کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۱۷۷۰
تاریخ خبر:

شورای امنیت قطعنامه‌ای برای افزایش کمک به غزه تصویب کرد

شورای امنیت قطعنامه‌ای برای افزایش کمک به غزه تصویب کرد

شورای امنیت سازمان ملل متحد با تصویب قطعنامه‌ای خواستار افزایش کمک به غزه شد. آمریکا به این قطعنامه رأی ممتنع داد.

جماران نوشت: سرانجام در پی فشارهای جهانی به آمریکا بعنوان حامی سرسخت رژیم اسرائیل برای توقف بمباران نوار غزه به تلافی عملیات طوفان الاقصی، شورای امنیت سازمان ملل قطعنامه ای را که خواستار کمک های بشردوستانه بیشتر به غزه شده است، پس از یک هفته تاخیر به تصویب رساند.

این قطعنامه ۱۳ رای مثبت از ۱۵ رای اعضای شورای امنیت سازمان ملل را کسب کرد و آمریکا و روسیه بعنوان دو عضو دائم دارای حق وتو در این شورا، به این قطعنامه رای ممتنع دادند. به این ترتیب این قطعنامه بدون هیچ رای مخالفی به تصویب رسید.

 

شبکه چینی: آمریکا اصلاحات پیشنهادی روسیه در قطعنامه شورای امنیت برای غزه را وتو کرد

شبکه سی‌جی‌تی‌ان چین گزارش داده آمریکا درخواست روسیه برای گنجانده شدن بندی برای «توقف فوری و پایدار خصومت‌ها» در متن قطعنامه شورای امنیت را وتو کرده است.  این قطعنامه در نهایت بدون این بند با موافقت ۱۳ عضو شورای امنیت و رأی ممتنع آمریکا و روسیه به تصویب اعضای شورا رسید.

 

توضیحات نماینده امارات درباره قطعنامه شورای امنیت در خصوص غزه 

نماینده امارات در سازمان ملل گفت: قطعنامه‌ای که امارات ارائه کرده خواستار افزایش کمک‌های انسانی به غزه و انتصاب یک هماهنگ‌کننده امور انسانی جهت تسهیل ورود کمک‌های انسانی به نوار غزه است. احتمال سرایت درگیری‌های غزه به منطقه یک احتمال واقعی است. وضعیت در مرز رفح قابل تحمل نیست. نیمی از مردم در غزه در حال مرگ از گرسنگی هستند.

 

منبع: جماران
کدخبر: ۵۵۱۷۷۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر