کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۱۶۲۰
تاریخ خبر:

دندان‌های خونین فرزندان عمو سام

دندان‌های خونین فرزندان عمو سام

مروری بر آخرین گزارش‌ها از حمایت‌های نظامی آمریکا از اسرائیل در جنگ غزه

روزنامه هفت صبح| ‌قساوت و بی‌رحمی ارتش اسرائیل و نیز عدم اعتنا به قوانین و اصول بین‌المللی سبب شد تا با گذر روزها و فاصله گرفتن از ۷ اکتبر و آغاز جنگ تاکنون، تعداد کشورهایی که بی‌هیچ دریغی از اعمال نتانیاهو و دولتش حمایت می‌کردند، کاسته شود و باز هم مثل همیشه، آمریکا و اسرائیل تنها و منزوی بمانند. دولت آمریکا که با ریزش جدی در بدنه حامیان دولت، متوجه غرامت حمایت از طرف ظالم شد، همواره سعی کرد از آغاز این جنگ تاکنون، خودش را به رغم حمایت بی‌شائبه از اسرائیل، میانجی و واسطه دو طرف معرفی کند و از نقش خود در این جنایت بکاهد.

 

حالا اما دولت اسرائیل آب پاکی را روی دستان بایدن و دولتش ریخت و یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل طی روز چهارشنبه اعلام کرد که آمریکا از ۷ اکتبر، بیش از ۱۰ هزار تُن اسلحه و تسلیحات به متحد خود یعنی اسرائیل، انتقال داده است.

 

این وزارتخانه در ادامه افزود که در حالی که حملات اسرائیل به غزه برای سومین ماه متوالی ادامه دارد، دویستمین هواپیمای باری حامل تجهیزات نظامی از آمریکا وارد فرودگاه بن گوریون تل‌آویو شده است. واشنگتن تاکنون تسلیحاتی از جمله خودروهای زرهی، تسلیحات، مهمات و تجهیزات پزشکی در اختیار ارتش اسرائیل قرار داده است.

 

این وزارتخانه در حساب رسمی خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت که علاوه بر این اقلام، تجهیزات محافظت شخصی مانند کلاه‌خودهای ضد گلوله، جلیقه‌ها و محافظ‌های گلوله، پوتین نظامی و ... نیز از جانب آمریکا به اسرائیل  ارائه شده است.

 

با این حساب می‌توان گفت که دولت آمریکا در هر روز از جنگ غزه به طور متوسط ۱۵۹ تن تسلیحات به همراه انبوهی وسایل حفاظت شخصی به اسرائیل  می‌فرستد. البته این تمام ماجرا نیست و وزارت دفاع اسرائیل برای نشان دادن حمایت‌های تمام عیار آمریکا از جنگ علیه غزه، تصاویری از تجهیزات نظامی شامل خودروهای زرهی را همراه با این بیانیه منتشر کرده است.

 

آمریکا به طور رسمی، تایید و تاکید کرده بود که تجهیزات نظامی دفاع هوایی مانند موشک‌های کوتاه‌برد به منظور استفاده در گنبد آهنین را به اسرائیل می‌دهد اما تجهیزاتی را نیز به اسرائیل داده که آن را مخفی کرده است.

 

گزارش‌هایی منتشر شده است که نشان می‌دهد آمریکا به طور مخفیانه بمب‌های ۲ هزار پوندی «بانکر باستر» را برای متحد خود تأمین می‌کند، که برخی از آن‌ها برای نفوذ به بتن و سایر سطوح سخت در تلاش برای رسیدن به اهداف زیرزمینی مانند پناهگاه‌های نظامی طراحی شده‌اند. نگاهی به ویرانی‌های غزه و آوار ساختمان‌هایی که روی هم انباشته شده است، تاثیر این همراهی آمریکا را عیان می‌سازد.

 

تعداد کشته‌های جنگ غزه در آستانه عبور از مرز ۱۹ هزار نفر است و بیش از سه چهارم این کشته‌ها را زنان و کودکان تشکیل داده‌اند. این فاجعه‌ای است که هیچ کشور و دولتی به جز اسرائیل، توان و گنجایش پذیرفتن علنی آن را ندارد و از همین رو دولت‌های غربی مدام در حال هشدارهای بی‌فایده به اسرائیل درباره کشتار غیرنظامیان هستند تا نامشان به عنوان شریک در این جنایت ثبت نشود.

 

اما به گزارش وال استریت ژورنال، تسلیحات ساخت آمریکا در کشتار فلسطینیان در غزه نقش داشته است. عفو بین‌الملل این هفته اعلام کرد که مهمات حمله مستقیم مشترک موسوم به جی‌دی‌ای‌ام، ساخت آمریکا، در چندین حمله مرگبار و غیرقانونی اسرائیل در شمال و جنوب غزه مورد استفاده قرار گرفته است. با این حال بر اساس گزارش بلومبرگ، پنتاگون در حال افزایش کمک‌های نظامی خود به اسرائیل است.

 

این درخواست شامل موشک‌های هدایت شونده اضافی برای هلیکوپترهای آپاچی، توپ‌های ۱۵۵ میلی متری، تجهیزات دید در شب، بمب‌های سنگر شکن و خودروهای زرهی می‌شود. بر اساس این گزارش، بخشی از همین مهمات، پیش‌تر به اسرائیل ارسال شده است و وزارت دفاع در حال تلاش برای ارسال تجهیزات بیشتر از ذخایر و انبارهای مازاد در اروپاست.

 

به عنوان مثال، تا پایان ماه اکتبر، ۳۶ هزار گلوله توپ ۳۰ میلی متری، 1/8 هزار بمب انفجاری سنگرشکن و  3/5 هزار دستگاه دید در شب بر اساس درخواست اسرائیل به آن‌ها عرضه شد. باید به این فهرست، مهمات بالگردهای آپاچی شامل حدود ۲ هزار موشک هدایت شونده هلفایر تولید شده توسط لاکهید مارتین را که برخی از آنها از انبارهای آلمان و کره جنوبی به اسرائیل منتقل شده است، اضافه کنیم. گزارش پزشکان داوطلب در غزه نشان می‌دهد که بیشتر زنان و کودکانی که در حملات به غزه قطع عضو شده‌اند، قربانی همین موشک‌های هلفایر بوده‌اند. (اکسیوس، بلومبرگ و ترو آوت)

 

کدخبر: ۵۵۱۶۲۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر