کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۶۲۷۵
تاریخ خبر:

روزنامه‌خوانی در شصت سال پیش - ۶۸| وصلت با سوفیا لورن ساکن ساوه

روزنامه‌خوانی در شصت سال پیش - 68| وصلت با سوفیا لورن ساکن ساوه

یک گروه رقص و آواز ‌از شوروی به تهران می‌آیند و قرار است در سالن سینما سعدی به اجرای برنامه بپردازند

هفت صبح|  22 شهریور 1343. صفحه اول روزنامه کیهان حاوی استمداد حسین فکری از محمدرضا است تا بتواند شش بازیکن محروم را به تیم ملی برگرداند. شش بازیکنی که  در اعتراض به تعویض سرپرست تیم ملی در سفر به شوروی از تیم‌ملی کنار کشیدند و بلافاصله بین یک تا دوسال محروم شدند. حالا فکری در فاصله دو هفته مانده به آغاز المپیک می‌خواهد تیم خودش را تقویت کند و خواستار محرومیت این بازیکن‌ها بعد از المپیک شده است!

 

فکری با اشاره به بازی با آلمان و مکزیک و رومانی خواستار بخشوده شدن آنها شده و نوشته که این شش نفر در یک تلگرام جداگانه از کرده خود ابراز پشیمانی کرده‌اند. که البته این درخواست مورد موافقت قرار نمی‌گیرد. نصیری و جلایر هم رکوردهای وزنه‌برداری را شکستند و اولین مراسم فارغ‌التحصیلی دانشجویان دانشگاه تهران مطابق با رسم اروپایی این نوع مراسم انجام شده است. اعلامیه‌ای منتشر شده که آقای فاروقی قاجار برنده دو جایزه از کن به دنبال دوشیزه‌ای زیر سی سال جهت بازی در فیلم بعدی خودش است.

 

چهار دانش‌آموز 14 تا 17 ساله 5 روز است که از خانه فرار کرده‌اند. سه پسر عمو و یکی از دوستانشان. دو پسر عمو با نام خانوادگی مسکرکاشانی و یک پسرعموی دیگر با نام عباس‌مطلق و بالاخره پسری به نام نادر طهماسبی. فیلم پل رودخانه کوای ساخته مشهور دیوید لین برای تکمیل یک تابستان رویایی سینمایی اکران شده است. در تابستانی که رو به اتمام است  سرگیجه، جویندگان، یوزپلنگ، ریوبراوو، اسپارتاکوس، ‌زندگی شیرین، هرچه خدا بخواهد، ‌معما، هاد،‌ شکوه علفزار و...حالا هم پل رودخانه کوای در سینماهای تهران اکران شده  بودند.

 

یک گروه رقص و آواز هم از شوروی به تهران می‌آیند و قرار است در سالن سینما سعدی به اجرای برنامه بپردازند. یک فیلم ایرانی هم به زودی اکران خواهد شد با شرکت بهروز وثوقی و شهین. اسم فیلم دختر ولگرد است و سال‌ها قبل از شهرت وثوقی. در ادامه تب گاردن پارتی قرار است به مدت هفت شب در محل فانفار تهران برگزار شود و از قرار اشرف پهلوی مهمان ویژه آن خواهد بود. 

 

23 شهریور 1343.عکسی کار شده که در آن عالیخانی در حال توضیح مراحل تکمیل محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران به فرح دیبا و حسنعلی منصور است. مشخص شد که فاطمه پایه عروس جوان ساکن رینه در جاده هراز بر اثر ضربه مغزی و ضربات مرگبار همسرش گروهبان جعفری کشته شده است. داستان اولیه این ضرب و جرح را قبلا نوشته بودیم و امروز پزشک قانونی این جنایت را تایید کرده است‌. وزیر فرهنگ هم گفته که تا هشت سال دیگر بی‌سوادی در ایران ریشه کن می‌شود که وعده احمقانه‌ای است و به تحقق نمی‌پیوندد. 

 

24 شهرویر 1343. هایلا سلاسی امپراطور بدنام اتیوپی به تهران آمده و مورد استقبال رسمی خاندان پهلوی قرار گرفته است. عکسی هم کار شده از رضا پهلوی 3 ساله که در حال اهدای جوایز فرزندان کارگران شرکت واحد است. عکس ابلهانه‌ای است. بشنوید از محمدعلی کمیخانی که فصلی تازه از شارلاتانی و زرنگی را گشوده است. او به دوست خودش یعنی حبیب‌الله تاجبخش که کمک راننده یک کامیون بوده عکسی از سوفیا لورن نشان داده و گفته این خواهر نامزدم است و ساکن ساوه و اگر تو کامیون اربابت را برداری و با هم به ساوه برویم من تو را به او معرفی می‌کنم و ان‌شاءالله هردو در یک روز  با این دو خواهر ازدواج خواهیم کرد.

 

حبیب‌الله ساده دل هم در شوق وصال با سوفیا لورن اهل ساوه، کامیون را می‌دزدد و آنها راهی ساوه می‌شوند اما حبیب‌الله از شدت هیجان و سرعت زیاد از جاده منحرف شده و کامیون واژگون می‌شود. حبیب‌الله و محمدعلی کامیون را رها می‌کنند و فرار می‌کنند اما توسط پلیس در میدان شوش تهران دستگیر می‌شوند. معلوم شده که محمدعلی با استفاده از سادگی حبیب‌الله تصمیم داشته خودش را مالک آن کامیون جا بزند تا بتواند با دختر مورد علاقه‌اش ازدواج کند!

همین دیگر! 

 

کدخبر: ۵۶۶۲۷۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر