کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۴۵۸۷
تاریخ خبر:

روزنامه خوانی در شصت سال پیش- ۵۷| سرکار استوار، ‌برگرد

روزنامه خوانی در شصت سال پیش- 57| سرکار استوار، ‌برگرد

ازدواج محمدعلی کلی، ‌سکته مغزی مارکو تولیاتی رئیس حزب کمونیست ایتالیا و مرگ یان فلمینگ خالق جیمزباند

هفت صبح|  24 مرداد 1343. در صفحه اول روزنامه با خبر ازدواج  محمدعلی کلی، ‌سکته مغزی مارکو تولیاتی رئیس حزب کمونیست ایتالیا و مرگ یان فلمینگ خالق جیمزباند روبه‌رو هستیم.

 

غلامعلی قائدی‌پور و همسرش ده سال قبل کودک سه ساله‌شان یعنی فریده را در شلوغی بازار تهران گم کردند تا این‌که به تازگی یکی از دوستانشان به آنها خبر داده بود دختری 13 ساله را در خرمشهر دیده که اسمش فریده است.  قائدی‌پور و همسرش به خرمشهر می‌روند و آنجا مرد مطمئن می‌شود که فریده همان دختر گمشده اوست اما واکنش فریده بسیار خشمگینانه بوده  و گفته که پدر و مادرش اهل همین شهر هستند. پدرش آقای اندیشه و مادرش خانم محترم  مجبور می‌شوند به دخترشان  بگویند که او را از پرورشگاه گرفته‌اند و او دختر آنها نیست...

 

در آمل  خانم کهنسالی به نام حمیده ذبیح‌پور دو سال قبل همسرش را از دست داد و با کارگر روزمزد خانه‌اش یعنی حسین فیروزیان ازدواج کرد که پسری 23 ساله بود. حمیده 68 ساله و حسین 23 ساله. با 45 سال اختلاف سنی. حالا روز گذشته حسین از این خانه فرار کرده و زن برای  بازگرداندن شوهر جوانش دست به دامن پلیس  و شهربانی آمل شده است و همسرش  را متهم به سرقت مقداری از طلا و جواهراتش کرده است ... از فرجام این داستان فعلا خبری نداریم. 

 

پیش‌بینی شده که هوای تهران فردا بعدازظهر به حداکثر 40 درجه خواهد رسید.کیهان نوشته که چنین گرمایی در 18 سال گذشته بی‌سابقه بوده. نویسنده گزارش احتمالا فکر نمی‌کرده که شصت سال بعد در چنین ایامی گرمای  42و  43 هم در تهران تجربه شود. 

 

 25 مرداد 1343. یک اتوبوس مسافری از سمت نیریز به سوی سیرجان در حرکت بوده که راه را گم می‌کند و در شوره زار کویری فرو می‌رود. 48 ساعت به امید رسیدن کمک متوقف می‌شوند اما در حالیکه بچه‌ها و زن‌ها به شدت در عطش بودند یک استوار پلیس به نام اصغر میهن‌خواه  که جزو مسافرین بوده، ‌برای یافتن آب و یا کمک به دل کویر می‌زند. عجیب آنکه چند ساعت پس از رفتن اصغر میهن‌خواه یک کمپرسی از راه می‌رسد و گمشدگان را نجات می‌دهد اما اصغر میهن خواه بعد از چندین ساعت راهپیمایی در کویر و با گذاشتن یک نامه شورانگیز خطاب به همسرش در زیر گرمای خورشید جان می‌بازد. سرکار استوار چه سرنوشت تلخی داشته. جالب آنکه در نامه‌ای که مشخص است در زیر گرمای جانفرسا نوشته شده و برخی جملات آن نامفهوم است از دوتن از مسافران اتوبوس به عنوان مشوقینش در این حرکت تنهایی در کویر نام برده و گفته که آنها مسئول مرگ او هستند. 

 

اسماعیل حسن‌پور شاگرد دوچرخه‌سازی در خیابان شهباز در یک مجادله کلامی  با مشت به گردن صفرعلی رنجبر شاگرد آرایشگاه جهان می‌کوبد و موجب کشته شدن آنی او می‌شود.گل خاتون ربانی هم زن جوانی است که از خانه همسرش علی اصغرقورتلو فرار کرده و پلیس به دنبال اوست.

 

سازمان برق هم گزارشی از افزایش شدید مصرف برق خبر داده و کولرهای آبی را مقصر اصلی این بالارفتن مصرف قلمداد کرده است که موجب شده در برخی مناطق جعبه کابل‌ها بر اثر گرما منفجر بشوند و مهندس جالینوس رئیس اداره برق گفته که از این به بعد نصب کندانسور اجباری خواهد شد. 

 

در برنامه سینماها هم از فیلم‌های مشهور فعلا سرگیجه از هیچکاک و جویندگان (در جست و جوی خواهر) از جان فورد روی پرده سینماهاست و البته فیلم‌هایی با شرکت آلن دلون و ویلیام هولدن و جنیفر جونز. تنها یک فیلم ایرانی  در حال نمایش است  همان آلیش دختر کولی. مشخص است که در دوران قبل از گنج قارون، سینمای ایران آنچنان بروز و ظهور فراگیری در سبد سلایق و خواسته‌های تماشاگران ایرانی نداشته است. برنامه‌های متنوع موسیقی رادیو هم در ساعت‌های مختلف در تسخیر بنان و دلکش و ایرج و فرح و الهه است.  

 

کدخبر: ۵۶۴۵۸۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر