کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۰۹۰۰
تاریخ خبر:

روزنامه‌خوانی در شصت سال پیش-۳۴ | بلبل شرق و آتشپاره تهران‌!

روزنامه‌خوانی در شصت سال پیش-۳۴ | بلبل شرق و آتشپاره تهران‌!

چه کسی نام محصول ویتانا را «بیسکوئیت مادر» گذاشت؟

هفت صبح| ‌23 خرداد 1343. صفحه اول وعده احداث استادیوم 100 هزار نفری در منطقه جلالیه تهران داده شده که همان طرف‌های دانشگاه تهران و بلوار کشاورز است که خب این پروژه هیچ وقت عملی نشده است. محمدرضا و فرح همچنان درآمریکا هستند.

 

علی عبدوه مورد سوءقصد قرار گرفته. عبدوه که بعدها بانی باشگاه پرسپولیس بود از قرار در سال 43 رئیس فدراسیون بوکس ایران بوده و وقتی که پنجشنبه گذشته از یک رستوران در خیابان خردمند خارج می‌شده مورد سوءقصد با چاقو قرار گرفته و ضارب دست‌ها و بازوی علی عبدوه را مجروح کرده ودر نهایت با دخالت مردم بازداشت شده است. اسم ضارب جواد حاج میرآقاست. عبدوه در بیمارستان بستری است.

روزنامه خوانی در شصت سال پیش ۳۴

کیهان عکس عجیبی را هم منتشر کرده  از پیرمردی که هنگام عبور از مسیر راه‌آهن تهران تبریز با قطار تصادف کرده و مرده است.

 

کاباره مولن روژ هم برنامه‌های افتتاحیه خود را اعلام کرده و این‌گونه توصیف کرده است: ‌دلکش (نابغه هنر و موسیقی ایران)،‌ روانبخش (هنرمند محبوب همه)، دوشیزه ژنیک (خواننده مشهور جاز)، بانو آفت (بلبل شرق)،‌ دلیله نمازی (بمب جاذبه ...!)، بانو شهپر (آتشپاره تهران) و بالاخره این که اشرف خواهر شاه  همچنان در حال گردش در شوروی است و دیشب در تاشکند (پایتخت جمهوری ازبکستان) از یک دانشگاه بازدید کرده است.

 

24 خرداد 1343. خبر جالب در صفحه اول عکسی است از تیم ملی فوتبال در ساحل بندرپهلوی (انزلی) که در هوای شرجی در حال آمادگی برای حضور در هندوستان و بازی برگشت مقابل تیم هند  برای انتخابی المپیک هستند.

روزنامه خوانی در شصت سال پیش

آگهی انواع ماشین‌های شاسی بلند جیپ و همین‌طور آگهی زیبایی از مرسدس بنز در صفحات منتشر شده است.

 

در رفسنجان متکدیان را جمع‌آوری کرده‌اند و متوجه شده‌اند که یک متکدی سابقه‌دار به نام غلامرضا فقیر بارچی،کلی مال و منال داشته و چندتا خانه و حتی به نزدیکانش پول نزولی هم می‌داده است.

 

خبری هم آمده که فاز سوم اتوبان تهران کرج امسال آماده نمی‌شود اما حتما در سال 1344 برای استفاده اتومبیل‌ها گشوده خواهد شد. گفته‌اند که این اتوبان در هر طرف چهاربانده خواهد بود و اتومبیل‌ها می‌توانند با سرعت 120 کیلومتر درآن حرکت کنند.

 

محمدعلی کرم‌بخشیان، بیمار سرطانی که از سرطان معده رنج می‌برد و درد می‌کشید دیشب از طبقه سوم بیمارستان خود را به پایین پرت کرده و خودکشی کرده است.

 

شرکت ویتانا هم از قرار برای اسم‌گذاری بیسکوییت پرفروشش نظرسنجی گذاشته بود که از میان کسانی که نام مادر را پیشنهاد داده بودند به قید قرعه به یک خانم به  نام حرمت طاهرپرور از اهالی لاهیجان یک یخچال ارج هدیه داده است. یوری گاگارین هم قرار است بیاید تهران و اشرف هم رفته شهر سوچی در شوروی.

‌ 

25 خرداد 1343. فریده منصور، زن حسنعلی منصور رفته و فروشگاه مد و لباس فردوسی را افتتاح کرده است‌.

 

صفحه هفت عکسی کار شده از یک دانشجوی داروسازی ایرانی که درآمریکا تحصیل می‌کند و در راه ملاقات با محمدرضا در واشنگتن، تصادف کرده و پایش شکسته است و حالا با آمبولانس آمده ملاقات محمدرضا و محمدرضا هم هزینه معالجه او را تقبل کرده بود. اسم این دانشجو، ‌دکتر بنی هاشمی ذکر شده است.

 

علی طلوعی پسر 18 ساله مشهدی که رئیس یک باند سرقت در این شهر بوده دستگیر شده است و گفته که از یک قهرمان کتاب پلیسی آمریکایی الگو گرفته است. حسن نیازمند، حسین ذاکری و سید رضا حصاری همدستان او بوده‌اند که هر سه زیر 19 سال سن دارند.

 

تصویری هم از ضیافت روزنامه کیهان برای فوتبالیست‌های  تیم ملی چاپ شده که مصباح‌زاده مدیر کیهان را در کنار فرامرز ظلی و کرم‌نیرلو و عزت‌الله وطنخواه نشان می‌دهد.

روزنامه خوانی در شصت سال پیش روزنامه کیهان و تیم ملی

کدخبر: ۵۶۰۹۰۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر