کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۷۴۸۱
تاریخ خبر:

مواظب حسن تارزان باشید

مواظب حسن تارزان باشید

روزنامه خوانی در شصت سال پیش - ۱۸

هفت صبح| پنجشنبه 10 اردیبهشت 1343. صفحه اول تیتر و عکس‌های مهم به غائله‌های سوریه و قبرس و لائوس اختصاص دارد. در پایین صفحه عکسی کار شده از مراسم تقدیر کیهان ورزشی از فینالیست‌های والیبال دختران ایران.

 

در صفحه 4 آمده که بیشتر از نصف مردم تهران اجاره‌نشین هستند در حالیکه در سطح کشور این آمار به  کمتر از 20 درصد می‌رسد.

 

فردا قرار است یک دوره مسابقه اتومبیلرانی درگ در تهران برگزار شود. از خیابان ویلا تا هتل رویال هیلتون. برنده کسی است که بی‌غلط‌تر رانندگی کند و جایزه‌ها یک هفته اقامت در سواحل بیروت، یک هفته اقامت در سواحل دریای خزر، ‌مصرف یک سال کوکا کولا، ‌چهار حلقه لاستیک بی‌اف گودریچ و از این جور چیزهاست‌.

 

در صفحه 6 گزارشی کار شده مبنی بر کاهش آمار کتابخوانی و افزایش مصرف مشروب در تهران‌. که به ازای هر کتابفروشی‌،‌ چهار مشروب‌فروشی در تهران دایر است. نرخ برابری دلار یک ریال کاهش پیدا کرده و از 81 ریال به 80 ریال (هشت تومن)رسیده است.

 

در صفحه 14 گزارش شده که مرد 60 ساله‌ای به اسم یدالله فتحعلیزاده  فرزند فرج‌الله که کارمند وزارت دارایی است و در منطقه مهرآباد جنوبی زندگی می‌کند به زن جوان خود یعنی بانو گلستانه رضایی که 26 سال داشته مشکوک می‌شود و بعد از چند بار تعقیب کردن مخفیانه او، ‌در نهایت با ضربات قندشکن او را در خواب می‌کشد. گلستانه همسر دوم آقای قاتل بوده است و همسر اولش چند سال قبل فوت کرده بود.

 

دیروز حسن تارزان هم از زندان آزاد شده. حسن تارزان که نام واقعی‌اش حسن غفاری است و 21 سال دارد، ‌عادت داشت با مایو و تکه پارچه‌های پوست پلنگی در خیابان‌های منطقه 15 تهران رفت و آمد کند و ادای تارزان را دربیاورد و در نهایت 9 ماه پیش با تیر و خنجر در لباس همان تارزان  و در خیابان عباسی تهران به گروهی از شهروندان بخت برگشته حمله و 4 نفر را به شدت زخمی کرده بود. او در نوجوانی در یکی از دعواهای پرشمارش تصمیم گرفته بود به روش تارزان روی حریف خود شیرجه بزند و با همین حربه او را مغلوب کرده بود و از آن پس در هیبت تارزان فرو رفته بود.

 

بالاخره آن اتومبیلی که قرار بود در تهران عرضه شود که رانندگانش احتیاج به پای چپ و دست راست نداشته باشند معرفی شد. اتومبیل داف فودیل که در آگهی‌اش آمده این اتومبیل با تکنولوژی جدید گیربکس و کلاچ ندارد و با فشار گاز تنظیم دنده انجام می‌دهد.

 

رابطه نمایندگان مجلس با عبدالکریم ناصر هم بسیار تیره است و یکی ازآنها به خبرنگار کیهان گفته باید پوزه این شیطان مصری را به خاک مالید!

  شنبه 12 اردیبهشت 1343. عکس و تیتر یک به خروشچف اختصاص دارد و آن بالا عکسی هم از محمدرضا در حال بازدید از بیمارستان ملکه مادر است. خبر تکان‌دهنده این صفحه مرگ ده نفر از اعضای یک خانواده در تصادف جاده رشت است.

 

تیم منتخب تهران هم در بعدازظهر جمعه تیم راپید رومانی را با نتیجه یک بر صفر مغلوب کرده است. در تیم منتخب تهران عزیز اصلی‌،‌ مهراب شاهرخی، عرب، محمد رنجبر، حسن حبیبی، ‌غلامحسین نوریان،‌کامبیز جمالی، ‌جلال طالبی،‌ همایون بهزادی، ‌کنستانت داوید خانیان و علی میرزایی بازی کرده‌اند. 15 هزار تماشاگر به دیدار این بازی آمده بودند.

 

آگهی‌ها هم با همان اسم‌های مشهور قبل ادامه دارد. ‌ریش تراش براون، ‌هوندا 125، پودر برف، ‌مایع ریکا، ‌کولر ناسیونال، اتومبیل جیپ.

 

صمد بهروز خبرنگار کیهان که در مراسم حج به سر می‌برد مصاحبه‌ای کرده با رهبر شیعیان عربستان که نامش سید مصطفی عطار است و در آن از وضعیت بد قبرستان بقیع شکایت شده است.

 

در صفحه 9 آمده که باشگاه جعفری(منتسب به شعبان جعفری) که در حوادث 15 خرداد منهدم شده بود پس از تعمیرات و بازسازی آماده افتتاح است.

 

در صفحه حوادث گزارش کاملی کار شده از تصادف بزرگ جاده رشت. از قرار یک اتومبیل بنز با یازده سرنشین به یک تانکر برخورد کرده. جالب است که در تصادف جاده چالوس که هفته قبل درباره‌اش گزارش نوشته شده بود 14 نفر سوار یک اتومبیل دوج بودند و اینجا هم یازده نفر در یک بنز به سمت رشت حرکت می‌کردند. نام فامیل اکثر مقتولین بدر است. در صفحه آخر عکس برخی از  کشته شده‌های این تصادف وحشتناک منتشر شده است.

 

اشرف هم در ادامه مسافرت‌هایش رفته پاریس و ازآنجا قرار است برود کازابلانکا. یکی از اعضای خانواده سلطنتی افغانستان  بهنام مارشال ولی خان به همراه شاهدخت بلقیس  به تهران آمده‌اند  و قرار است راهی سواحل شمال ایران بشوند. خداحافظ.

 

کدخبر: ۵۵۷۴۸۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر