کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۵۴۸۳
تاریخ خبر:

پینوکیو هرگز در قرعه‌کشی ایران‌خودرو برنده نمی‌شود

پینوکیو هرگز در قرعه‌کشی ایران‌خودرو برنده نمی‌شود

به این دسته متقاضیان توصیه می‌کنم پول را از بانک خارج نکنند

هفت صبح| ‌‌ایران‌خودرو بالاخره اعلام کرد تکلیف متقاضیانی که اخیرا برای شرکت در قرعه‌کشی خرید ماشین ثبت‌نام کرده بودند، روز یکشنبه هفته آینده مشخص می‌شود. تقریبا سه میلیون نفر چشم به راه این اتفاق هستند و دل توی دلشان نیست. آنطوری که محاسبات نشان می‌دهد یک میلیون و 200 هزار نفر مادر دارای فرزند دوم و بیشتر اسم نوشته‌اند و در طرح تعویض خودروی فرسوده حدود 180 نفر شرکت‌ کرده‌اند. چیزی در حدود یک میلیون و 600 هزار نفر هم به‌عنوان متقاضی عادی در قرعه‌کشی ایران‌خودرو شرکت می‌کنند. فکر می‌کنم روی‌هم‌رفته سه درصد جمعیت کشور به همراه خانواده‌هایشان با موضوع درگیر باشند. دست آخر هم قرار است از هر 100 نفر، تنها سه نفر در قرعه‌کشی ایران‌خودرو برنده شوند.

 

نتایج قرعه‌کشی ایران‌خودرو تکلیف 230 میلیون تومانی وجه بلوکه شده متقاضیان در حساب‌های وکالتی را هم مشخص می‌کند. طبق قانون تا زمان قرعه‌کشی و تعیین اولویت‌ها کسی حق نداشت به پول دست بزند اما چون امسال تغییراتی ناخواسته به‌ دستور سازمان بازرسی در نحوه قرعه‌کشی رخ داد، مردم اجازه داشتند زودتر پول مسدودی در حساب وکالتی را بردارند. آنهایی که در قرعه‌کشی برنده نمی‌شوند یا مثلا بر اساس اولویت‌های اعلام شده، نوبت‌شان آن آخرها می‌افتد خودشان دو دسته‌ هستند. آنهایی که به طمع اختلاف قیمت کارخانه و بازار آزاد خودروها قدم جلو نگذاشته‌اند و دنبال کسب سود بودند، باید پول‌هایشان را بردارند و بروند دنبال کارشان. 

 

بازی برای متقاضیان واقعی خرید خودرو یا حداقل برای خیلی‌هایشان غمگین و دلسردکننده به پایان می‌رسد. اگر ارزان‌ترین ماشین حاضر در قرعه‌کشی ایران‌خودرو را پژو 207 با موتور TU3 یا رانا پلاس فرض کنیم، همان‌ را در بازار آزاد بین 30 تا 35 درصد بالای نرخ کارخانه می‌فروشند ولی نیمه پر لیوان را هم باید دید دیگر؛ نه؟

 

قیمت پژو 207 و رانا پلاس در بازار آزاد 600 میلیون است. مونتاژی‌ها ماشین 700 میلیونی دارند و تازه برای فروش آنها شرایط اقساطی در نظر می‌گیرند. پس 350 میلیون نقد می‌دهید، ماشین را 90 روزه تحویل می‌گیرید و تمام تمرکزتان باید روی پاس کردن سه ماه یک‌بار چک 30 میلیون باشد. روی این گزینه به شکل جدی حساب باز کنید.

 

برندگان قرعه‌کشی ایران‌خودرو با احتمالات هیجان‌انگیز دیگری روبه‌رو هستند و قرار است یک سری پیچیدگی سر راهشان سبز شود. اگر اسم شما در قرعه‌کشی بیرون آمد و آن‌قدر خوش‌شانس بودید که در اولویت‌های اول حضور دارید بهتان تبریک می‌گویم ولی بهتر است مراقب باشید چون به‌محض اینکه کارخانه برای تکمیل وجه فراخوان بدهد، فقط بین 48 تا 72 ساعت زمان دارید پول را واریز کنید. این مسئله از این نظر اهمیت دارد که از روز دوشنبه مردم اجازه دارند پول بلوکه‌شده در حساب وکالتی را برداشت کنند. خیلی ضایع می‌شود آدم اسمش در قرعه‌کشی به این فشردگی بیرون بیاید منتها به‌خاطر اینکه 230 میلیون بلوکه‌شده را بعد رفع مسدودی به زخمی‌ زده شده، در تکمیل مراحل ثبت‌نام عاجز بماند.

 

به این دسته متقاضیان توصیه می‌کنم پول را از بانک خارج نکنند. بگذارید همان جا بماند تا از گزند حوادث دور باشد. بالاخره سود سپرده مال خودتان است؛ مقدارش ناچیز خواهد بود اما دردسر جابه‌جایی پول را ندارید. خوش‌شانس‌ها در این قرعه‌کشی تقریباً سه ماه بعد ماشین تحویل می‌گیرند منتها پول را باید جلو جلو تحویل کارخانه بدهند.

 

اگر اسمتان در قرعه‌کشی ایران‌خودرو جزو برنده‌های طرح فروش فوق‌العاده بیرون‌آمده و نوبت تحویل بیشتر از سه‌ ماه است اجازه دارید پول را بردارید ولی هرگز سمت سرمایه‌گذاری‌های پرریسک نروید. به‌طور خاص از بازار آزاد ارز، از خرید طلا و سکه یا رفتن سمت انواع ارز‌ دیجیتال لعنتی بپرهیزید. باور کنید اینکه می‌گویند می‌توان با خرید ارز دیجیتال از جمله میم‌کوین و شت‌کوین و توکن یک‌شبه سرمایه‌ را دوبرابر کرد، دقیقاً کپی‌برداری شده از روی داستان پینوکیو، درخت طلا، روباه مکار و گربه ناقلا است. بله ریسک‌کردن مجاز نیست ولی باید دنبال حفظ ارزش آن 230 میلیون تومان پول هم باشیم. بانک خوب اما تا حدودی ناکافی است به‌خصوص بعد اینکه پرداخت سود به شکل روزشمار را متوقف کردند.

 

صندوق درآمد ثابت بورس را خودم می‌پسندم. آنها سود 23 درصد به بالا پرداخت می‌کنند اما محاسباتشان به شکل روزشمار انجام می‌شود. نقدشوندگی سریع یکی دیگر از مزایای صندوق درآمد ثابت بورس است و چنانچه نیاز فوری به سرمایه‌تان داشته باشید، فقط باید درخواست‌تان را در اپلیکیشن یا سایت اینترنتی آنها ثبت کنید و منتظر بمانید تا در فرآیندی مثل دوره‌های پرداخت پایا و ساتنا پول به حسابتان بیاید. خاطرم هست که چندتا صندوق درآمد ثابت در مدت اخیر میزان سود پرداختی به مشتریان را حتی با 26 درصد سالانه بالا برده‌اند. انتقال 230 میلیون پول به چنین صندوقی می‌توان ماهانه پنج میلیون سود بدهد.

 

صندوق درآمد ثابت به کار متقاضیانی که اسمشان جزو برنده‌های طرح پیش‌فروش بیرون می‌آید هم می‌خورد. اگر قرار است یک سال منتظر تحویل خودرو باشید، جای 230 میلیون پول در صندوق درآمد ثابت امن است. ماهی پنج میلیون به آن اضافه می‌شود که در مجموع یک سال می‌شود نزدیک 60 میلیون. ضمنا هر وقت پول دستتان آمد و آن را به نیت تکمیل پول خرید ماشین نگاه کردید، ببرید به دارایی صندوق درآمد ثابت اضافه‌اش کنید. اگر روز یکشنبه 11 شهریور فهمیدید در قرعه‌کشی ایران‌خودرو برنده شده‌اید و زمان انتظارتان بیش از سه ماه تخمین‌زده می‌شود حتما این دستورالعمل را جدی بگیرید.

 

کدخبر: ۵۶۵۴۸۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر