کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۴۵۷۹
تاریخ خبر:

راهنمای خرید انواع لوازم خانگی / ارزانترین لوازم خانگی بازار را بشناسید

راهنمای خرید انواع لوازم خانگی / ارزانترین لوازم خانگی بازار را بشناسید

کف قیمت لوازم‌ خانگی ضروری از یک میلیون و 500 هزار تومان تا 34میلیون تومان است

هفت صبح| ‌خانه بدون یخچال، تلویزیون، گاز، ماشین لباسشویی و جاروبرقی، خانه نمی‌شود؛ چون این وسایل جزو ضروری‌ترین لوازم خانگی هستند که اگر نباشند، زندگی خیلی سخت است. یعنی عملاً نه می‌توان غذا پخت، نه خانه را تمیز کرد و نه لباس‌ها را شست. برای همین برای شروع یک زندگی، اسم این چند وسیله در راس همه وسایل نوشته می‌شود و بعد نام وسایل کمتر ضروری‌ مثل ماشین ظرفشویی، اتو، چای‌ساز، تستر، ایرفرایر و... شنیده می‌شود.

 

با این اوصاف باید راهی بازار لوازم خانگی شوید تا ضروری‌ترین وسایل زندگی را خریداری کنید. ما در این مطلب کار شما را راحت و ارزان‌ترین، یخچال، گاز، ماشین لباسشویی، تلویزیون و جاروبرقی‌های بازار را پیدا کرده‌ایم. اگر بعد از خرید این وسایل، باز هم بودجه‌ای برایتان باقی ماند، می‌توانید به سراغ بقیه لیست بروید و وسایلی را بخرید که اگر نباشد هم، خیلی اتفاق مهمی نمی‌افتد، اما بودنش بعضی وقت‌ها به کار می‌آید.

 

‌یخچال‌های ارزان  از 13میلیون تومان تا 34میلیون تومان

برای خرید یخچال باید حواستان به تعداد اعضای خانواده باشد. اگر زوج جوان هستید و فرزند ندارید، یخچال‌های 17 تا 24فوت کارتان را راه می‌اندازند اما اگر فرزند دارید و خانواده پرجمعیتی هستید، باید یخچال بزرگتر مثلا 28فوت به بالا انتخاب کنید. اگر خانواده دونفره هستید و انتخاب شما یخچال 17فوت است، ‌در حال‌حاضر ارزانترین یخچال‌های موجود در بازار  بین 13 تا 15میلیون تومان قیمت دارند.

 

مثلا یخچال 17فوت کمبی امرسان مدل TFH17T350 با قیمت 13میلیون و 600هزار تومان فروخته می‌شود. یخچال 18فوت امرسان مدل TFN18D نیز با قیمت 16میلیون و 800هزار تومان به فروش می‌رسد. برای خرید یخچال 22فوت هیمالیا مدل کمبی Five Mode هومباردار TNCom53008h باید 24میلیون تومان بودجه داشته باشید و برای خرید یخچال 24فوت بست می‌توانید با پرداخت 17میلیون و 500هزار تومان یخچال کمبی مدل BRB241-10 را به خانه ببرید.

 

ولی اگر جزو خانواده‌های پرجمعیت هستید، باید یخچال بزرگتر بخرید که جای کافی برای مواد غذایی و فریزکردن گوشت و مرغ و سبزیجات داشته باشید. یخچال‌های کمبی 28 تا 32فوت گزینه‌‌های مناسبی هستند. یخچال‌های 28فوت بالای 25میلیون تومان قیمت دارند؛ البته اگر بخواهید یخچال کمبی یعنی فریزر و یخچال در قسمت بالا و پایین بدنه اصلی قرار گرفته‌اند، بخرید.

 

در حال‌حاضر ارزان‌ترین یخچال 28فوتی بازار مربوط به برند جی‌پلاس مدل GRF-P5323W است که با قیمت حدود 28میلیون تومان فروخته می‌شود. یخچال و فریزر 28فوت دیپوینت مدل T7 نیز با قیمت 31میلیون و 820هزارتومان به فروش می‌رسد. ارزان‌ترین یخچال 32فوت بازار نیز بین 28میلیون تومان تا 34میلیون تومان قیمت دارد. مثلا یخچال و فریزر 32فوت جی‌پلاس مدل GRF-P5323S را با قیمت 28میلیون و 800هزار تومان می‌توانید خریداری کنید.

 

تلویزیون از پنج میلیون تومان تا 21میلیون تومان

خرید تلویزیون بیشتر سلیقه‌ای است و خیلی به تعداد اعضای خانواده ربط ندارد ولی اگر از فروشنده‌های صوتی و تصویری بپرسید، خانواده‌ها بیشتر سراغ تلویزیون‌های43 تا 50اینچ می‌روند. البته تلویزیون‌های 24اینچ و 32اینچ هم هنوز مشتری دارند ولی سلیقه مشتری در حال‌حاضر بیشتر به سمت تلویزیون‌های بزرگتر است. ارزان‌ترین تلویزیون 24اینچ موجود در بازار بین پنج میلیون و 800هزار تومان تا هفت میلیون تومان قیمت دارد.

 

مثلا برای خرید تلویزیون 24اینچ ال‌ای‌دی صنام مدل SLE-24M111 باید پنج میلیون و 870هزار تومان بپردازید. اگر انتخاب شما تلویزیون 32اینچ است، قیمت ارزان‌ترین مدل این تلویزیون‌ها بین شش میلیون و 500هزار تومان تا هفت میلیون و 800هزار تومان است. با این اوصاف برای خرید تلویزیون ال‌ای‌دی نکسار مدل NTV-D32E414N سایز 32اینچ باید شش میلیون و 570هزار تومان هزینه کنید و اگر انتخاب شما از برند سام الکترونیک است، برای خرید تلویزیون ال‌ای‌دی مدل UA32C4600TH سایز 32اینچ باید هفت میلیون و 600هزار تومان بودجه داشته باشید.

 

تلویزیون 43اینچ همیشه فروش خوبی دارد، اگر دنبال ارزان‌ترین تلویزیون با این سایز هستید، باید سراغ برندهای ایرانی موجود در بازار بروید. البته در حال‌حاضر با بودجه کمتر از 10میلیون تومان نمیتوانید صاحب این تلویزیون‌ها شوید. چون ارزان‌ترین تلویزیون‌های 43اینچ بازار بین 10میلیون و 500هزار تومان تا 13میلیون تومان قیمت دارند و اگر بخواهید تلویزیون 43اینچ هوشمند بخرید باید تا 15میلیون تومان هم هزینه کنید اما در بین گزینه‌های موجود تلویزیون ال‌ای‌دی سام مدل UA43C5200CC سایز 43اینچ با قیمت 10میلیون و 570هزار تومان یکی از مدل‌های ارزان‌قیمت بازار است.

 

همچنین برای خرید تلویزیون 43اینچ هوشمند ایکس‌ویژن مدل 43XT785 باید 12میلیون و 500هزار تومان هزینه کنید و برای خرید تلویزیون 43اینچ ال‌ای‌دی هوشمند اسنوا مدل SSD-43SK450DI باید نزدیک 14میلیون و 400هزار تومان بودجه داشته باشید. تلویزیون‌های 50اینچ نیز بین 15 تا 21میلیون تومان قیمت دارند که اگر بخواهید گزینه اقتصادی انتخاب کنید، تلویزیون ال‌ای‌دی سینگل مدل 5022-UK با قیمت 15میلیون و 400هزار تومان فروخته می‌شود.

 

جاروبرقی از یک میلیون و 350هزار تومان تا سه میلیون و 600هزار تومان

جاروبرقی جزو وسایلی است که اگر نداشته باشید، بعد از چند ماه قطعا کارتان به دکتر و عکس رادیولوژی و دیسک کمر و ... می‌کشد. نکته مثبت ماجرا این است که قیمت جاروبرقی نسبت به بقیه لوازم خانگی ضروری خیلی کمتر است. مثلا ارزان‌ترین جاروبرقی موجود در بازار را می‌توانید با قیمت زیر یک میلیون و 500هزار تومان خریداری کنید. جاروبرقی سطلی کهکشان مدل star5000 با قیمت یک میلیون و 350هزار تومان فروخته می‌شود و یکی از مدل‌های ارزان قیمت بازار است. البته این مدل سطلی و سنگین است.

 

اگر طرفدار جاروهای سبک و عصایی هستید، جاروبرقی درما مدل DX118 را می‌توانید با قیمت یک میلیون و 900هزار تومانی خریداری کنید. جارو برقی پلار مدل 2700 با قیمت دو میلیون و 500هزار تومان فروخته می‌شود و برای خرید جاروبرقی اینترنشنال آنیل مدل 2040 باید سه میلیون و 400هزار تومان بودجه داشته باشید. خرید جاروبرقی اسنوا مدل 2100 وات SVC-CA18YW حدود سه میلیون و 600هزار تومان خرج روی دستتان می‌گذارد. این جاروبرقی با قدرت 2100وات به درد خانواده‌های کم جمعیت می‌خورد. 

 

 ماشین لباسشویی از چهار میلیون تومان تا 16میلیون تومان

ماشین لباسشویی اتوماتیک زیر 10میلیون تومان پیدا نمی‌شود؛ چون ما گشتیم، نبود. اما اگر کارتان با ماشین‌های دستی و دوقلو راه می‌افتد، با بودجه کمتر از پنج میلیون تومان هم می‌توانید یکی از این دستگاه‌های قدرتمند را خریداری کنید. مثلا ماشین لباسشویی فریدولین مدل SW70 با ظرفیت هفت‌کیلوگرم با قیمت چهارمیلیون تومان فروخته می‌شود اما اتومات نیست، ولی جزو ماشین‌لباسشویی‌های ارزان بازار است. همین برند ماشین‌لباسشویی با ظرفیت 9کیلوگرم هم تولید کرده که با قیمت پنج‌میلیون و 600هزار تومان فروخته می‌شود.

 

ماشین لباسشویی دستی 15کیلویی پاکشوما هم که به درد شستن پرده و ملحفه می‌خورد نیز با قیمت شش‌میلیون و 550هزار تومان به فروش می‌رسد اما اگر ماشین لباسشویی اتومات می‌خواهید باید حداقل بالای 10میلیون تومان بودجه داشته باشید. ماشین لباسشویی آبسال مدل WRE5307-W با ظرفیت پنج‌کیلوگرم با قیمت 10میلیون و 700هزار تومان فروخته می‌شود.

 

البته ماشین پنج کیلویی بیشتر به درد زوج‌های جوان می‌خورد و خانواده‌های چهار نفره باید ماشین لباسشویی هفت‌کیلو به بالا بخرند. برای خرید ماشین لباسشویی با ظرفیت هفت‌کیلو تا هشت‌کیلوگرم باید بین 12میلیون و 500هزار تومان تا 17میلیون تومان بودجه کنار بگذارند. ماشین لباسشویی بست مدل BWD-7152N با ظرفیت هفت‌کیلوگرم با قیمت 13میلیون و 350هزار تومان فروخته می‌شود و برای خرید یک ماشین لباسشویی هشت کیلویی از برند اسنوا مدل مدل SWM-81W20 باید نزدیک 16‌میلیون تومان هزینه کنید.

 

اجاق گاز از پنج میلیون تومان تا  10میلیون تومان

تصور خانه بدون اجاق گاز خیلی‌سخت است؛ نه بساط غذا راه می‌افتد، نه حتی می‌توانید یک استکان چای بخورید. به همین دلیل در گروه ضروری‌ترین وسایل زندگی جا می‌گیرد. منطقی‌ترین انتخاب برای خانواده‌های دو تا چهار نفره اجاق گاز پنج شعله است. البته اجاق گاز آشپزخانه دو نوع است، برقی و گازی. اجاقهای گازی قوی‌تری هستند و  امکان تنظیم حرارت محصولاتی که با گاز کار می‌ کنند، خیلی دقیق‌‌تر از اجاق‌‌های برقی است. میزان مصرف انرژی در اجاق‌‌های گازی هم کمتر است اما اجاق‌های برقی زیباتر هستند و تمیز کردن آن‌ها راحت‌‌تر است.

 

اجاق‌‌های برقی هم مثل اجاق‌‌های گازی انواع مختلف دو شعله، سه‌شعله، چهارشعله و پنج‌شعله دارند که پنج‌شعله آنها نیز محبوبیت بیشتری دارد. با این اوصاف اگر انتخاب شما اجاق گازی پنج‌شعله باشد، باید حداقل پنج‌میلیون تومان برای خرید اجاق‌گاز دنپاسر مدل DEN20 طرح فردار بودجه داشته باشید. اجاق‌های طرح فردار، جای فر دارند اما خود فر را ندارند و فقط ظاهرشان مثل اجاق‌هایی است که مجهز به فر هستند. اجاق‌گاز طرح فر مدل denMDF2D را هم می‌توانید با قیمت پنج میلیون تومان خریداری کنید.

 

این اجاق گاز با بدنه‌ای از جنس MDF ساخته شده که با کابینت آشپزخانه ست می‌شود اما اگر دنبال گازی هستید که فر داشته باشد، برای خرید یکی از مدل‌های ارزان آن، اجاق‌گاز بست مدل BGC5-1013 باید حداقل 10میلیون و 100هزار تومان بپردازید. اجاق‌های برقی رومیزی، قیمت کمتری دارند‌ ولی اگر اجاق‌برقی صفحه‌ای می‌خواهید، باید بیشتر هزینه کنید. قیمت اجاق برقی دو شعله رومیزی از یک میلیون و 200هزار تومان تا سه میلیون و 400هزار تومان است اما اگر انتخاب شما اجاق برقی رومیزی با تعدا شعله بیشتر باشد، باید بین شش‌میلیون و 500هزار تومان تا 9میلیون و 700هزار تومان هزینه کنید.

 

مایکروفر از پنج میلیون تومان تا هفت میلیون و 700هزار تومان

این وسیله هم به خصوص در زندگی کارمندی جزو وسایل ضروری به حساب می‌آید. برای خرید ارزان‌ترین مایکروفر موجود در بازار باید بیش از پنج میلیون تومان خرج کنید. مثلا مایکروویو هایسنس مدل H20MOWS4 با قیمت پنج‌میلیون و 500هزار تومان به فروش می‌رسد. مایکروویو پاناسونیک مدل ST266B حدود شش‌میلیون و 100هزار تومان قیمت دارد و برای خرید مایکروویو شیائومی مدل MWBLXE1ACM باید هفت‌میلیون و 700هزار تومان هزینه کنید.

 

این‌ها جزو ارزان‌ترین مدل‌های بازار هستند؛ برای اینکه دستتان بیاید تفاوت قیمت مایکروفر ارزان با گران قیمت چقدر است، بهتر است بدانید که مایکروویو سیج مدل SMO700BSS با قیمت 39‌میلیون تومان فروخته می‌شود. این مایکروفر 15کیلو وزن دارد و ظرفیت آن حدود 25لیتر است.

 

از این مایکروویو برای پخت انواع غذاها، کباب، نان تست و گرم کردن استفاده می‌شود. این دستگاه تابه یکپارچه برای گرم‌کردن در زمان کمتر، منوهای خودکار و هوشمند SMART با استفاده از فناوری اینوِرتر برای پخت و گریل، گرم‌کردن و یخ‌زدایی، پنل میانبر با دکمه‌های لمسی برای ذوب کردن شکلات، پخت سیب‌زمینی، پنیر کبابی، پاپ کورن و ... هم دارد. پس بی‌دلیل قیمتش حدود 40‌میلیون تومان نیست.

 

قیمت وسایلی که نبودشان خیلی به چشم نمی‌آید

درست است،‌ ماشین ظرفشویی برای کسانی که از ظرف شستن متنفر هستند، خیلی کاربردی است، یا دستگاه چای‌ساز با اینکه چای خوشمزه‌ای به عمل نمی‌آورد ولی به دلیل سرعت جوش‌آوردن آب و درست‌کردن چای انتخاب مناسبی برای کارمندهاست و تستر خیلی زود، یخ نان‌ها را آب می‌کند و هنوز هم خیلی‌ها از اتو استفاده می‌کنند، ولی همه این وسایل با اینکه خیلی کارآمد هستند، اما ضروری نیستند.

 

یعنی با نبودشان می‌توان کنار آمد. با این اوصاف ما قیمت ارزان‌ترین این وسایل غیرضروری را هم در آورده‌ایم تا مطلب نیمه‌تمام نباشد. پس اگر دنبال ماشین ظرفشویی هستید، در حال‌حاضر ارزان‌ترین ماشین ظرفشویی بازار با قیمت 20میلیون تومان تا 24میلیون تومان فروخته می‌شود. مثلا ماشین ظرفشویی مجیک مدل KOR-1107A با قیمت 20میلیون و 800هزار تومان یکی از محصولات ارزان بازار است. برای خرید ماشین ظرفشویی اسنوا مدل SDW-F353212 باید 21میلیون و 300هزار تومان هزینه کنید و قیمت ماشین ظرفشویی جی‌پلاس مدل GDW-N1362W حدود 24میلیون تومان است.

 

اگر طرفدار توستر هستید، برای خرید مدل‌های ارزان‌قیمت آن باید بین دو تا چهارمیلیون تومان بودجه داشته باشید. آون توستر مدل لوکستای 3100 با قیمت دو میلیون و 100هزار تومان یکی از محصولات ارزان قیمت بازار است. آون توستر متئو مدل EO099 نیز با قیمت چهار میلیون تومان فروخته می‌شود. یک مدت دستگاه چای‌ساز گل سرسبد کادوهای پاتختی عروس بود و هر عروس دهه نودی، حداقل دو تا سه چای‌ساز هدیه می‌گرفت. در حال‌حاضر اگر بخواهید ارزان‌ترین چای‌ساز بازار را بخرید، باید حداقل برای خرید محصول چای‌ساز تیفال مدل TM-SS-8 یک میلیون و 170هزار تومان هزینه کنید.

 

چای‌ساز مونتینی مدل LK2024 که قوری روی کتری قرار می‌گیرد نیز با قیمت یک میلیون و 500هزار تومان به فروش می‌رسد. ارزان‌ترین اتوهای بخار موجود در بازار که مسافرتی نیستند و به درد استفاده در خانه می‌خورند بین 780هزار تومان تا دو میلیون و 300هزار تومان قیمت دارند. مثلا اتو بخار راف مدل R.1275R با قیمت 780هزار تومان فروخته می‌شود و اتو بخار سانفورد مدل SF70CSL دو میلیون و 300هزار تومان قیمت دارد.

 

کدخبر: ۵۶۴۵۷۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر