کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۴۲۵۰
تاریخ خبر:

تفریحات میلیونی خانوادگی| هزینه‌های تفریح خانواده‌های ۴نفره در تهران چقدر است؟

تفریحات میلیونی خانوادگی| هزینه‌های تفریح خانواده‌های 4نفره در تهران چقدر است؟

هزینه تفریحات آبی به ازای هر نفر به‌طور متوسط 300هزار تومان است

هفت صبح| ‌یک خانواده چهارنفره در تعطیلات تابستان اگر بخواهد برای تفریح پول کنار بگذارد، باید به طور متوسط یک میلیون تومان هزینه کند. هزینه تفریحات آبی به ازای هر نفر به‌طور متوسط 300هزار تومان است. اگر هر یک از اعضای خانواده اهل شنا باشند، در مجموع، باید برای هر بار استخر زنانه و مردانه رفتن یک میلیون و 200هزار تومان پول بدهند. سینما تقریبا ارزان‌تر از این حرف‌ها تمام می‌شود.

 

اگر قرار نباشد بعد از تماشای فیلم، شام را بیرون از خانه بخورید، هزینه بلیت چهارنفر برای تماشای یک فیلم در پردیس‌های سینمایی 320هزار تومان می‌شود و اگر بخواهید خوراکی با خودتان ببرید که البته این روزها کاری نادرست تلقی می‌شود، مجموعا کمتر از 500هزار تومان تمام خواهد شد. موزه‌ها هم در مقایسه با دیگر تفریحات هزینه زیادی ندارند. برخی از مشهورترین موزه‌های پایتخت بلیتشان کمتر از 20هزار تومان قیمت دارد و در مجموع اگر یک خانواده چهارنفره بخواهند روز پنجشنبه را به موزه‌گردی بگذرانند، کارشان با کمتر از 200هزار تومان برای بازدید از یکی، دو موزه راه می‌افتد.

 

گران‌ترین گزینه، شامل پاراگلایدر سواری می‌شود که قیمت بلیتش تا دو میلیون و 500هزار تومان است و البته به درد فرزندان نوجوان و بزرگ‌ترها می‌خورد. اگر بخواهید خانوادگی به اتاق فرار بروید که متوسط بلیتش 250هزار تومان است، باید یک میلیون تومان خرج کنید. هزینه تفریحاتی مانند بولینگ هم کمی بیشتر از یک میلیون تومان برای یک خانواده متوسط تمام می‌شود.

 

تفریحات آبی

استخر و تفریحات آبی در تابستان یکی از محبوب‌ترین تفریحات به‌حساب می‌آیند. استفاده از استخرهای سرباز به این دلیل که فرصت آفتاب گرفتن را هم برای شما فراهم می‌کند، از استخر سر پوشیده پرطرفدارتر است. هزینه‌های استخر به نسبت اینکه در کجای شهر قرار گرفته باشند و چقدر اسمشان شناخته شده باشد، متفاوت است. مثلا استخری در ولنجک که رو باز است، جهت استفاده سانس آزاد، در روزهای معمولی هفته 400هزار تومان پول می‌گیرد و ورودی همین استخر در دو روز آخر هفته، 450هزار تومان اعلام شده.

 

اگر بخواهید از استخر باشگاه انقلاب که محبوب و مشهور است، استفاده کنید، باید بابت حداکثر 2/5ساعت، 650هزار تومان هزینه کنید. گزینه دیگر در شهرک گلستان تهران، ورودی را برای سانس آزاد 300هزار تومان تعیین کرده و البته استخرش سرپوشیده است. شما می‌توانید در شهرک امید، با 210هزار تومان بلیت ورودی استخر را بخرید که برای سانس آزاد معین شده.

 

استخر سرپوشیده اریکه ایرانیان در غرب تهران هم از شما بابت استفاده از سانس آزاد 410هزار تومان مطالبه می‌کند. در شمال غرب شهر، یعنی هتل اوین با 500هزار تومان می‌توانید شنبه تا چهارشنبه از استخر روباز در سانس آزاد استفاده کنید. اما درصورتی‌که بخواهید در یکی از روزهای تعطیل پنجشنبه یا جمعه برای شنا کردن بروید، به 580هزار تومان پول نیاز خواهید داشت. البته همین مجموعه، سانس ویژه استخر آقایان در صبح دارد که هزینه بلیت ورودی آن، 449هزار تومان اعلام شده است.

 

 تفریحات پرهیجان

پِینت‌بال یکی از ورزش‌های گروهی است که سال‌ها قبل، طرفداران فراوانی داشت اما این روزها از محبوبیت این تفریح در مقایسه با گذشته کاسته شده است. با همه این‌ها، هنوز هم بسیاری از افراد به همراه خانواده یا دوستانشان سراغ پینت‌بال می‌روند. برای بازی پینت‌بال هر بازیکن تعداد 50گلوله (همان توپ‌های رنگی) با یک دست لباس و یک ماسک تحویل می‌گیرد و برای هربار شارژ گلوله‌ها مبلغی اضافی پرداخت خواهد کرد.

 

یکی از زمین‌های پینت‌بال نزدیک اتوبان یادگار امام، از شما 170هزار تومان دریافت می‌کند. این مبلغ به ازای هر نفر است. در ضمن شما باید 15هزار تومان هم جهت لباس و تجهیزات در ابتدا بپردازید که در مجموع 185هزار تومان برایتان تمام می‌شود. یک زمین بازی دیگر، ورودی به همراه 20گلوله را 50هزار تومان می‌گیرد. در واقع، اتاق‌های فرار، این روزها محبوبیت پینت‌بال را به‌خود اختصاص داده‌اند و یکی از آن تفریحات پرهیجان به‌حساب می‌آیند.

 

هر کدام از اتاق فرارها، سوژه خاص خود را دارند. مثلا، یکی از آنها با نام جفت پوچ که ترسناک با سوژه روح است، هر بلیت را با قیمت 280هزار تومان می‌فروشد. اتاق‌فرار والریا که زامبی‌ها در آن نقش اول را دارند، 180هزار تومان است و توطئه دو که شامل تئاتر تعاملی و اسلشر است، از شما بابت بلیت 280هزار تومان دریافت می‌کند. یکی دیگر با نام تکرار مکررات، بلیت 320هزار تومانی داشته، ترسناک است و در خیابان ستارخان واقع شده است. 

 

سینما و تئاتر

اگر عشق فیلم باشید، سینما، یکی از بهترین گزینه‌ها برای تفریح است و سرتان را یک ساعت و نیم تا دو ساعت حسابی گرم خواهد کرد. بلیت پردیس‌های سینمایی در تهران 80هزار تومان است. یعنی اگر یک خانواده چهارنفره بخواهد یک فیلم را در سینما ببیند، باید 320هزار تومان هزینه کند. برخی از سینماهای عادی، مانند سینما پیروزی یا استقلال، بلیت 60هزار تومانی دارند که خانواده‌ای چهارنفره می‌توانند با 240هزار تومان سینما رفته و فیلم ببینند.

 

همین حالا که درحال نوشتن این گزارش هستیم، دست‌کم پنج تئاتر کمدی در پایتخت در حال اجرا است. شما می‌توانید تئاتر کمدی هوو را که در تماشاخانه دماوند اجرا می‌شود را با حداقل 150هزار تومان در ساعات پایانی شب تماشا کنید. اما بلیت برای سانس‌های زودتر 200 تا 250هزار تومان است. در پردیس تئاتر شهرزاد هم قیمت بلیت تئاتر کمدی همین میزان تعیین شده با این تفاوت که خبری از تخفیف برای سانس آخر شب نیست. سالن تئاتر سینما ایران در خیابان شریعتی برای بلیت نمایش کمدی که این روزها در حال اجرا است، بلیت 120 تا 130هزار تومانی درنظر گرفته است.

 

همچنین شما می‌توانید در سرای محله زرگنده برای تماشای چنین تئاتری بین 100هزار تومان تا 200هزار تومان پول بدهید. تئاترهای جدی قیمت بیشتری دارند. مثلا شما برای خرید بلیت نمایشی در تماشاخانه ملک 250هزار تومان تا 350هزار تومان نیازخواهید داشت. تماشای تئاتر دیگری که در تماشاخانه باغ‌کتاب اجرا می‌شود و یک ساعته است، 300هزار تومان پول می‌خواهد و با این حساب، یک خانواده چهارنفره برای اینکه یک شب تئاتر موردعلاقه‌ خود را تماشا کند، باید یک میلیون ‌و 200هزار تومان پول بدهد.

 

تئاتری که در ایرانشهر برگزار می‌شود، بلیتی 250هزار تومانی دارد. با این حساب می‌شود گفت به‌طور متوسط بلیت تئاتر 250هزار تومان است که برای یک خانواده چهارنفره، یک میلیون تومان تمام می‌شود. اگر فرزندتان کوچک است، می‌توانید سراغ تئاترهای کودک و نوجوان هم بروید. مثلا یکی از آنها که این روزها در فرهنگسرای فردوس برگزار می‌شود، بلیت 100هزار تومانی دارد و بلیت دیگری را در تماشاخانه سبحان باید با حداقل 120هزار تومان و حداکثر 150هزار تومان خرید.

 

بولینگ و پاراگلایدر

بولینگ، طرفداران خاص خود را دارد و تعداد فضاهایی که امکان این تفریح را به شما می‌دهند، فراوان نیست. مثلا شما اگر بخواهید به بولینگ‌عبدو که مشهورترین و قدیمی‌ترین محل بولینگ است بروید، باید به ازای هر نفر 130هزار تومان هزینه کنید و یک خانواده‌ چهارنفره باید 520هزار تومان برای بازی بولینگ پول داشته باشد. البته گاهی که حسابی سرتان به این تفریح گرم می‌شود، ممکن است ناچار شوید همین مقدار پول را برای تمدید زمان خود بپردازید.

 

پاراگلایدر سواری که به کمک ترشح آدرنالین می‌آید، یکی دیگر از تفریحاتی است که طرفدارانش کم نیستند و البته هزینه نسبتا زیادی دارد. مثلا یکی از آنها از شما یک میلیون و 800هزار تومان دریافت می‌کند تا نزدیک به اتوبان تهران کرج یا شهر دماوند برای ساعتی پرواز را با پاراگلایدر تجربه کنید. این تفریح البته برای کودکان مناسب نیست ولی طبق توضیحاتی که داده شده، نوجوان‌ها می‌توانند سراغش بروند.

 

گزینه دیگر 20دقیقه شما را برای پرواز می‌برد و در ازای آن یک‌میلیون و600هزار تومان پول می‌گیرد. البته هزینه‌ها جانبی مانند حمل‌ونقل شما تا قله یا فیلم‌برداری هم ممکن است به این میزان مبلغ اضافه شود اما از این گران‌تر هم امکان دارد. اگر دو میلیون و 500هزار تومان پول داشته باشید، می‌توانید در یک پیست دیگر به همراه مربی پاراگلایدر سواری کنید.

 

 شهربازی‌ها

دیگر این روزها نیازی ندارید که برای استفاده از امکانات شهربازی راه دوری بروید. در اکثر محله‌های پایتخت، دسترسی به شهربازی‌های کوچک و سرپوشیده کار دشواری نیست. یکی از آنها شهربازی وی‌آر ‌پارک است که 12دستگاه بازی داشته و ورودی‌اش را 200هزار تومان تعیین کرده است. شهربازی ایستگاه شادی از شما یک میلیون و 195هزار تومان پول می‌گیرد. این شهربازی در شرق تهران است و شما با این مبلغ می‌توانید از دستگاه‌ها استفاده کنید. مساحت این شهربازی بزرگ است و ظاهرا 80دستگاه بازی دارد و شما برای بازی کردن 120دقیقه زمان خواهید داشت.

 

گزینه دیگر در خیابان هروی از شما 400هزار تومان دریافت خواهد کرد. قیمت بلیت این به دستگاه بازی بستگی دارد و مبلغی بین 100 تا 200هزار تومان متغیر است. شما برای استفاده از هر دستگاه بازی باید کارت را شارژ کنید و انواع دستگاه بازی در این مجموعه قیمت‌های متفاوتی دارد. اگر به شهربازی چیتگر در غرب تهران بروید، برای هر دستگاه باید پول جداگانه‌ای پرداخت کنید. مثلا هزینه بلیت سرسره 60هزار تومان است یا برای پرش در آسمان باید 80هزار تومان به ازای هر بلیت پول بدهید. اغلب بلیت‌های دیگر این شهربازی هم با همین مبالغ عرضه می‌شوند.

 

 پارک‌ها

پارک‌های پایتخت با تم‌های گوناگون یکی دیگر از مراکز تفریحی به حساب می‌آیند که به‌ویژه برای کودکان و نوجوانان جذابیت دارند. مثلا شما می‌توانید به هیومن پارک بروید که ورودی آن برای هر نفر 198هزار تومان است و آنجا سری به داخل بدن انسان بزنید و کنجکاوی‌هایتان را برطرف کنید. این پارک در خیابان نیاوران قرار دارد و شما امکان عکس‌برداری در آنجا را نخواهید داشت.

 

اگر فرزندتان درمورد پزشکی کنجکاو است، می‌توانید سری به دکتر لند بزنید که 165هزار تومان ورودی دارد. البته با این مبلغ تنها یک ساعت می‌توانید در این پارک که حوالی آجودانیه است، بگردید. اگر از تماشای آکواریوم‌های غول‌پیکر لذت می‌برید، می‌توانید سراغ آکواریوم پارک‌شهر بروید که پکیج پنج نفره بلیت‌هایش با قیمت 60هزار تومان به ازای هر فرد فروخته می‌شود. البته این مبلغ برای بازدید گروهی است ولی اگر کمتر از پنج نفر باشید، باید بابت هر بلیت 120هزار تومان هزینه کنید که مجموع آن برای خانواده‌ای چهار نفره 480هزار تومان تمام می‌شود.

 

بلیت اقیانوس پارک برای هر نفر 180هزار تومان معین شده است. مجموعه گردشگری اقیانوس پارک در فضایی بیش از سه‌هزار متر مربع در منطقه گردشگری اراضی عباس‌آباد و در روبه‌روی مجموعه پارک آب و آتش ساخته شده. پارک ژوراسیک هم که از مشهورترین گزینه‌هاست، مبلغ ورودی را 150هزار تومان اعلام کرده است. در این پارک می‌توانید به تماشای دایناسورهای عظیم‌الجثه بروید و صداهایشان را بشنوید و حرکاتشان را ببینید. این پارک سینما چهاربعدی و کافه و کارگاه سفال‌گری و رستوران هم دارد. 

 

موزه‌ها

رصدخانه و موزه شهاب‌سنگ برای کسانی که نسبت به آسمان و کهکشان کنجکاوند، می‌تواند یک تفریح خوب باشد. هزینه ورودی این رصدخانه و موزه برای هر نفر 165هزار تومان بوده و مجهز به سیستم تلسکوپ ترکیبی با مقر جست‌وجوگر خودکار با دو تلسکوپ مدرن است. در پایتخت موزه کم نیست. مثلا شما می‌توانید به موزه عبرت بروید که بلیتش 15هزار تومان و در میدان امام‌خمینی واقع شده و سرگذشت زندانیان سیاسی دوران پهلوی را تماشا کنید. این موزه در گذشته زندان بوده است.

 

موزه خودرو ایران شامل خودروهای کلاسیک و قدیمی است که بلیتش را می‌شود با 64هزار تومان خرید. موزه موسیقی هم بلیت 10هزار تومانی دارد. اگر بخواهید به تماشای هنر مدرن بروید، می‌توانید با 10هزار تومان وارد موزه هنرهای معاصر شوید. البته بلیت برای دانشجویان پنج هزار تومان و برای غیرایرانی‌ها 50هزار تومان تعیین شده است. موزه خطای دید یا رویا پارک می‌تواند شما را هیجان‌زده کند.

 

همان‌طور که از نام موزه خطای دید پیداست، با تماشای این موزه، مغز شما به اشتباه می‌افتد. بلیت این موزه در نیاوران برای هر نفر 109هزار تومان تعیین شده است. بلیت موزه دفاع مقدس در میدان ونک 12هزار تومان و برای غیرایرانی‌ها، 25هزار تومان است. برای بازدید از موزه مقدم که خانه‌ای قدیمی در بافت قدیمی تهران است باید 30هزار تومان جهت ورودی پرداخت کنید.

 

 

کدخبر: ۵۶۴۲۵۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر