کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۲۹۱۵
تاریخ خبر:

چرخ زندگی مردم‌ را ‌متوقف نکنید

چرخ زندگی مردم‌ را ‌متوقف نکنید

درباره شهرهای شمال ایران، ‌رادیکال‌ها، ‌ترابی، ‌رودری و اسپانیا

هفت صبح| یک: ‌فیلمی آمده در اینستاگرام در مورد فقدان هرگونه گردشگر در بخش ساحلی بابلسر‌. نمی‌دانم دلیل این اتفاق چیست؟‌ کسی که فیلم را گذاشته این رکود عجیب گردشگر در بابلسر را به خاطر سختگیری‌ها و گشت‌های مداوم ساحلی درباره پوشش ذکر کرده‌. ممکن است غلو کرده باشد.

 

شاید هم اصلا هوای بسیار گرم و مصادف شدن این گرما با روزهای ماه محرم دلیل این ماجرا بوده باشد اما هرچه هست امیدوارم سختگیری‌ها، برکت را از زندگی روزمره مردم نبرد و برای خوشحالی یک گروه محدود، ‌چرخ زندگی مردم شهر متوقف نشود.

 

راستش آن خبرهای بی‌مورد و عجیب درباره حضور پررنگ  پلیس در ساحل‌های شمالی کشور، هرگونه اشتیاق رفتن به شمال را از هر مسافری می‌گیرد. مسئله این نیست که «اگر ریگی به کفش نداشته باشی نباید از حضور ماموران پلیس  واهمه داشته باشی» این داستان که دیگر خیلی قدیمی است. به هرحال امیدوارم نشاط و سرخوشی به شهرهای شمال ایران بازگردد. 

 

دو: دوستی از لبنان روایت کرده در حالیکه حزب‌الله لبنان عاشورا را همین سه‌شنبه در نظر گرفته بود آیت‌الله سیستانی چهارشنبه را عاشورا اعلام کرده و جنبش امل هم بر طبق این فتوا عمل کرده است‌. و حزب‌الله هم برای این که وحدت در عزاداری‌ها از بین نرود مراسم عاشورا را به روز چهارشنبه منتقل کرده. آفرین. 

 

سه: هرچقدر جلوتر می‌رویم و واکنش‌های ادامه‌دار و بی‌توقف رادیکال‌های تندرو در برابر شکست انتخاباتی را رویت می‌کنیم و توجیهات  آنها را می‌خوانیم بیشتر به این نتیجه می‌رسیم که پیروزی پزشکیان یک فرصت بالقوه برای ملت ایران بوده که امیدوارم با دوری او از تندروهای آن سوی میدان به یک موفقیت بالفعل هم تبدیل شود. 

 

چهار: رفتن ترابی و بیرانوند و بعد هم رامین رضاییان دل طرفداران پرسپولیس را شکسته است. آنها عصبانی هستند از این همه بی‌وفایی و پول پرستی. واقعا اسم دیگری نمی‌شود برای این ماجراها گذاشت. به‌خصوص حیرت از ترابی! راستش از بیرانوند که هیچ وقت انتظار خاصی نداشتیم. او بارها نشان داده بود که چه تحلیل ضعیفی نسبت به اطراف خود و عملکرد خود دارد اما ترابی واقعا حرکتش شگفت‌انگیز بود. در مورد رامین رضاییان هم که هرچقدر به لحاظ تکنیکی خوب هستند به لحاظ ...بگذریم بابا. 

 

پنج: این خبر هم جالب بود:‌رودری به عنوان بهترین بازیکن جام ملت‌های اروپا. حالا شانس این هافبک دفاعی ۲۸ ساله منچسترسیتی و متولد مادرید برای بردن توپ طلای سال ۲۰۲۴ از سه مدعی دیگر یعنی جود بلینگام و وینیسیوس جونیور و تونی کروس بیشتر شد. رودری بازیکن خشنی است که زندگی بسیار کم حاشیه‌ای دارد.

 

نه تتو دارد و نه زیورآلات خاص و نه مدل موی متفاوت. مدرک دانشگاهی در رشته بازرگانی دارد و برعکس بیشتر ستاره‌ها با مانکن‌ها و «آلموست فیمس»‌ها ازدواج نکرده و پارتنرش لورا دوست دوران دانشگاه او است که در  رشته پزشکی تحصیل کرده .

 

رودری بعد از درخشش در ویارئال و آتلتیکو مادرید از سال ۲۰۱۹ به منچسترسیتی پیوست و چهار قهرمانی پرمیرلیگ و یک قهرمانی اروپا را زیر نظر پپ تجربه کرده است. بسیاری حضور او را دلیل درخشش کوین دی بروینه و فیل فودن در منچستر سیتی می‌دانند. مشهور است که بیست و پنج درصد از درآمدش هم صرف امور خیریه در اسپانیا می‌شود.

 

شش: قهرمانی اسپانیا پیروزی فوتبال شجاعانه هجومی در مقابل ملاحظات تاکتیکی خسته کننده‌ای است که تیم‌های ملی فرانسه وانگلیس و پرتغال را به تیم‌هایی قابل پیش‌بینی و حوصله سر بر تبدیل کرده بود. تنوع تاکتیکی اسپانیا در حمله و اعتمادش به مدافعان در ضد حمله‌های حریف موجب شد تا آنها با هفت پیروزی و زدن 15 گل و خوردن 4 گل شایسته‌ترین تیم برای قهرمانی اروپا باشند. مطمئنا آلمان‌ها دومین تیم شایسته جام بودند. امیدوارم شر دیدیه دشان و ساوتگیت و برونو فرناندز از تیم‌های ملی کشورشان کم شود. 

 

کدخبر: ۵۶۲۹۱۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر