کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۱۴۴۹
تاریخ خبر:

مددکار ایرانی‌ کابوس سالمندان دانمارک شد

مددکار ایرانی‌ کابوس سالمندان دانمارک شد

تعرض جنسی «علی هرسی» به یک پیرزن بیمار، تیتر رسانه‌های این کشور شده است

هفت صبح| سه روز پیش، دادگاهی در دانمارک یک مرد 60ساله ایرانی را به 3سال زندان محکوم کرد. او که به عنوان مددکار اجتماعی در یک خانه سالمندان در شهر آرهوس مشغول به کار بود، در فاصله زمانی سال 2022 تا 2023، چندین بار به یک پیرزن 64ساله آزار جنسی رسانده؛ آن هم پیرزنی که به‌خاطر زوال عقل در این خانه سالمندان بستری شده بود.

b49c7a9d-5532-485c-8184-4b6d91398a72 copy

حالا، با روشن شدن ابعاد ماجرای این پرونده، شهرداری دانمارک نیز به دردسر افتاده؛ چرا که این مرد ایرانی پیش از این، 2بار به دلیل خشونت فیزیکی از مراکز مراقبتی سالمندان اخراج شده اما با وجود این سوابق و سوابق کیفری دیگر، شهرداری باز هم او را استخدام کرده. نام او علی هرسی است اما بعد از مهاجرت به دانمارک در دهه 90میلادی اسم خود را به «دین ویرجین» تغییر داده است.

علی هرسی یا همان دین ویرجین، از سال 2005 تا به امروز در 12خانه سالمندان به عنوان مددکار اجتماعی در بازه‌های زمانی کوتاه کار کرده است. او در این مدت چندین مرتبه به دلایل مختلف در خارج از محل کارش دستگیر شده اما اولین تخلفش در خانه سالمندان در سال 2020 اتفاق افتاده است. او در این سال، در یک مرکز نگهداری از افراد دارای زوال عقل کار می‌کرد و یک مرد 71ساله را از ناحیه سر و دیگر قسمت‌های بدن مورد حمله فیزیکی قرار داد

. پس از این اتفاق، هرسی از این مرکز اخراج و به پلیس گزارش داده شد اما تنها یک ماه بعد، دوباره شهرداری او را برای یک مرکز نگهداری از سالمندان دیگر استخدام کرد. هرسی در این خانه سالمندان هم رفتار خشونت‌آمیز از خود نشان داد و این بار در سال 2021، به سر یکی از همکاران خانمش حمله کرد. او دوباره از محل کارش اخراج و به پلیس گزارش داده شد. اینطور که از گزارش‌ رسانه‌های دانمارکی مشخص است، هرسی با وجود اینکه به پلیس گزارش شده بود، به خاطر رفتارش محکوم نشد.

او دوباره در سال 2022، در یک خانه سالمندان دیگر، در شهر آرهوس استخدام شد و در طول 6ماه به یک پیرزن 64ساله با زوال عقل، آزار جنسی رساند. او در روز چهارشنبه به خاطر حمله‌های فیزیکی و خشونت‌باری که از سال 2020 مرتکب شده بود و همچنین آزارهای جنسی متعدد و اقدام به تجاوز به 3سال زندان محکوم شد. گفته شده یکی از همکاران هرسی بعد از اینکه بارها تغییر رفتار پیرزن در کنار این مرد ایرانی را دید، متوجه آزارهای او شد.

یکی از شواهدی که به پلیس برای اثبات این ماجرا کمک کرد، یک فایل صوتی در گوشی تلفن همراه علی هرسی بود. مشخص نیست چرا، اما این مرد ایرانی صدای خود را در حین آزار رساندن به این پیرزن ضبط کرده بود. او در قسمتی از این فایل صوتی به پیرزن گفته بود: «دوستت دارم.» علی هرسی تمام جرایم خود را انکار کرده و می‌گوید، جمله دوستت دارم برای آرامش دادن به این زن بیمار بوده است.

وقتی یکی از خبرنگاران سعی کرد با او مصاحبه کند، هرسی تماس‌ها را جواب نداد اما در پیامی برای او نوشت: «من از اینکه به عنوان یک منحرف لُکنتی و یک خوک احمق به نظر می‌آیم، ناراحتم. من به خدا اعتقاد دارم و این اتهامی که در رفتار با یک خانم به من زده شده، خلاف دین و اصول زندگی من است. من یک مرد 60ساله‌ام و اصلا مناسب سن‌وسال من نیست که چنین کاری انجام بدهم.» او در ادامه ادعا کرد که قربانی یک انتقام شخصی شده است.

جعل اسناد، دروغ و اعتیاد به الکل

سوالی که پیش می‌آید، این است که چرا شهرداری آرهوس با وجود سوابق خشونت‌بار هرسی، هر بار او را استخدام کرده است؟ مسئولان شهرداری در این باره می‌گویند که این مرد ایرانی درباره سوابق کاری خود هر بار دروغ گفته و به همین دلیل توانسته قسر در برود. او وقتی بعد از حمله به یک پیرمرد 71ساله از محل کارش اخراج شد، یک ماه بعد دوباره به شهرداری رفت و ادعا کرد که از سال 2014 جایی کار نکرده است

. مسئولان هم اصلا اسم او را چک نکردند و به ادعای او، اعتماد کردند. هرسی مرتکب جرایم کوچک و بزرگ دیگری هم شده است. او در سال 2009 به خشونت فیزیکی علیه یکی از زیردستانش و در سال 2015 به جعل اسناد محکوم شده است. او یک سری اسناد را جعل کرده بود تا بتواند در امتحانی که مربوط به مددکاری اجتماعی بوده، قبول شود.

وقتی مسئولان متوجه این موضوع شدند در حکمی که اسناد آن موجود است به او پیشنهاد دادند تا برای اعتیاد به الکل و مشکلات روحی خود از متخصصان کمک بگیرد. مدتی بعد او گواهینامه رانندگی خود را به مدت 10سال به‌خاطر چندین بار رانندگی تحت‌تاثیر الکل از دست داد اما به این حکم اهمیتی نداد و در سال 2017، 8بار به‌خاطر رانندگی بدون گواهینامه معتبر، دستگیر و در دادگاه محکوم شد.   

 

کدخبر: ۵۶۱۴۴۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر