کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۴۶۰۲
تاریخ خبر:

پیش‌بینی تداوم بارندگی در کشور تا روز سه‌شنبه

پیش‌بینی تداوم بارندگی در کشور تا روز سه‌شنبه

از امروز ۱۹ اسفند تا روز سه شنبه ۲۲ اسفند در مناطق مختلف کشور بارش باران پیش‌بینی شده است

به‌گفته صادق ضیاییان، رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، امروز ۱۹ اسفند در جنوب و نوار شرقی کشور واقع در استان‌های هرمزگان، کرمان، شرق فارس، استان سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی بارش باران رخ می‌دهد.

در مناطقی از شمال غرب کشور، غرب سواحل دریای خزر و شمال شرق کشور بارش پراکنده و برای دامنه‌های جنوبی البرز، مرکز کشور و دامنه‌های زاگرس وزش باد پیش بینی می‌شود. همچنین امروز در نیمه شرقی هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان شدت بارش محسوس است.

یکشنبه ۲۰ اسفند در شمال غرب، غرب، نیمه غربی سواحل دریای خزر، استان‌های واقع در دامنه‌های البرز مرکزی و غربی، جنوب شرق و نوار شرقی کشور بارندگی گاهی همراه با وزش باد پیش بینی می‌شود. دوشنبه(۲۱ اسفند) در بیشتر مناطق کشور به‌جز نوار غربی و جنوب شرق کشور بارندگی خواهیم داشت. سه شنبه (۲۲ اسفند) در نیمه شرقی سواحل دریای خزر، مناطقی از شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور بارش و در نوار شرقی کشور کاهش نسبی دما رخ می دهد و اواخر وقت سه شنبه این سامانه از شرق کشور خارج می‌شود.

چهارشنبه ۲۳ اسفند در جنوب شرق کشور وزش باد شدید رخ می‌دهد و در سایر مناطق کشور جوی آرام برقرار خواهد بود. طی این مدت نیز بارش در مناطق سردسیر و کوهستانی به شکل برف و در مناطق جنوبی و شرقی کشور با رعد و برق و وزش باد نسبتا شدید همراه است.

امروز با توجه به شدت ناپایداری جو در جنوب سیستان و بلوچستان و نیمه شرقی هرمزگان احتمال ریزش تگرگ دور از انتظار نیست. امروز دریای خزر، امروز و فردا دریای عمان تنگه هرمز و شرق خلیج فارس مواج خواهند بود.

آسمان تهران فردا (۲۰ اسفند) کمی ابری از بعدازظهر ابری و افزایش باد، به تدریج بارش باران با احتمال رگبارو رعد و برق با حداقل دمای ۵ و  حداکثر دمای ۱۶ درجه سانتیگراد و طی ‌دوشنبه ( ۲۱ اسفند) ابری، در بعضی ساعت‌ها بارش باران، گاهی افزایش باد با احتمال رعد و برق با حداقل دمای ۶ و حداکثر دمای ۱۴ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. طی فردا و پس فردا ارومیه و اردبیل با کمینه منفی دو و  منفی یک  درجه سانتیگراد و بوشهر با بیشینه دمای ۲۸ و ۲۶ درجه سانتیگراد خنک‌ترین و گرمترین مرکز استان‌ها پیش‌بینی می‌شود.

کدخبر: ۵۵۴۶۰۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر