کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۳۵۴۱
تاریخ خبر:

این طلسم را ‌بشکنید

این طلسم  را ‌بشکنید

درباره نیم فصل و مایلی سایروس و جشنواره فجر و بازی نیمه نهایی

روزنامه هفت صبح| یک:  مدافع چپ قطری  و ماشاریپوف ازبک که به پرسپولیس و استقلال اضافه شدند نوید یک نیم فصل دوم پر هیجان را می‌دهند. از قرار تراکتور و فولاد و استقلال خوزستان و حتی سپاهان هم به تکاپو افتاده‌اند و در حال تقویت قوای خود برای نیم فصل دوم هستند. عالی. 

 

دو:  یادم است دورانی این جایزه موسیقی گرمی برای خود اعتبار شگفتی داشت. نوابغ موسیقی پاپ آمریکا که در دهه هشتاد و نود در اوج خود بودند برای گرفتن این جوایز رقابت می‌کردند اما دیروز خواندم که مایلی سایروس هم گرمی گرفته است. متخصص کاور کردن فالش ترانه‌ای قدیمی . 

 

سه: برگزار کنندگان جشنواره فجر خسته نباشند. به هرحال کار پرزحمتی است‌. اما حاصل همان طور که حدس زده می‌شد  از آن بنیه قدرتمند سینمای ایران در دهه نود فاصله گرفته است‌. شخصا به شدت کنجکاو دیدن فیلم‌های سروش صحت و بهروز افخمی هستم والبته کار جواد عزتی و یا کاوه سجادی حسینی .  

 

کافی است مثلا به جشنواره سال 1394 نگاه کنیم. سالی که فیلم‌هایی مثل ابد و یکروز‌، ‌اژدها وارد می‌شود، ایستاده در غبار، ‌سیانور، نفس، من، بادیگارد، دختر، لانتوری،‌ خشم و هیاهو و...همه در کنار هم رقابت می‌کردند. یا جشنواره سال 1398:‌ آتابای، ‌شنای پروانه، روز صفر، خروج، ‌درخت گردو، ‌تومان، ‌خورشید، قصیده گاو سفید و... در کنار هم بودند. دهه نود سینمای ایران شگفت انگیز بود‌. 

 

چهار: فردا امیدوارم تیم ملی با همان جدیت و عصبیت نیمه دوم با ژاپن بازی کند. امیدوارم ناگهان تیم تصمیم نگیرد که بازی را مدیریت کند و مثلا حسابگرانه ظاهر شود. نیمه نهایی است و جنگ است و مبارزه‌. تیم باید حریص و جنگجو وارد میدان شود.

 

قلعه نویی در آستانه یک افتخار بزرگ است . از سال 1980 تا به امروز ما شش بار به نیمه نهایی راه یافته‌ایم و هر شش بار از رسیدن به فینال بازمانده‌ایم. سه بار مغلوب پنالتی‌ها شدیم (1984 ،‌1996 و 2004) و سه بار هم به  کویت با نتیجه دو بر یک(1980) ، عربستان با نتیجه یک بر صفر(1988) و ژاپن با نتیجه سه بر صفر(2019)  باخته‌ایم. وقتش است که این طلسم شکسته شود. 

 

کدخبر: ۵۵۳۵۴۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر