کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۲۶۰۷
تاریخ خبر:

آب و هوای دلپذیر مسکو و تورنتو!

آب و هوای دلپذیر مسکو و تورنتو!

یکسری خرده‌یادداشت پراکنده درباره وعده و برف و بهمن.

روزنامه هفت صبح| یک: ‌یک توئیت خوب خواندم درباره مسائلی که انگار هیچ‌وقت در ایران تمام نمی‌شوند و همیشه فرایندش ادامه دارد. این دوست توئیتری چندتایش را  فهرست کرده بود: ‌ساخت مصلای تهران، مذاکرات برجام، ساخت آزادراه تهران- شمال، ‌وصول هفت میلیارد دلار از کره‌جنوبی، ‌ساخت مونوریل قم، ‌ابلاغ آیین‌نامه واردات خودروی دست دوم ...

 

خب چندتا چیز دیگر هم می‌شود به آنها اضافه کرد مثلا خصوصی شدن پرسپولیس و استقلال، ‌الکترونیکی شدن انتخابات، ‌اختصاص سهم باشگاه‌ها از حق پخش تلویزیونی. پرونده این‌طور مسائل هرگز بسته نخواهند شد. همیشه هستند. 

 

دو: پنجشنبه درباره احتمال بهمن در کوه‌های شمال تهران با هواشناسی شوخی کردیم، ‌از پنجشنبه  آنچنان بارانی در تهران آمد که جمعه صبح کوه‌های تهران پوشیده از برف بود.از روی کنجکاوی رفتم ببینم وضع آب‌وهوای مقاصد محبوب مهاجرتی ایرانی‌ها در این روزها چطوری است.

 

تورنتو و ونکوور و مونترآل در کانادا، ‌استکهلم و مونیخ  در اروپا و البته مسکو. در تورنتو حداقل دمای هوا در یکشنبه و دوشنبه به منفی یازده می‌رسد و در روز سه‌شنبه به منفی چهارده. مثلا در سه‌شنبه هوا در گرمترین موقع خود منفی 9 خواهد بود و در سردترین موقع منفی سیزده!

 

در ونکوور دیشب منفی شانزده درجه سانتیگراد بوده اما در هفته پیش‌رو از منفی چهار درجه پایین‌تر نخواهد رفت. در مونترآل هم در هفته پیش‌رو حداقل دمای منفی پانزده، منفی یازده و منفی دوازده را تجربه خواهند کرد. در استکهلم سوئد از دوشنبه تا جمعه هوا به حداقل منفی شانزده و منفی هفده درجه سانتی‌گراد خواهد رسید.

 

مثلا روز سه‌شنبه هوا در استکهلم در گرمترین وقت منفی سیزده خواهد بود و در سردترین ساعت منفی چهارده. در مونیخ در طول هفته آینده هوا در کمترین دما بین منفی یک تا منفی شش متغیر خواهد بود و بالاخره در مسکو  دیشب هوای منفی 28 درجه داشته‌اند

 

و امشب هم هوای منفی 27! و در طول هفته کمی اوضاع‌شان بهتر خواهد شد و به منفی سیزده و منفی یازده و این‌طور چیزها فروکش خواهند کرد. البته که مثلا در استانبول هوا از یکشنبه تا جمعه رو به گرما خواهد رفت و هوا بین هفت درجه بالای صفر تا 16 درجه بالای صفر متغیر است. 

خواستم بگویم  بدانید که وقتی از مهاجرت حرف می‌زنید از چه حرف می‌زنید!

 

کدخبر: ۵۵۲۶۰۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر