کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۸۶۳۴۰
تاریخ خبر:

‌گزارش ویژه از نمایشگاه خودروی شانگهای‌۲۰۲۱

روزنامه هفت صبح، گروه خودرو | در قسمت دوم گزارش ویژه نمایشگاه خودروی شانگهای ۲۰۲۱ به سراغ دیگر برندهای حاضر در این نمایشگاه رفته‌ایم که نمایندگان جذابی را به این رویداد هیجان‌انگیز ماشینی فرستاده‌اند.

*** بی وای دی: بی وای دی با پشتیبانی وارن بافت به صورت جدی قصد دارد به صورت جدی جای تسلا را حداقل در چین اشغال کند.افزایش فروش مداوم سری هان از سال گذشته تا به امروز هم نشان داده که این برند چینی در ماموریتش موفق عمل کرده.سری پرچمدار هان که در نمایشگاه حضور دارد شامل سه سدان الکتریکی و یک سدان هیبریدی است و مهم‌ترین عنصر آن را می‌توان لوکس‌بودن دانست.برد این خودروها ۳۷۵ مایل است و بی وای دی ادعا می‌کند که پکیج باتری بلید که به صورت اختصاصی برای این سری به کار گرفته شده نسبت به باتری‌های سنتی ایمن‌تر است.

*** جیلی: هلدینگ جیلی با برندهای زیرمجموعه خود شامل پولستار، لینک اند کو، ولوو، جئومتری و برند تازه‌تاسیس زیکر بخش الکتریکی نمایشگاه را به لرزه درآورده است! مواردی که بیش از بقیه در غرفه جیلی توجهات را به خود جلب می‌کنند نسخه ویژه پولستار ۱ با روکش طلای مات، سدان اقتصادی اسپرت جئومتری با نام وان پرو، شاسی‌بلند الکتریکی لینک اند کو که به شدت شبیه کیا اسپورتیج نسل قبل است،ولوو XC40 ری‌شارژ به عنوان اولین خودروی تمام‌برقی ولوو و زیکر ۰۰۱ هستند. شگفتی‌ساز غرفه جیلی زیکر با طراحی مدرن و کشیده‌اش بود که جیلی ادعا می‌کند برد ۷۰۰ کیلومتری و شتاب ۴ ثانیه‌ای دارد؛ ببینیم و تعریف کنیم!

*** تویوتا: تویوتا که به نسبت دیگر برندها دیر به قافله‌ خودروهای الکتریکی پیوسته اعلام کرده که قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ ، ۱۵ خودروی کاملا الکتریکی را به بازار بفرستد؛از جمله هفت مدل با برند اختصاصی تویوتا bZ. این خودروساز ژاپنی فعلا شاسی‌بلند bZ4x را به نمایشگاه آورده تا واکنش بازار نسبت به آن را ارزیابی کند.اگرچه هنوز این خودرو یک کانسپت اولیه است اما با پلتفرم اختصاصی خود توانسته توجهات را به سمت تویوتا جلب کند.البته از آنجا که تویوتا در اول این راه پر پیچ و خم است از سوبارو، دایهاتسو، بی وای دی و سوزوکی هم کمک گرفته. bZ4x که قرار است برای بازار ژاپن و چین تولید شود از اواسط سال ۲۰۲۲ وارد گود رقابت خواهد شد.

*** فولکس واگن: برنده‌شدن فولکس واگن ID.4 در جایزه بهترین خودروی سال و فروش بالای آن اعتمادبه‌نفس این شرکت کهنه‌کار آلمانی صنعت خودرو را بالا برده و حالا با خودروی برقی دیگری قصد تکان دادن بازار را دارد: ID.6. این خودرو که صرفا برای بازار چین در نظر گرفته در دو نوع کروز که در شمال چین تولید می‌شود و X که مخصوص تولید در جنوب چین است جادارترین خودروی سری ID فولکس واگن با ظرفیت هفت نفر است. برد این خودرو ۵۵۸کیلومتر است.

*** مرسدس بنز: قبل از شروع نمایشگاه شانگهای مرسدس بنز با پیش‌نمایش سدان برقی لوکس EQS که عناوینی از قبیل کابوس تسلا و کلاس S الکتریکی‌ها را یدک می‌کشد صنعت خودرو را حیرت‌زده کرد.حال شاسی‌بلند برقی این برند با نام EQB هم به نمایشگاه رسیده که دارای شباهت‌های بسیاری با مرسدس GLB، به خصوص در نمای داخلی است.ویژگی اختصاصی آن در نمای بیرونی اما نور مداوم در جلو و عقب است.این خودرو همچنین دارای چرخ‌های آلیاژی سبک با دو تا سه رنگ در طراحی و سایز ۲۰ اینچی است.ترکیب طلایی، صورتی و آبی هم در طراحی این خودرو EQB را به گزینه‌ موردعلاقه‌ سخت‌پسندان تبدیل کرده است.

کدخبر: ۳۸۶۳۴۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر