کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۵۸۲۴۱
تاریخ خبر:

‌هفت ‌خودروی آبی که هوش از سرتان می‌برد‌

روزنامه هفت صبح | چند وقت پیش لیستی از هفت ‌خودرو منتشر کردیم که مزین به طیف‌های گوناگون رنگ آبی بودند و در خیابان حسابی دلبری می‌کردند! حالا تعدادی خودروی جدید پیدا کردیم که آبی ‌بودن‌شان خیلی خاص است و هوش از سرتان می‌برد‌.

* یک: سیتروئن زانتیا ۲۰۰۱- آبی ارباب دریا / Poseidon Blue
زانتیا سلطان اتوبان‌های ایران در دهه ۸۰ بود و به دلیل سرعت بسیار بالای خود و قابلیت‌های جالب هندلینگ در صدر لیست رویاهای جوانان آن دوره قرار داشت. رنگ بیشتر زانتیاها طوسی بود و به ندرت هم می‌شد رنگ مشکی یا سفید آن را دید. این رنگ با نام ارباب دریا به خوبی روی ارباب اتوبان‌ها که در وضعیت فنی مناسبی هم قرار دارد، نشسته است.

* دو: جگوار S-type 1999- آبی مروارید آنتیگوایی / Antigua Blue Pearl
آنتیگوا نام جزیره‌ای در دریای کارائیب است که به مرواریدهای ارزشمند و گران‌قیمتش شهرت دارد. پس اگر قرار باشد روی خودرویی بنشیند، آن خودرو هم باید پدیده‌ای تک و لاکچری در صنعت خودرو باشد و چه چیزی بهتر از اشراف‌زاده‌ای انگلیسی به نام جگوار S-type که در دوره خود سدان محبوب قشر ثروتمند بریتانیا بود؟

* سه: ولوو XC90 2017 - آبی نیمه ‌شب /Midnight Blue
شاسی‌بلند لوکس سوئدی با این رنگ خاص در پرسه‌زنی‌ها و گعده‌های شبانه‌ دوستانه جلوه‌ چشم‌نوازی در اتوبان‌های نورانی دارد. ولوو برای بازاریابی شاسی‌بلند خود در برابر محبوبیت رقبای ژاپنی و آلمانی تصمیم گرفت تریم‌های خارجی و داخلی مختلفی را برای XC90 تدارک ببیند. پس اگر این رنگ با وجود جذابیتش هم چشم‌تان را نگرفت نگران نباشید.

* چهار: شلبی کبرا ریپلیکا ۱۹۶۵ - آبی نگهبان / Guardsman Blue
تنها شلبی کبرای حاضر در ایران از یکی از خاطره‌انگیزترین رنگ‌های کبرا بهره می‌برد که به آبی نگهبان معروف است. کل تولید شلبی کبراهای اصل در جهان برابر با ۹۹۸ دستگاه است و حتی در جهان هم این دست‌پخت کرول شلبی خودرویی نایاب و به شدت گران است. موتور هفت لیتری V8 افعی شلبی آن را قادر ساخته است تا در عرض سه ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد.

* پنج: زامیاد ۲۴ ۱۳۹۹ - آبی ۷۳۴ / Blue 734
از هر چه بگذریم سخن دوست خوش‌تر است! نیسان جونیور یا همان وانت زامیاد ۲۴ خودمان تنها خودروی این لیست است که مردم آن را با نام رنگش می‌شناسند و آبی‌ نبودن آن بیشتر برای ما تعجب‌برانگیز است تا آبی بودنش! این باربر نوستالژیک که از سال ۶۱ تا الان تولید می‌شود، به گفته معاون مهندسی شرکت زامیاد تاکنون ۲٫۱ تریلیارد تن بار را در جاده‌ها جا به جا کرده است. برابر با وزن ۸ هزار برج میلاد تهران!

* شش: پورشه ۷۱۸ باکستر S 2017 - آبی شب / Night Blue
یکی از بهترین کروک‌های بازار و بازمانده‌‌ روزهای حضور فعال پورشه در ایران. باکستر شاید به اندازه برادران بزرگ‌تر خود ۹۱۱ و کایمن اسم و رسمی در میدان سریع‌ترین‌ها و مسابقات درگ نداشته باشد اما پورشه با عرضه‌‌ آن همراه با رنگ‌های گوناگون نشان داد که هوای خریدارانی که خواهان خودرو اسپورت‌ ارزان هستند را هم دارد.

* هفت: دوو ماتیز ۱۳۷۹ - آبی آسمانی / Sky Blue
ماتیز با رنگ بژ در دهه‌های ۷۰ و ۸۰ در کلاس خودروهای هاچ‌بک کوچک‌اندام سروری می‌کرد. این کره‌ای ریزنقش در انگلستان طراحی شده بود و حجم موتورش تنها ۸۰۰ سی‌سی بود. پیدا کردن ماتیز اگرچه دشوار است اما یافتن نمونه آبی‌رنگ آن دشوارتر است. نمونه‌ موجود در تصویر البته جدای از رنگ خاصش در وضعیت فنی خوبی قرار دارد.

توضیحات

سیتروئن زانتیا 2001- آبی ارباب دریا Poseidon Blue

توضیحات

پورشه 718 باکستر S 2017 - آبی شب Night Blue

توضیحات

شلبی کبرا ریپلیکا 1965 - آبی نگهبان Guardsman Blue

توضیحات

ولوو XC90 2017 - آبی نیمه ‌شب Midnight Blue

کدخبر: ۳۵۸۲۴۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • _user_1568312485

    نیسان آبی جا موند