کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۴۶۶۹۹
تاریخ خبر:

‌لیست تازه آپشن‌های ساینا و پژو ۲۰۷ ‌

روزنامه هفت صبح | ‌ آزادسازی قیمت با همه بدی‌هایی که در مقطع فعلی از نظر مردم داشت اما چند حسن بزرگ را هم با خود به همراه آورد. اینکه ثابت شد اگر قیمت دلخواه خودروسازان روی محصولات مختلف آنها قرار گیرد و دولت در این فقره دخالتی نکند، احتمالا نه‌تنها شرایط صنعت بدتر نخواهد شد که زمینه برای ارتقای فنی و کیفی خودروهای تولید داخل مهیا می‌شود.

در شرایطی که خبر رسمی وزارت صمت از رشد ۲۱ درصدی تولید خودرو در پنج ماهه نخست سال به میزان ۳۶۰ هزار دستگاه حکایت دارد، آزادسازی قیمت ‌ یا سنگ‌اندازی کمتر در مسیر فروش بدون دردسر و آزادانه محصولات خودروسازان می‌تواند مسیر را به سمتی هدایت کند که هم تولید رشد کند و هم دو خودروساز در شرایط تحریم و کرونا کمتر از قبل متضرر شوند. رمز تداوم رشد فعلی سطح تولید در هفت ماه آینده همین مورد است.

در واقع اگر وزارت صمت و مدیران دولت تمایل دارند در پایان سال به نرخ اعلام شده توسط آنها یعنی رقم ۱٫۲ میلیون دستگاه خودرو دست یابند یا حداقل به آن نزدیک شوند، چاره‌ای جز دست کشیدن از تعیین قیمت برای خودروهای داخلی ندارند. در این راستا حرکت تازه معاونت صنایع وزارت صمت برای به‌روزرسانی قیمت‌ها در فواصل سه ماهه ابتکار مناسبی است که می‌تواند زمینه را برای افزایش تولید خودرو تا سطح یک میلیون دستگاه در پایان سال مهیا کند.

در ارقام بیش از این اما آنچه لازم است تحقق یابد بازگشت رشد اقتصادی و بهبود سطح درآمد ‌ یا قدرت خرید مصرف‌کنندگان ایرانی است. چیزی که در اثر تحریم ضربه دیده و دولت اگر تمایلی به رشد بیشتر صنعت خودرو دارد باید به حال این فقره از مشکلات اقتصادی فکری کند. در ادامه دو مدل تازه خودروسازان که به لطف همین افزایش قیمت قرار است با امکانات بهتری به دست مشتریان برسد را معرفی می‌کنیم.

*** ساینای جدید چه در چنته دارد؟
سدان ایرانی ساینا قرار است در انواع مختلفی تولید شود. از مدل آپشنال تا نمونه‌های اس و جی. فعلا در نسخه آپشنال این خودرو به فرمان کف تخت یا D شکل، صفحه نمایش لمسی، سنسور پارک عقب، دو ایربگ، دوربین دید عقب، ترمزهای ABS و EBD و نیز سیستم ایموبیلایزر مجهز است. این یعنی سدان ایرانی سایپا با داشتن امکاناتی بهتر و یک موتور چهار سیلندر کوچک و ۸۷ اسبی قادر است بهتر از هر زمانی خود را به عنوان جایگزین پژو ۴۰۵ ‌ یا رانا مطرح کند.

*** ۲۰۷ جدید با سقف پانوراما و باقی آپشن‌ها
بی‌شک نصب موتور EC5 با قدرت ۱۱۰ تا ۱۱۵ اسب بخار مهم‌ترین تغییری است که در هاچ‌بک پرفروش ایران‌خودرو اعمال شده است. اتفاقی که نه‌تنها هندلینگ بهتری را برای این محصول به ارمغان آورده که مصرف سوختش را هم کنترل کرده است. حالا به مدد گشتاور ۱۵۰ نیوتن‌متری، ۲۰۷ قادر است به‌رغم وزن ۱۱۰۰ کیلویی ظرف ۱۰ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت دست یابد.

در عین حال با نصب فرمان برقی، کروز کنترل، سانروف پانوراما، سیستم تهویه اتومات، کیسه‌های هوای چهارگانه، دوربین و سنسور دید عقب، صندلی‌های دو حالته برقی برای سرنشینان جلو و سیستم صوتی-تصویری مدرن با مانیتور لمسی هفت اینچی، شاهد خودرویی به نسبت پرآپشن در رنج قیمتی ۳۰۰ میلیون تومان خواهیم بود. این یعنی ۲۰۷ جدید رقیب مستقیم کیا پیکانتو، میتسوبیشی میراژ و هیوندای آی۱۰ است و نسبت به آنها با قیمتی کمتر ارزش خرید بالاتری دارد.

کدخبر: ۳۴۶۶۹۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر