کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۹۸۹۹۳
تاریخ خبر:

‌شکایت «‌دده بالا» از‌ خوانندگان‌ جوان

روزنامه هفت صبح، آرش خوشخو |‌ روزنامه اطلاعات پنجم تیرماه ۱۳۵۶٫ تیتر یک درباره موج خاموشی‌های برق است با عنوان ساعات خاموشی برق در تهران. صفحه ۳ خبری هست بر این مبنا که هویدا مهمان کلوپ بانوان تاج بوده و یک عصا منقش به طرح گل‌های ارکیده هدیه گرفته است. قیمت‌های جدید شورولت نوا و بیوک ایران که در جنرال موتورز ایران تولید می‌شوند اعلام شد. شورولت نوا بسته به تجهیزات از ۹۴ تا ۹۶ هزار تومان و بیوک اسکای لارک یا همان بیوک ایران هم از ۱۰۲تا ۱۰۸هزار تومان. قیمت پیکان دولوکس در سال ۵۶، چهل هزار تومان بوده است.

مسابقات جوانان جهان هم شروع شده و طی آن ایران با برزیل و ساحل عاج و ایتالیا در یک گروه قرار گرفته و در اولین بازی باید با برزیل ملاقات کند.در یک تورنمنت پینگ‌پنگ بانوان هم رضوان علایی با شکست نیلوفر مهاجری قهرمان شده است.حادثه خونینی در جاده هراز رخ داده و یک پیکان با یک کامیون برخورد کرده و پنج سرنشین آن در جا کشته شده‌اند.

آگهی‌های مفصل هتل خرم در جاده ۵ شهسوار به رامسر هم چاپ شده است. با چنین ادبیاتی:‌کاباره،دیسکوتک و رستوران‌های مختلف.با ۲۰۰ آپارتمان اختصاصی و همینطور یک آگهی درباره افتتاح کاباره لابلانکای هتل خرم از ۹ تیرماه. با حضور سرکار خانم صولتی و آقایان شب پره و اقبالی. احتمالا آن تصویر مشهور رحیم علی خرم و شهره صولتی که در دادگاه خرم در پس از انقلاب نقل شد مربوط به همین سفر بوده باشد.آقای اقبالی همبازی خانم صولتی در فریاد زیرآب هم در این افتتاحیه حضور دارند هرچند درآن دوران دل در گروی«آتشین» داشتند.

صفحه اول روزنامه اطلاعات ششم تیرماه ۱۳۵۶٫ عکسی درخشان و هولناک از سانحه‌ای است که در جاده کرج به قزوین پیش آمده بود. عکس فوق‌العاده عالی است.برخورد کامیون با یک پیکان که به مرگ پنج نفر منجر شده است. راننده پیکان جمشید علی اصغری و همسرش اشرف بامداد بوده‌اند. هویت بقیه سرنشین‌ها کشف نشده است.روز قبل هم در جاده هراز عینا پنج نفر براثر برخورد با کامیون کشته شده بودند.

‌در صفحه ۳ نوشته شده که همسر دکتر شفیع شکرایی رئیس سابق بهداری قم در سفر به نیویورک به شکلی عجیب با ورود یک کامیون به پیاده‌رو کشته شده و در مراسم ترحیمش در قم آیت‌الله شریعتمداری هم شرکت کرده است.تیم ملی ایران راهی کره‌جنوبی شده و به خاطر نداشتن ویزای ژاپن در گذر از اوزاکا ۳۶ ساعت در اتاق‌های یک هتل حبس شده بودند.خبرنگار اطلاعات که همراه تیم ملی بوده در همان رفت‌وآمد به هتل و فرودگاه کلی مطلب نوشته حاکی از شگفتی نویسنده از پیشرفت و نظم و پاکیزگی ژاپنی‌ها و پل‌های چند طبقه و بزرگراه‌های شش بانده و مقایسه کرده با سرعت حلزونی ساختن پل سیدخندان و مشکلاتی که برای مردم ایجاد شده است.

در سینماها دو سه تا فیلم جدید اکران شده؛یکی باگزی مالون با حضور جودی فاستر نوجوان و دو تا از فیلم‌های خاص ایتالیایی با نام‌های:‌تنها مردی که می‌تونه(!) و همینطور فیلم لبریز از عشق که خب جفتشان برای زیر ۱۸سال ممنوع هستند.در صفحه ۲۸ خواهر کوچک دده بالاها (مهستی )شکایت کرده که خوانندگان جوان مسیر موسیقی را بن بست کرده‌اند! از ترانه‌های سفارشی با کلمات نامفهوم گفته است و مونتاژ کردن از موسیقی‌ها و ترانه‌های خارجی و از این جور جنگولک بازی‌ها.

داریوش اقبالی هم به خاطر شکایت دو کمپانی موسیقی به یک میلیون تومان جریمه محکوم شده. رئیس یکی از کمپانی‌ها ایرج خواجه امیری است. در صفحه ۳۲ هم گزارش کوتاهی کار شده درباره تصمیم حاکمیت بر کاهش سانسور در عرصه کتاب و موسیقی و فیلم و اینکه با تصمیمات جدید به زودی هفت فیلم و تعداد زیادی کتاب و ترانه از بند سانسور رها شده و منتشر خواهند شد.

کدخبر: ۳۹۸۹۹۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر