کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۶۳۲۶۰
تاریخ خبر:

۵۰۸؛ افتخار‌آفرین ‌پژو ‌که در ایران ‌شکست خورد

روزنامه هفت صبح | نمایشگاه خودروی پاریس در سال ۲۰۱۰ جایی بود که اولین بار ۵۰۸ در آن رخ نشان داد. ۵۰۸ اگرچه به عنوان جانشین ۴۰۷ معرفی شده بود اما از نظر ابعاد سدانی بزرگ‌تر و شبیه ‌ ۶۰۷ بود. این سدان تازه ‌متولدشده که ‌ روی پلتفرم PF3 گروه پژو-سیتروئن طراحی و تولید شده است و از این نظر شباهت بسیاری به ستروئن C5 نسل دوم دارد، توانست به سرعت تبدیل به خودرویی موفق شود. ۵۰۸ در سال ۲۰۱۱ عنوان خودرو سال اسپانیا را به‌دست آورد.

در همان سال عنوان بهترین خودروی خانوادگی وارداتی آلمان به ۵۰۸ داده شد. این سدان خانوادگی که در فرانسه، چین، مالزی و نیجریه مونتاژ می‌شود، در سال ۲۰۱۵ فیس‌لیفتی را تجربه کرد و در سال ۲۰۱۸ هم از نسل دوم آن رونمایی شد.در طراحی خارجی ۵۰۸ عناصر سادگی و جوان‌پسندی درهم آمیخته شده‌اند. باتوجه به اینکه ۵۰۸‌های حاضر در ایران نسخه فیس‌لیفت ‌شده نسل اول هستند، دارای طراحی بهتری نسبت به نسخه استاندارد بوده که از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۵ تولید می‌شد.

در بخش جلو، شاهد یک طراحی خشن و تهاجمی هستیم. در این بخش، کاپوت برجسته، جلوپنجره زیبای کشیده با میله‌های کرومی افقی و لوگوی شیر پژو در وسط آن، در کنار چراغ‌های جلوی بزرگ جلوه خاصی به خودرو داده است. سپر خودرو هم در بخش جلو طراحی زیبایی داشته و از قابل‌توجه‌ترین بخش‌های آن می‌توان به چراغ‌های دی‌لایت و مه‌شکن در دو طرف سپر و دریچه ورود هوای بزرگ در مرکز آن اشاره کرد. در نمای عقب نیز با چراغ‌های کشیده و خطوط ساده مواجهیم که بر‌خلاف سبک طراحی در جلوی خودروست.

کابین ۵۰۸ چندان جای تعریف ندارد و به‌رغم کیفیت بالای متریال به کار رفته در آن با تریم قدیمی داشبورد و کنسول روبه‌رو هستیم. البته ۵۰۸ خودروی ایمنی است و توانسته پنج ستاره ایمنی از یورو انکپ به‌دست آورد. سیستم ترمز ضد قفل (ABS)، سیستم کنترل الکترونیکی پایداری خودرو (ESP)، سیستم کنترل لغزش (ASR)، سیستم کنترل پایداری دینامیک (CBC)، سیستم کمکی سربالایی (HAS)، ترمز دستی برقی، کیسه هوای جلو، جانبی و پرده‌ای جمعاً شش عدد، سیستم هشدار هوشمند، سیستم قفل مخفی درها و سیستم هوشمند ورود بدون کلید با دکمه استارت (keyless) از آپشن‌های آن هستند.

در بخش قوای محرکه پژو ۵۰۸ از موتور مشترک با دیگر محصولات گروه PSA، بهره می‌برد. موتور THP165 که در پژو ۲۰۰۸ و همینطور محصولات برند DS نیز دیده می‌شود. این موتور با حجم ۱٫۶ لیتری توربوشارژ شده توانایی تولید حداکثر قدرت ۱۶۳ اسب بخار و گشتاور ۲۴۰ نیوتن متری را دارد که با جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل می‌شود. شتاب این سدان خانوادگی ۸٫۹ ثانیه و مصرف سوخت ترکیبی آن هفت لیتر است.

همزمان با ورود پژو ۳۰۱ به ایران به صورت محدود که مبنای طراحی خودروی تارا قرار گرفت، نزدیک به هزار دستگاه پژو ۵۰۸ نیز به ایران وارد شد تا با سدان‌های کره‌ای، ژاپنی و فرانسوی مطرح همچون کیا اپتیما، رنو تالیسمان، هیوندای سوناتا و تویوتا کمری رقابت کند‌ اما در ایران بخت با پژو یار نبود و این شیر فرانسوی مغلوب سدان‌های مذکور شد. این خودرو در دو مدل ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ در بازار ایران موجود است که اولی یک میلیارد و ۴۰۰ و دومی یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برچسب قیمت خورده است.

توضیحات

*

توضیحات

*

کدخبر: ۳۶۳۲۶۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر