کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۴۷۴۴
تاریخ خبر:

یک تجربه مفید برای خرید لپ‌تاپ دست‌دوم

روزنامه هفت صبح، احمدرضا نجفی | خرید یک لپ‌تاپ نو با مشخصات حداقلی حدود ۱۵میلیون تومان خرج روی دستتان می‌گذارد. شاید همین یک دلیل کافی باشد تا اگر بخواهید لپ‌تاپ بخرید، سراغ مدل‌های دست دوم بروید.با این کار هزینه‌تان ممکن است کاهش پیدا کند اما از همین حالا باید بدانید قدم در راه پرریسکی گذاشته‌اید چراکه یک لپ‌تاپ دست دوم ممکن است هزار و یک ایراد داشته باشد که پیدا کردن آنها کار هر کسی نیست.با این حال می‌توان با رعایت یک‌سری نکات خرید مطمئنی داشت.

اولین نکته‌ای که باید موقع بررسی یک لپ‌تاپ دست دوم به آن توجه کنید، پیچ‌های قاب آن است. شاید پیش پا افتاده به نظر برسد اما با بررسی همین نکته می‌توانید متوجه شوید لپ‌تاپ تا به حال زیر دست تعمیرکار رفته یا نه.

لپ‌تاپی که باز شده باشد،قطعا آثاری از هرزشدگی روی پیچ‌هایش قابل مشاهده است. همچنین پریدگی کنارهای لپ‌تاپ می‌تواند نشانه این موضوع باشد. برای کامل شدن بررسی ظاهری لپ‌تاپ، لازم است چند بار در آن را باز و بسته کنید تا اگر ایرادی در لولا وجود داشته باشد، متوجه آن شوید.

حتما موقع بررسی لپ‌تاپ یک فلش مموری سالم داشته باشید و آن را به تک تک پورت‌های لپ‌تاپ متصل کنید تا از سلامت آنها مطمئن شوید. مرحله دوم چک کردن سخت‌افزار، بررسی کیبورد است. کافی است یک فایل ورد باز کنید و تک تک دکمه‌ها را به ترتیب فشار دهید تا ببینید دکمه‌ای دچار مشکل نشده باشد.بهتر است موقع بررسی لپ‌تاپ یک سی‌دی همراهتان باشد تا بتوانید سی‌دی‌رام لپ‌تاپ را هم بررسی کنید.

مهم‌ترین قسمت بررسی یک لپ‌تاپ دست دوم، کانفیگ یا مشخصات آن است. برای این کار کافی است فولدر Computer را باز کنید تا با کلیک روی گزینه System properties، مشخصات سیستم نمایش داده شود.در اینجا می‌توان پردازنده لپ‌تاپ و حافظه موقت یا رم آن را مشاهده کرد. باتری هر لپ‌تاپ ظرفیت خاص خودش را دارد که با واحد mWh یا میلی‌وات ساعت روی باتری نوشته شده.

برای اینکه بفهمید باتری لپ‌تاپ سالم است، می‌توانید از منو ویندوز،عبارت CMD را جست‌وجو کنید و در صفحه مشکی‌رنگ عبارت Powercfg/betteryreport را وارد کنید. با این کار، یک فایل با فرمت html در درایو ویندوز ساخته می‌شود. با باز کردن این فایل می‌توانید ببینید ظرفیت واقعی باتری چقدر است.

اگر این رقم تفاوت زیادی با ظرفیت درج شده روی باتری داشته باشد، به این معناست که باتری به کلی از رده خارج شده و باید آن را تعویض کنید.در پایان لازم است لپ‌تاپ را بدون باتری و با اتصال به برق روشن کنید تا از سالم بودن شارژر آن هم مطمئن شوید. اگر تمام موارد سخت‌افزاری و نرم‌افزاری را چک کردید،دیگر دلیلی برای تعلل باقی نمانده و می‌توانید با اطمینان خاطر لپ‌تاپ دست دوم را به خانه ببرید.

کدخبر: ۳۷۴۷۴۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر