کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۶۸۱۵۴
تاریخ خبر:

یاریس‌ ۲۰۱۲، نرم‌تن جان‌ سخت ژاپنی

روزنامه هفت صبح | نگاهی به یاریس‌ هاچ‌بک نشان می‌دهد ‌این محصول کم‌مصرف با بهایی نزدیک به جولیتا ۲۰۱۵ و هیوندای آی۳۰‌‌‌ ، خریداران بیشتری‌ دارد.

یاریس در دو نسل مختلف به ایران راه یافته و در بین زنان، خریداران شهری و افراد مسن محصول پرطرفداری است. این موضوع هم بی‌دلیل نیست. بالاخره تویوتا یکی از معتبرترین برندهای خودروی جهان است و با تولید بیش از ۱۰ میلیون خودرو در سال، بزرگ‌ترین کمپانی خودروساز جهان به شمار می‌رود که نزدیک به ۴۵ سال در ایران سابقه فعالیت دارد. تویوتا یاریس که در نسخه‌های سدان و هاچ‌بک در فاصله ‌سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۵ به بازار ایران راه یافته، ‌یکی از محصولات جذاب این کمپانی است که علاوه بر ظاهر جذاب، امکانات رفاهی و امنیتی این خودرو نیز نسبت به نسل پیشین افزایش پیدا کرده است. یاریس که در چهار نسل به بازار جهانی خودرو عرضه شده، در نسخه ۲۰۱۲ خود بی‌شک بادوام‌ترین خودرو این بخش از بازار در نسخه‌های ۲۰۱۵ است.

***نمای ظاهری
یاریس یک خودرو هاچ‌بک چهار در، پنج نفره است. با اصلاحات صورت گرفته در یاریس، ظاهرخودرو خشن‌تر از همیشه شده است. چراغ‌ها و سپر مواج خودرو فرمی مدرن به خودرو داده در حالی که آینه‌های جانبی برقی و همرنگ بدنه و رینگ‌های ۱۵ اینچی و زه کرومی روی در‌ صندوق عقب، این خودرو را تاثیرگذارتر کرده است. در مجموع این هاچ‌بک ۳٫۹ متری محصول جذاب‌تری در مقایسه با دیگر هاچ‌بک‌های تویوتا است که می‌تواند به خوبی نقش جانشین هیوندای آی۲۰ نسل جدید را در بازار برای مشتریان ایفا کند.

***نمای داخل کابین
طراحان تویوتا از مواد اولیه با کیفیتی برای طراحی داخلی یاریس استفاده کرده‌اند. صندلی‌ها راحت و فضای بین آنها مناسب است. روکش صندلی‌ها به گونه‌ای طراحی شده ‌ که هنگام عبور از پیچ تند، سرنشین در جای خود نگه داشته شود. صندلی‌های عقب برای نشستن دو نفر فرد بالغ مناسب است و صندلی راننده قابلیت تنظیم شدن عمودی را دارد. فضای پاها در بین صندلی‌ها کافی است و پاها خسته نمی‌شوند. یک صفحه نمایشگر ۶٫۵ اینچی مجهز به سیستم راهبری ‌ روی داشبورد قرار گرفته است. سیستم صوتی این خودرو همراه با شش بلندگو و قابلیت پخش CD و mp3 و ورودی USB و AUX توسط کنترلی که ‌ روی غربیلک فرمان قرار گرفته تنظیم می‌شود. فضای بار یاریس در رده خودروهای این کلاس گنجایش مناسبی دارد که با تا شدن صندلی‌های عقب این فضا افزایش می‌یابد.

***مشخصات فنی
خودرو تویوتا یاریس یک موتور ۱٫۳ لیتری، چهار سیلندر ، ۱۶ سوپاپ دارد که ۱۰۶ اسب بخار قدرت را در شش هزار دور در دقیقه و ۱۴۰ نیوتن‌متر گشتاور را در ۴۲۰۰ دور در دقیقه تولید می‌کند. این پیشرانه با دو نوع گیربکس چهار سرعته اتوماتیک ‌ یا پنج دنده دستی به بازار آمده که نسخه اتومات آن فراوانی بیشتری دارد. هندلینگ خودرو هم با توجه به وزن ۱۱۰ کیلویی این محصول معمولی و مناسب است. به لطف تقویت سیستم تعلیق هم، نوسانات بدنه این خودرو به خوبی کنترل شده گرچه نباید در سرعت‌های بالا انتظار پایداری فوق‌العاده‌ای را از یاریس داشت. حجم باک این خودرو ۴۲ لیتر است که با توجه به مصرف ۶ تا ۸ لیتری سوخت در این خودرو، گنجایش مناسبی دارد. درباره شتاب هم باید بگوییم ‌ یاریس ظرف ۱۱ ثانیه از سرعت صفر به ۱۰۰ می‌رسد در حالی که حداکثر سرعت آن ۱۷۵ کیلومتر است.

***نتیجه نهایی
از جمله تجهیزات این خودرو می‌توان به سیستم ضد سرقت ایموبلایزر، برف پاک‌کن تناوبی، شیشه برقی با محافظ‌، ریموت کنترل، چراغ مه‌شکن جلو، جعبه کنسول عقب و گرمکن شیشه عقب اشاره کرد. تویوتا یاریس با سواری و هندلینگ مناسب و فضای خوب کابین و با توجه به قیمت آن‌، خودرویی خوب و مناسب به شمار می‌رود. گرچه شرکت تویوتا معمولاً ضمانتنامه‌های خوبی به محصولاتش اعطا می‌کند اما وجود آپشن‌ها و امکانات جذاب، مشتری بیشتری را به خود جذب می‌کند. در این رده هم خریداران چیزی فراتر از مدل‌های معمولی را خواستارند. یاریس را اگر برای سواری تند و تیز نمی‌خواهید و از کم بودن فضای صندوق عقب آن گله‌ای ندارید حتما بخرید. چون بهترین انتخاب ممکن در رده قیمتی ۲۵۰ میلیون تومان همین نرم‌تن جان‌سخت ژاپنی است.

توضیحات

*

توضیحات

*

توضیحات

*

کدخبر: ۲۶۸۱۵۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر