کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۴۹۱۵۶
تاریخ خبر:

گزارش‌های برگزیده ‌همین روزها‌ در‌ ۴۴‌سال پیش

روزنامه هفت صبح، آرش خوشخو |دهم فروردین ۱۳۵۷٫ مهم‌ترین مطلب صفحه اول روزنامه اطلاعات عکسی از محمد‌حسین شهریار است و این جمله از او که انزوای تبریز را به تهران شلوغ ترجیح می‌دهم. دو ماه دیگر اولین بازی ایران در جام جهانی خواهد بود و تورهای مسافرتی برای آرژانتین شروع به‌کار کرده‌اند. اعلام شده که سفر ۲۳‌روزه به آرژانتین و دیدن بازی‌های تیم ملی ۲۲ هزار و هشتصد تومان هزینه خواهد داشت. پرواز از طریق تهران به نیویورک و سپس به مندوزا در آرژانتین خواهد بود.

این رقم یعنی هشت برابر حقوق میانگین یک کارمند عادی. با عبور از چهلمین روز تظاهرات تبریز، ‌در شهرهای مختلف کشور تظاهرات ضد‌حکومتی شکل گرفته است. در یزد، مشهد،‌ کاشان و دزفول و قزوین و البته در تهران. در یک سانحه رانندگی در جاده قزوین به تهران ۲۶ نفر کشته شده‌اند. نصرت رحمانی در یک میزگرد تلویزیونی حرف‌هایی درباره حافظ زده که از قرار بخشی از ادیبان کشور را به‌شدت ناراحت و خشمگین ساخته است.

در ادامه نزول ورزشی ایران در میانه دهه پنجاه، ‌تیم واترپلوی ایران با دو باخت مقابل اسرائیل از راهیابی به جام جهانی واترپلو بازماند. ایران هشت بر پنج و سپس پنج بر دو شکست را پذیرا شد. نعمت‌الله خرم و اسماعیل پوراکبری، داماد و پدرزن اهل برازجان با خرید شریکی چند بلیت بخت‌آزمایی مشترکا برنده سه میلیون و پانصد هزارتومان جایزه بزرگ شدند. کسی از احوالاتشان خبر دارد؟ امشب و فردا در تلویزیون دو فیلم شب‌نشینی در جهنم و قاتلین پیرزن پخش می‌شود.

شنبه دوازدهم فروردین ۱۳۵۷ . تیتر صفحه اول در مورد ردیابی بشقاب پرنده‌ها بر فراز تهران بوده است! ناآرامی‌ها در شهرها ادامه دارد و حالا اعلام شده که بین روزهای هفتم تا دهم فروردین ۱۳ نفر در تظاهرات شهرهای مختلف کشته شده‌اند. تعداد شهرهای ناآرام به‌شدت افزایش یافته و شهرهایی مثل الیگودرز، استهبان،‌ آبادان، آباده، جهرم و ساوه و بروجرد نیز شاهد تظاهرات ضد‌حکومتی بوده‌اند. در تهران در مناطق شهباز، ‌نیروی هوایی‌ و ‌وثوق ناآرامی‌ها بیشتر از دیگر مناطق بوده است.

فردا و در آخرین روز تعطیلات قرار است شبکه اول مجموعه شبکه صفر را پخش کند و شبکه دو هم برنامه عفریته ماچین. پخش سریال ایتالیا ایتالیا هم بازتاب‌های گسترده‌ای داشته است. اعلام شده که پل سیدخندان بالاخره در مردادماه افتتاح خواهد شد. در تهران دو مرد خارجی یک دعوای ناموسی را طرح کرده‌اند. یک تبعه کره جنوبی گفته که زنش توسط معلم پیانوی پاکستانی‌اش اغوا شده است. شکایت مرد کره‌ای در کلانتری ناحیه هفت ثبت شده است.

دوشنبه چهاردهم فروردین ماه ۱۳۵۷ . «تجهیز برای اغتشاش و هرج و مرج» تیتر اول روزنامه اطلاعات است. اعلام شده که در اغتشاشات ۲۴ شهر ۴۳ نفر دستگیر شده‌اند. به اتومبیل عبدالرضا حجازی واعظ مشهور حمله شده و آن را آتش زده‌اند. تظاهرات حالا به همه شهرها کشیده شده و حکومت رسما غافلگیر شده است. سپیدان، رضائیه،‌ کازرون، بهبهان، لاهیجان، خمین و…

جلال طالبی دعوت‌شدگان به اردوی تیم ملی امید را اعلام کرده است. پر از نام‌های آشنا: حمید درخشان، عبدالرضا برزگری، حسین فرکی، حمید علیدوستی، اصغر حاجیلو، ‌احمد سجادی،‌ عبدالعلی چنگیز، رضا نعلچگر، غلامرضا فتح‌آبادی و… در کنفرانس ارتباطات هوایی، یک کشور عربی پیشنهاد کرده که پسوند فارس از عبارت خلیج فارس برداشته شود! این پیشنهاد با واکنش سنگین نماینده ایران مسکوت مانده اما حالا یادداشت‌نویس روزنامه اطلاعات اعتراض کرده که تا کی باید این‌گونه بی‌احترامی‌ها را از سوی کشورهای به ظاهر دوست تحمل کرد؟

در سینماها فیلمی با نام مشکل آقای اعتماد اکران شده است. با بازی میری و وحدت و منوچهر وثوق و ژاله کریمی. مصاحبه مفصلی با نوذر آزادی منتشر شده که با سریال ایتالیا ایتالیا و کاراکتر قاطبه به چهره‌ای محبوب بدل شده است. عشرتکده‌ای در خیابان هاشمی تهران کشف شده است. دوتا تیتر جالب دیگر در صفحه حوادث این‌گونه هستند: ‌عروس در شب زفاف زایید! و زن فراری در محله بدنام توسط شوهرش پیدا شد!

کدخبر: ۴۴۹۱۵۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر