کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۵۶۹۳۱
تاریخ خبر:

گزارش‌های برگزیده همین روزها‌ در‌ ۴۴‌سال پیش

روزنامه هفت صبح، آرش خوشخو | پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۵۷٫ خدا شاهد است که صفحه اول هیچ خبر مهمی نیست به جز احتمال نرسیدن حسن روشن به جام جهانی آرژانتین. در صفحه ۳ نوشته شده که رستمی عضو شورای شهر شهرستان تهران مردم و مسئولین را دعوت به استفاده از دوچرخه به جای اتومبیل کرده تا معضل ترافیک حل شود. نویسنده خبر نوشته که این عضو شورای شهر که ساکن سلطنت‌آباد است و یک مرغداری در جاده ساوه دارد به جز دو اتومبیل که دست خود وهمسرش است یک بنز ۴۵۰ نیز در اختیار دارد و معلوم نیست چگونه پرچم دفاع از دوچرخه سواری را برافراشته است.

در صفحه ۴ روایت شده که مردی به نام عبدالله دختر شانزده ساله‌ای به نام نسرین را از صومعه سرا می‌دزدد و به تهران می‌‌آورد و به قیمت ۴۰ تومان آن را به مردی به اسم سیدحسین می‌فروشد. سید حسین هم پس از تجاوز به او‌،‌ نسرین را در خانه یکی از دوستانش زندانی می‌کند. نسرین اما می‌گریزد و حالا پرونده‌ای علیه عبدالله و سیدحسین به راه افتاده است‌. در تبریز هم مستاجری به نام میرفیاض اسکندانی سر زن جوان صاحبخانه‌اش در انتهای خیابان شاه تبریز را با ضربه تبر قطع می‌کند!

علت ماجرا فاش شدن دروغ میرفیاض در متاهل خواندن خود بوده است‌. در صفحه ۹ نوشته شده که عربستان برای جلب توریست سرمایه گذاری می‌کند. در صفحه ده کاپیتان تیم اسکاتلند که با ایران و هلند و پرو همگروه است حریف اصلی تیم خودرا هلند دانسته ولی گفته که ایران و پرو را دستکم نمی‌گیرد.

خب در عمل برعکس شد. اسکاتلند با ایران یک بر یک مساوی خواهد کرد و سه بر یک به پرو خواهد باخت و هلند را شکست می‌دهد‌! فیلم‌های دام برهنه‌ها، ‌وقتی خانم معلم خوشگل باشه (با شرکت سرکار خانم ادویژ فنک‌) و تعطیلات مرگبار اکران شده‌اند. در بزرگداشت مولوی مراسمی در باغ فردوس برگزار شده. همراه با نی محمد موسوی، سه‌تار جلال ذوالفنون و کمانچه داوود گنجه‌ای و…پریسا هم قطعاتی را خوانده است‌.

شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۵۷٫ صفحه اول خبر مهمی نیست. محمدرضا و فرح از بلغارستان عازم مجارستان شده‌اند. در صفحه ۴ شهرداری تهران از طرحی خبر داده که طی آن خیابان پهلوی بین میرداماد تا چهارراه پارک وی یک طرفه خواهد شد‌. از شمال به جنوب. جام بین قاره‌ای بین قهرمان آفریقا یعنی غنا و تیم ملی ایران در ورزشگاه امجدیه برگزار شده که تیم ب ایران به ملاقات غنا رفته و سه بر صفر به پیروزی رسیده است‌. بوستانی‌، ‌دینورزاده‌، سیدعلیخانی‌، سنجری‌، دادکان‌، حسینی‌، ‌یوسفی‌،‌ مسلم خانی، ‌خلیلیان‌، پرویز مظلومی و سلیم پور بازیکنان اصلی بوده‌اند.

احمدزاده، ‌مایلی کهن و حیدری هم بازیکنان تعویضی بوده‌اند و محمود یاوری هم سرمربی. اما در پاریس تیم ملی ایران به ملاقات پاری سن ژرمن رفته است. در غیاب حسن روشن مصدوم، ‌تقریبا بقیه بازیکنان اصلی در ترکیب هستند. شاید تنها غایب سرشناس حسین کازرانی در قلب دفاع و ناصرحجازی باشند. پاری سن ژرمن در یک ۱۵ دقیقه طوفانی بین دقیقه ۲۰ تا ۳۵ سه بار دروازه تیم ملی ایران را باز می‌کند و یک نتیجه ناامید کننده برای شاگردان مهاجرانی برجای می‌گذارد.

خط حمله ایران شامل غفور جهانی و ناصر نورایی است که در غیاب حسن روشن و حسین فرکی قدرت چندانی ندارند. در این بازی ناصرحجازی از دقیقه ۳۸ جانشین منصور رشیدی می‌شود و حسن نایب آقا هم نیمه دوم به جای عادلخانی به زمین می‌آید. پروین و قاسمپور بهترین بازیکنان تیم ایران بوده‌اند و رشیدی و عادلخانی بدترین‌ها.

در بازی دیگر این جشنواره هلند با نتیجه هفت بر یک اف سی بروژ را درهم کوبید. ایران روز اول بازی‌ها با اف سی بروژ یک بر یک مساوی کرده بود. برنامه کاباره‌های تهران اعلام شده و حبیب در کاباره باکارا برنامه اجرا می‌کند. شهره و نوش‌آفرین هم در شکوفه نو هستند. شب پره و گوگوش هم در ونک.

کدخبر: ۴۵۶۹۳۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر