کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۴۷۸۸۲
تاریخ خبر:

‌گردن‌کشی به سبک ب.ام.و

‌گردن‌کشی به سبک ب.ام.و

روزنامه هفت صبح، ارسلان سلیمانیان |‌ با نزدیک شدن به ماه‌های پایانی سال میلادی، شرکت آلمانی ب.ام.و برای سال 2024 مدل جدید «سری 2» را معرفی کرد. این محصول که در سگمنت خودروهای کوپه/کابریولت قرار می‌گیرد، از نوع 2+2 نفره بوده و به‌طور مشخص برای تجربه هیجان رانندگی در مسیرهای داخل شهر ساخته و پرداخته شده است‌ . این خودروساز برای رانندگانی که بیشتر به دنبال هیجان هستند اما بودجه کافی برای خرید سوپراسپرت‌های گرانقیمت را ندارند، یک نسخه ویژه از سری 2 را تدارک دیده است؛ نسخه M2 PERFPRMANCE.

قوای محرکه
برای پرداختن به محصول جدید ب.ام.و بهتر است از ویژگی‌های فنی این خودرو شروع کنیم. این مدل که بعد از نسخه خاص و تولید محدود M2، گل سرسبد سری 2 محصولات ب.ام.و به شمار می‌آید به یک پیشرانه 3 لیتری 6 سیلندر مجهز شده است. این پیشرانه از نوع تزریق سوخت مستقیم بوده و با کمک دو توربوشارژ می‌تواند 460 اسب بخار قدرت و 550 نیوتن متر گشتاور را تولید کند.

ارقامی که به راحتی می‌توانند راننده M2 PERFORMANCE را برای گاز دادن وسوسه کنند! در این شرایط تنها 4/3 ثانیه زمان لازم است تا کوپه تندوتیز ب.ام.و از حالت سکون به مرز سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد. ضمن آنکه بیشینه سرعت این خودرو به 250 کیلومتر برساعت محدود شده که در صورت سفارش آپشن M-DRIVE می‌توانید سقف سرعت جنون‌آمیز 285 کیلومتر بر ساعت را تجربه کنید!

جالب آنکه مهندسان ب.ام.و فقط به طراحی پیشرانه پرقدرت بسنده نکرده‌اند و با طراحی و ساخت یک جعبه‌دنده 8 سرعته «استپ ترونیک» هوشمند، سطح بالایی از توانایی‌های دینامیکی را برای راننده به ارمغان آورده‌اند. البته مشتریان ب.ام.و می‌توانند جعبه‌دنده 6 سرعته دستی را نیز سفارش دهند که لذت و هیجان بیشتری را در هدایت خودرو به همراه می‌آورد.

در صورت سفارش این جعبه‌دنده، شتاب صفر تا صد M2 PERFORMANCE به 4 ثانیه می‌رسد که رکورد هیجان‌انگیزی برای چنین خودرویی خواهد بود. از همین رو M2 PERFORMANCE روی کاغذ به مراتب هیجان‌انگیزتر از رقبایی همچون مرسدس بنز SLK و آئودی TT و پورشه باکستر به نظر می‌رسد. میزان مصرف سوخت این خودرو نیز 11/4 لیتر در هر 100 کیلومتر از مسیر پیمایش اعلام شده است.

همچنین کالیپرهای چهار کاناله ترمز در جلو و کالیپرهای دو کاناله ترمز در عقب وظیفه متوقف ساختن این کوپه آتشین را بر‌عهده دارند. ضمن آنکه پلتفرم مدرن و یکپارچه سری 2 به همراه جدیدترین تجهیزات ایمنی، این کوپه را در ردیف ایمن‌ترین خودروهای جهان قرار داده که توانسته 5 ستاره کامل از موسسه ایمنی‌سنجی اتحادیه اروپا دریافت کند.

تجهیزات و قیمت
اما همه چیز در ویژگی‌های فنی خلاصه نمی‌شود. علاوه بر قوای محرکه نیرومند، مدل M2 PERFORMANCE چند تفاوت ظاهری جزئی با دیگر مدل‌های سری 2 دارد که از مهم‌ترین آنها می‌توان به عرضه رنگ بدنه خاص و منحصربه فرد Seaside Blue (آبی اقیانوسی) و ThunderNight Metallic (بنفش نیمه شب)، کیلومترشمار جدید، پوشش مشکی رنگ دکوراتیو داخلی، صندلی‌های اسپرت با دوخت آبی و رینگ‌های 17 و 18 اینچی آلیاژی اشاره کرد.

ضمن آنکه برای نخستین بار ب.ام.و در این محصول از سیستم مالتی‌مدیای جدید خود با قابلیت پشتیبانی «هات اسپات» و «اپل کارپلی» بهره گرفته تا این خودرو بیش از پیش باب میل راننده و سرنشینان جوان خود باشد. فروش M2 PERFORMANCE در دو گونه کوپه (سقف ثابت) و کابریولت (سقف روباز) از اوایل سال 2024 با قیمت پایه 65 هزار دلار آغاز خواهد شد.

کدخبر: ۵۴۷۸۸۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر