کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۴۸۹۸۱
تاریخ خبر:

کودکان و نوجوانان موفق| صفحه رشد...

کودکان و نوجوانان موفق| صفحه رشد...

روزنامه هفت صبح،‌رضا فراهانی| یک: ‌من تازه پایم به مدرسه باز شده بود و پدرومادرم تمام آرزوهایشان را در طالع من می‌دیدند و خیره به من مانده بودند که نمره بیستی بگیرم و مایه فخر و مباهات‌شان در جمع‌های سبز خانوادگی باشم، درس ما هنوز در لوحه‌های اول کتاب فارسی بود که سر چرخاندم و دیدم پسرکی هم‌سن‌و‌سال من را روی دست می‌برند و مدام تحسینش می‌کنند.

او کل قرآن را حفظ کرده بود، نه از آن حفظ کردن‌های ما که فقط بلدیم مانند یک نوار روی تند گذاشته شده متن یا شعر یا قرآن را فقط بخوانیم تا زودتر تمام شود، نه! او قرآن را طوری حفظ بود که می‌شد اول هر آیه‌ای را خواند و منتظر ماند تا او ادامه آیه را بخواند. من تحت تاثیر محمدحسین طباطبایی حفظ قرآن را شروع کردم، دلم می‌خواست من را هم روی دست ببرند و مدام دیده و تحسین شوم. آن اوایل همه‌چیز خوب پیش می‌رفت ولی نمی‌دانم چه شد که قبل از اینکه به آیه پنجاه بقره برسم همه‌چیز تغییر کرد و هنوز حفظ قرآن در لیست کارهای انجام نشده است.

من قرآن را حفظ نکردم اما یک‌بار که محمدحسین به آشتیان آمده بود، سخت‌ترین آیه را انتخاب کردم تا از او بپرسم و مکث او در جواب دادن تنها پیروزی من در مجموعه مبارزاتم با او بود. او البته آیه را خواند و باز هم تحسین شد، من شب‌ها وقتی به لبه امن پتو می‌خزیدم مدام شکست خوردنم را مرور می‌کردم و منتظر می‌ماندم تا خواب به چشمانم نفوذ کند.

البته محمد‌حسین طباطبایی که آن‌وقت‌ها هر روز توی تلویزیون و برای خانواده جمله «ببین چه پسر خوبیه. کل قرآن رو حفظ کرده، درسش رو هم می‌خونه» تولید می‌کرد، در همان بچگی ما جا ماند، بعدها هیچ‌کس ندید او چه بود و چه کرد و کجاست، گویی آمده بود تا نسلی را به حسرت بیندازد، همه‌چیز را در آنها کم و ناکافی کند و بعد برود در افق ناپدید شود، او اولین نونهال موفقی بود که بعدتر هیچ‌وقت دیده نشد.

دو: آرات را حالا همه با ویدئوهایی می‌شناسیم که پدرش از او منتشر کرده. پسرک نونهالی که در یک دهه زندگی کردن به‌اندازه یک عمر تجربه اندوخته. از زندگی در خارج کشور، تا لایو گذاشتن با سلبریتی‌ها، تا کامنت مسی و البته پیشنهاد خیالی لیورپول و البته آکادمی سپاهان. من می‌دانم با ویدئو‌هایش چه آشوبی به دل‌های هم‌سن‌‌و‌سال‌هایش به‌پا کرده.

پسرکی که هیچ‌کس نمی‌داند در آینده قرار است چه شود و چه کند اما احتمالا کاری که پدرش با او می‌کند صحیح نیست، لااقل کاملا صحیح نیست. نماد موفقیت و پشتکار در بین نوجوانان حالا از سپاهان اخراج شده و می‌گویند صفحات رشدش بسته شده و… او اما با همان صفحات رشد بسته شده هم محل حسرت بسیاری از هم‌سن‌و‌سالانش است.

کدخبر: ۵۴۸۹۸۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر