کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۴۹۵۶۹
تاریخ خبر:

کدام استان بالاترین آمار تلفات حوادث رانندگی را دارد؟

سازمان پزشکی قانونی کل کشور اعلام کرد که در حوادث رانندگی ۱۰ ماهه امسال (۱۳۹۷)، ۱۴ هزار و ۶۸۵ نفر جان خود را از دست دادند که نسبت به آمار مدت زمان مشابه سال قبل (۱۴ هزار و ۵۷۰ نفر)، ۸ دهم درصد رشد ثبت شد.

از مجموع ۱۴ هزار و ۶۸۵ نفری که در تصادفات ۱۰ ماهه امسال جان خود را از دست داده اند، ۱۱ هزار و ۵۱۲ نفر مرد و ۳ هزار و ۱۷۳ نفر زن بودند.

***بیشتر مرگ‌ها در جاده‌های برون شهری***

جاده‌های برون شهری با ۹ هزار و ۴۰۷ کشته، جاده‌های درون شهری با ۳ هزار و ۵۷۹ و جاده‌های روستایی با ۹۷۸ نفر، به ترتیب، نقاطی بوده‌اند که بیشترین تلفات در آن‌ها رخ داده است. ۱۶۵ نفر از تلفات حوادث رانندگی در جاده‌های اختصاصی و ۵۵۶ مورد نیز در دسته بندی سایر، قرار گرفته است.

****فارس؛ بالاترین آمار تلفات***

استان فارس با یکهزار و ۱۷۹ کشته در تصادفات ۱۰ ماهه امسال، بالاترین میزان تلفات را ثبت کرده است. پس از فارس، استان تهران با یکهزار و ۱۰۰ و خراسان رضوی با ۹۷۲ کشته قرار دارند.

****ایلام؛ کمترین تلفات***

استان ایلام با ۱۲۵ کشته در ۱۰ ماهه امسال، کمترین میزان تلفات را ثبت کرده است و کهگیلویه و بویراحمد با ۱۶۴ و اردبیل با ۱۹۱ کشته در همین بازه، استان‌هایی هستند که کمترین آمار تلفات حوادث رانندگی را داشته اند.

****افزایش ۹.۸ درصدی مصدومین حوادث رانندگی***

در ۱۰ ماهه امسال، ۳۱۵ هزار ۹۲ مصدوم حادثه رانندگی به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کردند که این آمار نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته، (۲۸۷ هزار و ۸۶ مورد)، ۹.۸ درصد افزایش دارد.

کدخبر: ۲۴۹۵۶۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر