کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۳۳۸۵۹
تاریخ خبر:

کارتر در تهران، سیگار کشیدن دخترها و کتک زدن قاتل

روزنامه هفت صبح، آرش خوشخو | ‌ دهم دی ماه ۱۳۵۶٫ صفحه اول تحت تاثیر حضور جیمی کارتر برای مراسم شب سال نو میلادی در تهران است که قرار است امشب وارد شوند‌. فرح رفته به کیش و مجتمع‌های توریستی کیش را افتتاح کرده و سریع به تهران برگشته برای استقبال از کارتر و همسرش. یحیی عدل به عنوان رئیس نظام پزشکی منصوب شده است. او جانشین منوچهراقبال شده که هفته پیش درگذشته. ۱۰صفحه از روزنامه ویژه نامه روابط ایران و آمریکاست‌.

در صفحه ۱۷ نتایج هفته بیست و پنجم جام تخت جمشید درج شده. تاج با یک گل بانک ملی را برده، ‌پاس مقابل دارایی و ملوان مقابل هما متوقف شده‌اند تا بازی فردای پرسپولیس و شهباز اهمیتی دوچندان پیدا کند. گل ملوان مثل هفته قبل با اشتباه مدافع حریف بوده است. گزارشی هم درباره سیگار کشیدن دخترها چاپ شده با تیتر: دخترها با ژست سیگار قشنگ می‌شوند؟‌!(علامت سوال و تعجب به خود مطلب اختصاص دارد).

علی نصیریان تئاتر بلبل سرگشته را به روی سن برده با شرکت مهین شهابی و مصطفی طاری و آذر فخر و جمشید لایق. صفحه ۳۰ نوشته که بازپرسی از ایاز در دادسرای کرج با حضور مردم خشمگین کرج همراه بوده که می‌خواسته‌اند این قاتل را کتک بزنند. در همین صفحه خبری کار شده که تیترش این است: دختری که مورد تجاوز قرار گرفته بود مجرم شناخته شد! لید مطلب این‌گونه است: زهرا دختری ۱۸‌ساله که به عنوان زن بیوه قصد داشت به ازدواج مرد مورد علاقه‌اش درآید خود را در اختیار پسری جوان به نام حسین قرار داده بود تا…

طبق این گزارش زهرا از حسین به جرم تجاوز شکایت می‌کند و حسین هم به عمل خود اعتراف می‌کند اما می‌گوید حاضر است با زهرا ازدواج کند. زهرا می‌گوید قبول است به شرط این که زمان ازدواج فقط یک ماه باشد تا او بعد از طلاق با مرد مورد علاقه‌اش ازدواج کند و… در نهایت حکم جلب زهرا هم صادر شده است.جالب آنکه عکس دختر و پسر هردو با وضوح کامل در اطلاعات به چاپ رسیده است.
‌ ‌یازدهم دی ماه ۱۳۵۶٫

کل روزنامه تحت‌الشعاع حضور ۱۲ ساعته جیمی کارتر در تهران است. و صحبت‌های کارتر و محمدرضا درباره ادامه همکاری‌ها و این طورچیزها. همزمان گروهی از دانشجویان جلوی سفارت آمریکا در تهران تظاهرات کرده‌اند که خبرش در گوشه صفحه ۴ نقل شده است. در صفحه سینما دوتا فیلم زیرهجده سال ممنوع همزمان اکران شده‌اند. فیلم هوس‌های قبل از مرگ و فیلم وسوسه‌های یک زن. فیلم‌های بن‌هور، بدل، ‌جایزه، ‌طلوع یک ستاره (ستاره‌ای متولد می‌شود) و دیوانه ازقفس پرید از فیلم‌های مهم اکران تهران هستند

و بقیه هم که از همان دست فیلم‌های ایتالیایی و فرانسوی جنسی و حادثه‌ای‌های درجه دو آمریکایی و یکسری هم ایرانی و هندی. در صفحه ۲۴ گزارشی کار شده از حضور سینماگران ایرانی در آمریکا که مشخص نیست به دنبال چه پروژه‌هایی هستند. امیر نادری‌، ‌فریدون گله و تقی مختار درآمریکا هستند. همسر ایاز بیات هم به روزنامه آمده و گفته که با این دوتا فرزند بی‌سرپرست چه کند؟

کدخبر: ۴۳۳۸۵۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر