کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۹۱۶۳
تاریخ خبر:

چانگان پلاس خوش‌چهره در‌ راه ‌ایران

روزنامه هفت صبح، سیدمحمدرضا دادگستر | سری CS برای چانگان‌موتورز چین از همان زمانی که در سال ۲۰۱۲ معرفی شد خوش‌قدم بوده است. این سری که شاسی‌بلندهای چانگان را شامل می‌شوند، در بازار چین بسیار پرطرفدار بوده و هستند. اگر هاوال به خاطر قابلیت‌های فنی و آفرودی‌اش پرطرفدار است و چری را به شبکه گسترده خدمات پس از فروشش می‌شناسند، چانگان به اقتصادی ‌بودن شهرت دارد. داستان ایرانی‌ها و چانگان اما با مدل CS35 آغاز می‌شود که در طول دوره مونتاژ در سایپا ‌بین سال‌های ۹۵ تا ۹۸ توانست خود را به عنوان کراس‌اووری اقتصادی، زیبا و جادار به اثبات برساند.

اخیراً عکس‌هایی از چانگان CS35 پلاس مدل ۲۰۱۸ توسط خودروبانک منتشر شده که آن را پشت یک خودروبر و در یکی از مسیرهای ترانزیتی کشور نشان می‌دهد اما از آنجا که جاده‌های ایران معمولاً پذیرای خودروهای روز و گران‌قیمت‌تری همچون نیسان پاترول یا کیا تلوراید است که به عراق می‌روند، دیدن خودرویی چینی عجیب است و حکایت از ورود جهت انجام تست‌های فنی و آماده‌سازی برای مونتاژ و تولید انبوه دارد. قبلاً هم چنین تصاویری از اس دبلیو ام G05 منتشر شده بود و به فاصله اندکی این خودرو در تهران رونمایی شد. پس بعید نیست که در سال جدید منتظر دیدار با CS35 پلاس در خیابان‌های تهران باشیم.

اگر اخبار خودروی چین را دنبال می‌کنید احتمالاً مطلعید که چند روز پیش چانگان از نسل جدید CS35 پلاس رونمایی کرد؛ خودرویی که با تریم خاکستری-قرمز و سبک طراحی به‌روزش دلربایی می‌کرد اما با عرض تاسف باید به اطلاع برسانیم که چانگان مشاهده ‌شده جزو سری اول CS35 پلاس است که در نمایشگاه خودروی چنگدوی سال ۲۰۱۸ از آن رونمایی شد اما این CS35 هم آنقدر شایستگی دارد که در بازار کراس‌اوورهای کوچک جای پای خود را سفت کند؛ بازاری که در سال ۱۴۰۰ سوت و کور خواهد بود و کماکان ام‌وی‌ام X22 و جک S3 در آن سروری خواهند کرد‌ اما CS35 پلاس آماده است که بساط این دو خودرو را به هم بریزد.

نقطه قوت اساسی CS35 پلاس در طراحی به‌روز و اروپایی آن است. برای خرید خودرویی با این زبان طراحی یا باید سراغ فولکس‌واگن تیگوآن ۲ میلیاردی بروید یا حداقل ۸۵۰ میلیون تومان برای خرید اس‌دبلیو ام G01 هزینه کنید‌ اما CS35 پلاس این سبک از طراحی را با ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون هزینه پایین‌تر عرضه می‌کند. برخلاف CS35 حاضر در ایران، این خودرو در نمای جلو از سپری بزرگ و عضلانی بهره می‌برد. در نمای عقب هم از چراغ‌ یک‌تکه ال‌ای‌دی و دو خروجی اگزوز استفاده شده که نمایی جوان‌پسند را خلق کرده‌اند.

در داخل نیز این خودرو با تریم چرم قرمز صندلی‌ها، کنسول براق با پلاستیک نرم و امکاناتی همچون سقف پانوراما، نمایشگر ۱۰٫۲۵ اینچی لمسی عریض، فرمان دی‌کات، استارت دکمه‌ای، روکش چرم صندلی‌ها و تهویه اتومات کراس‌اووری مدرن را به نمایش می‌گذارد.چانگان CS35 پلاس را می‌توان با دو پیشرانه خرید: اولی نمونه ۱٫۴ لیتری توربو با ۱۵۸ اسب بخار قدرت و دومی ۱٫۶ لیتری تنفس طبیعی با ۱۲۸ اسب بخار قدرت. تجربه چانگان قبلی نشان داد که برای خریداران این خودرو قدرت بالا اهمیت چندانی ندارد اما در برابر رقیبی مانند جک S3 احتمال موفقیت چانگان با موتور فعلی ضعیف است. پس محتمل‌ترین گزینه همان موتور ۱٫۴ لیتری توربو است.

توضیحات

*

توضیحات

*

کدخبر: ۳۷۹۱۶۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر