کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۴۸۲۷۷
تاریخ خبر:

چانگان، چینی وارداتی احتمالی سایپا

چانگان، چینی وارداتی احتمالی سایپا

روزنامه هفت صبح| ‌‌وقتی واردات خودرو باز شد، همه و همه در تمام خبردرمانی‌ها از ورود خودروی اقتصادی دم زدند اما واقعا خودروی اقتصادی در کار نبود‌ اما احتمالاتی که درباره واردات کراس‌اوور هاچ‌بک چانگان توسط سایپا داده می‌شود، خبر از ورود یک خودروی تقریبا اقتصادی می‌دهد.

در حاشیه نمایشگاه تحول صنعت خودرو، درحالی که بسیاری از تولیدکنندگان خودرو به رونمایی از خودروهای الکتریکی و هیبریدی مشغول بودند، شرکت سایپا اقدام به معرفی محصولی جدید با موتور درون‌سوز کرد. این محصول جدید چانگان CS15 نام دارد‌ که به‌عنوان کوچک‌ترین عضو خانواده CS چانگان به‌حساب می‌آید و در رده خودروهایی همچون رنو ساندرو استپ‌وی یا لیفان X50 قرار می‌گیرد. احتمال دارد این خودرو در حالت اولیه وارداتی و سپس مونتاژ شود. ‌

طراحی ظاهری چانگان CS15
اسب بخار درباره ظاهر این خودرو نوشته است، با نگاهی کلی به طراحی ظاهری این خودرو متوجه می‌شویم که به خاطر به‌روزتر بودن مدلش در بازار جهانی، نسبت به دیگر رقبایش زیباتر است و می‌تواند توجه بسیاری را به خود جلب کند‌ اما جدا از طراحی زیبا و به نسبت دلچسبش می‌بینیم که مانند جک S3 برای چانگان CS15 هم از رینگ و تایرهای کوچکی (۱۶ اینچی) استفاده شده که جلوه کلی آن را غیرمتوازن می‌کند.

امکانات رفاهی و ایمنی چانگان سی‌اس ۱۵
از مهم‌ترین آپشن‌های رفاهی و ایمنی CS15 می‌توان به کنترل پایداری الکترونیکی، تریم داخلی چرم، صندلی ایزوفیکس، سنسور نور، اتولایت، دی‌لایت، سیستم پایش فشار تایرها (TPMS)، مولتی‌مدیا ۷ اینچی، سانروف، کروز کنترل و کلاستر دیجیتال اشاره کرد. به طور کلی این خودرو به دلیل اقتصادی بودنش آپشن‌های زیادی ندارد. البته که در چانگان‌های CS35 پلاس تیپ ۲ و ۳ هم امکانات و آپشن‌های زیاد‌ و جدیدی در نظر گرفته نشده است.

مشخصات فنی چانگان CS15
برای این کراس‌اوور ‌‌از یک موتور 1/5لیتری ۴ سیلندر تنفس طبیعی استفاده شده است که می‌تواند ۱۰۵ اسب بخار توان و ۱۴۵ نیوتن متر گشتاور را تولید کند و آن را از طریق یک گیربکس ۵ سرعته دوکلاچه به چرخ‌های جلو تحویل دهد. سیستم تعلیق جلوی چانگان CS15 مک فرسون و سیستم تعلیق عقب از نوع تورشن بیم (Torsion Beam) یا به صورت H است که نوع سیستم تعلیق عقب می‌تواند یک ضعف برای سواری این خودرو تلقی شود.موتور چانگان CS15 استاندارد یورو ۶ را پاس کرده و مصرف سوخت ترکیبی هم 5/9 لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر اندازه‌گیری شده است.

زمان عرضه و قیمت چانگان CS15
در مورد زمان عرضه این خودروی وارداتی هنوز چیزی مشخص نیست اما با توجه به قیمت حدوداً ۱۱ هزار دلاری‌اش در بازار جهانی و با در نظر گرفتن تعرفه‌هایی که برای واردات اخذ می‌شود، احتمالاً قیمت تمام شده این خودرو در محدوده یک میلیارد تومان برای خریدار تمام شود.

کدخبر: ۵۴۸۲۷۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر