کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۲۹۴۳۱
تاریخ خبر:

پژو ۲۰۷ یا برلیانس ۲۲۰؛ انتخاب ۸۰ میلیونی

هفت صبح| با وجود گذشت ۱۷ سال از زمان معرفی پژو ۲۰۶ در ایران، این هاچ‌بک اصیل و محبوب فرانسوی که تاکنون بیش از ۶ میلیون دستگاه در جهان فروش داشته همچنان بر فضای صنعت خودرو ایران سیطره دارد. مدل ۲۰۷ نیز که از همین محصول برگرفته شده و به نوعی نسخه به روزرسانی‌شده ۲۰۶ است، با قیمت بالاتر در بخش‌های گران‌تر بازار طرفداران بی شماری دارد. قیمت بالای نسخه اتومات این خودرو اما باعث شده تا کمتر رقیب مستقیمی را بتوان برایش تصور کرد. برلیانس ۲۲۰ هاچ‌بک خودرویی است که در نمونه فول‌آپشن در رده‌ای مشابه با ۲۰۷ بوده و اگر نسخه دستی پژو ۲۰۷ در دسترس باشد، می‌توان یک مقایسه جذاب بین دو خودرو راه انداخت. اتفاقی که در هفت صبح امروز رقم خورده تا این دو محصول ۸۰ میلیون به محک آزمایش درآیند.

در این گزارش نگاهی انداخته‌ایم به انتخاب‌های خریداران هاچ‌بک کوچک شهری در رده قیمتی ۸۰ میلیون تومانی. بازاری که هنوز هم به نظر می‌رسد در آن برد با فرانسوی‌هاست. مثلا در بخش طراحی، پژو یک استاندارد است. ترکیب حجم‌های اغراق آمیز ۲۰۷ در کنار خطوط پخته بدنه ۲۰۶ موجب شده تا برلیانس ۲۲۰ اینجا کم بیاورد. در نمای روبرو، ۲۰۷ جذاب تر و زیباتر از برلیانس به نظر می رسد. در نمای جانبی و عقب، برلیانس طراحی بهتری نسبت به نمای روبرویش دارد. البته سبک کلی طراحی این دو خودرو متفاوت است، اما در مجموع هماهنگی بهتری در نمای خارجی ۲۰۷ به چشم می خورد و می توان طراحی ۲۰۷ را اسپرت تر و جوان پسندانه تر از برلیانس دانست. علاوه بر این، طرح رینگ ۵ پره ۲۰۷ هم با طرح کلی خودرو همخوانی بیشتری دارد.
در فضای کابین هم برد با ۲۰۷ است گرچه افراد تنوع طلب قطعا ۲۲۰را انتخاب خواهند کرد. البته علیرغم اینکه فرم کابین برلیانس ۲۲۰ تازه‌تر و مهیج‌تر است اما کیفیت ساخت و امکانات بیشتر ۲۰۷ بر رقیب چینی برتری دارد. هرچه اتاق ۲۰۷ ارگونومیک، قابل دسترس و آشنا است، داشبورد و کابین ۲۲۰ متفاوت، جذاب و البته عجیب است. عجیب بودن را به این دلیل به صفت‌های داشبورد ۲۲۰ افزودیم چون داشبورد این خودرو دقیقا از دی‌اس۳ که یک خودرو ساب کامپکت فرانسوی بسیار خاص است کپی شده و تضادهای بسیاری در خود دارد.
در بخش فنی هم کمترین شکی نیست که چیدمان ۲۰۷ یک سروگردن بالاتر از ۲۲۰ عمل می‌کند. موتور و گیربکس این خودرو به لطف یک نیروی ۱۰۷ اسبی در شهر حس خوبی را عاید راننده می‌کند. در مقابل عملکرد نرم قوای محرکه ۲۲۰ قابل ستایش است. در واقع با توجه به جاذبه‌های نهفته پژو ۲۰۷ که دینامیک رانندگی مناسبی را ارائه می‌کند، توصیه بسیاری از عاشقان این خودرو انتخاب نمونه دنده دستی برای افزایش هیجان رانندگی است. موتور ۱۰۲ اسبی برلیانس البته بیشتر مناسب حرکت نرم و روان در فضای شهر و در عین آرامش کامل است. جعبه دنده هم این رویه را تکمیل می‌کند.
نکته مهم این بررسی میزان ایمنی و نیز سطح کارایی و دوام دو خودرو است که یکی از فاکتورهای حیاتی برای انتخاب در این رده قیمتی است. چیزی که ۲۰۷ باز هم در آن دست بالا را دارد.

کدخبر: ۲۲۹۴۳۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر