کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۸۳۲۶۵
تاریخ خبر:

پسرعموی X۲۲‌؛ گزینه احتمالی ورود به ایران

روزنامه هفت صبح | جیلی در ایران با توجه به سابقه‌ و خوشنامی‌اش در بازارهای بین‌المللی می‌توانست برندی پرفروش باشد‌ اما مسئولان جیلیران که از قضا ‌ پیش‌تر تجربه واردات کیا و هیوندای به ایران را در کارنامه داشتند، ‌بین سال‌های ۹۲ تا ۹۴ دچار اشتباه فاحشی شدند و با واردات محدود و قیمت‌گذاری بالا تجربه واردات امگرند ۷ و X7 را تبدیل به تجربه‌ای شکست‌خورده کردند.

در سال ۹۴ هم خودروسازان بم خط مونتاژ جیلی GC6 را به راه انداخت که به دلیل عدم اولویت سازنده (از آن زمان جک تبدیل به شریک اصلی کرمانی‌ها شده بود) نتوانست توفیق چندانی پیدا کند. در آخرین تلاش نیز خانواده حدادزاده در سال ۹۷ با تاسیس آرین خودروی پارس قصد واردات جیلی به ایران را داشتند که این پروژه هم به سرانجام نرسید.

اما ویژن X3 پرو چه خودرویی است؟ به گزارش اتومبیل فارسی، حدود ۱۰ سال از زمانی که جیلی ای محصول خود را معرفی کرد می‌گذرد، در ابتدا این خودرو با نام جیلی SC5-RV شناخته می‌شد و استقبال چندانی از آن نشد‌ اما در سال ۲۰۱۷ جیلی تصمیم گرفت آن را از یک هاچ‌بک نه‌چندان زیبا به یک کراس‌اوور کوچک تبدیل کند.

بنا‌براین طراحی آن را هم در نمای بیرونی و هم داشبورد به کلی دگرگون کرد و آن را با نام جیلی ویژن X3 روانه بازار کرد. حالا با گذشت چند سال، جیلی این کراس‌اوور کوچک را آپدیت کرده تا المان‌های مدرن طراحی جیلی را در این خودرو نیز بگنجاند. نمای داخلی جیلی ویژن X3 پرو به کلی تغییر کرده است.

طرح جدید داشبورد با خطوط افقی زیاد و پنل‌های تزئینی بژ که در بالای آن یک نمایشگر ۸ اینچی مولتی‌مدیا ‌‌قرار گرفته، ساختار کلی کابین را شکل می‌دهد. کلید‌های فیزیک تا جای ممکن حذف شده و حتی کنترل سیستم تهویه مطبوع نیز به نمایشگر مولتی مدیا انتقال یافته است. در عین حال شاهد استفاده از نشانگرهای عقربه‌ای و نمایشگر تک‌رنگ پشت فرمان هستیم.

جیلی ویژن X3 دو سال پیش زمانی که قوانین زیست محیطی سختگیرانه‌تری در چین اجرا شد، یک پیشرانه جدید دریافت کرد. بنابراین نسخه جدید جیلی ویژن X3 پرو حالا بدون تغییر در قوای محرکه ارائه می‌شود. یک موتور ۱٫۵ لیتری بنزینی تنفس طبیعی که ۱۰۹ اسب بخار قدرت دارد و با دو نوع جعبه دنده پنج سرعت دستی و CVT نیرو را به چرخ‌های جلو انتقال می‌دهند.

اگرچه یک حالت Eco برای آن در نظر گرفته شده که می‌تواند مصرف سوخت را تا حدی کاهش دهد. این خودرو در روزهای آتی وارد بازار چین خواهد شد و حال با حذف جیلی ویژن X1، کوچک‌ترین و ارزان‌ترین کراس‌اوور جیلی به شمار می‌رود. برای اینکه با اندازه جیلی ویژن X3 پرو آشنا شوید، کافی است بدانید طول آن ۴۰۰۵ میلی‌متر است. دقیقا هم اندازه سایپا کوییک. جیلی ویژن X3 پرو حدود ۷۶۰۰ دلار قیمت دارد و در صورت ورود به بازار در بازه قیمتی ۳۰۰ تا ۳۵۰ میلیون تومان رقابت خواهد کرد.

توضیحات

*

توضیحات

*

کدخبر: ۳۸۳۲۶۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر