کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۴۰۹۵۹
تاریخ خبر:

واقعا قیمت برخی محصولات مدیران خودرو کاهش یافت!

روزنامه هفت صبح | روز گذشته مدیران خودرو اعلام کرد که برخی از محصولات این شرکت مثل ام وی ام X22 پرو به دلیل مصرف سوخت بهینه و کیفیت، معافیت بیشتری در مالیات و عوارض شماره‌گذاری خواهد داشت و لذا قیمت آن‌ها کاهش داشته است. به‌طور مثال قیمت ام وی ام X22 پرو قبل از آن ۶۲۰ میلیون تومان بود، حال با قیمت ۶۰۶ میلیون تومان عرضه می‌شود. دلیل این موضوع این است که قیمت برخی از محصولات مدیران خودرو به دلیل مصرف سوخت پایین و رتبه انرژی بهینه کاهش یافت.

براساس آخرین تغییرات ایجاد شده در رتبه‌بندی مصرف انرژی خودروهای تولید داخلی، بیشتر محصولات شرکت مدیران خودرو به دلیل کیفیت بالا و مصرف سوخت بهینه، برای اولین‌بار با کاهش قیمت مواجه شدند.دلیل اصلی این کاهش قیمت، معافیت‌های بیشتر در مالیات و عوارض شماره‌گذاری است که محصولات مدیران خودرو مشمول آن شده است.

از آنجا که بیشتر محصولات مدیران خودرو استاندارد آلایندگی یورو ۵ و یورو ۵+ را پاس می‌کند، در نتیجه از معافیت بیشتری نسبت به رقبا برخوردار شده است.تغییر روش محاسبات دیون دولتی مانند مالیات و عوارض شماره‌گذاری بر اساس رتبه‌بندی انرژی کسب شده در هر خودرو و تولید محصولات بهینه و با کیفیت توسط شرکت مدیران خودرو سبب شد بیشتر محصولات مدل ۱۴۰۱ مدیران خودرو با کاهش هزینه‌های مالیات و عوارض شماره‌گذاری مواجه شود.

مقایسه قیمت محصولات با قیمت جهانی: بعد از اعلام این شرکت درباره کاهش قیمت محصولاتش، قیمت برخی خودروها را با مدل جهانی‌اش مقایسه کردیم. به طور مثال: تیگو ۵ در قیمت جهانی ۱۷ هزار دلار است که به پول ما می‌شود ۴۱۰ میلیون تومان و مدیران خودرو ۸۵۰ میلیون تومان به فروش می‌رساند.

آریزو ۵ حدود ۱۵ هزار دلار در خارج است که به پول ایران ۳۶۰ میلیون تومان می‌شود و قیمت آن توسط مدیران خودرو ۶۸۰ میلیون تومان عرضه شده است. چری تیگو ۲ پرو یا X22 پرو در قیمت جهانی ۷ هزار و ۸۰۰ دلار است که حدود ۱۸۸ میلیون تومان می‌شود اما قیمت مدیران خودرو ۶۲۰ میلیون تومان در داخل است.

چندی پیش یک کارشناس خودرو اعلام کرد خودروهای چینی در ایران به طرز عجیبی گران‌تر از مبلغ خود در جهان به فروش می‌روند و واقعا می‌توان گفت سه برابر قیمت خود در جهان در ایران فروخته می‌شوند. واقعیت این است در بازاری که خودروهای وارداتی دیگر اقبال چندانی ندارند بازار در دست خودروهای چینی است اما این فروش سه برابری هم نسبت به قیمت جهانی‌شان عجیب است!

حال که بیش از ۳ سال است به‌صورت کامل، واردات خودرو متوقف شده است پس می‌توان دریافت که سهم خودروهای داخلی با افزایش دوباره‌ای روبه‌رو شده است. از طرفی افزایش قیمت نامتعادل خودروهای وارداتی سبب شده تا در طی ۳ سال اخیر بخش قابل توجهی از مصرف‌کنندگان نگاهشان به سمت خودروهای داخلی و چینی و گروهی دیگر خودروهای وارداتی کارکرده و قدیمی برود.

حتی اگر تمام مبالغی که شرکت‌ها برای خودروهای چینی و مونتاژ و ارز و غیره می‌پردازند در نظر بگیریم این تفاوت قیمت داخلی و جهانی عجیب است. اگرچه حالا مدیران خودرو از کاهش قیمت برخی محصولاتش به دلیل وضعیت سوخت خبر می‌دهد اما در اصل ماجرا که قیمت با قیمت جهانی‌اش متفاوت است تغییری ایجاد نمی‌شود.

کدخبر: ۴۴۰۹۵۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر