کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۹۷۹۹۱
تاریخ خبر:

همهمه‌ در‌ فرانکفورت، پیام اشرف و دده بالا‌ها

روزنامه هفت صبح، آرش خوشخو | اطلاعات ۲۹ خرداد ۱۳۵۶٫ صفحه اول عکس فرح و محمدرضا و اشرف نیست. به‌جایش عکس رضا پهلوی است که فرموده: ‌دوست دارم با من مثل بقیه مردم رفتار کنند. در مراسم پایان سال تحصیلی مدرسه رضا پهلوی. مدرسه‌اش به اسم خودش بوده! الان دوستداران دوران گذشته عصبانی می‌شوند اما واقعا به لحاظ روحی و روانی خانواده خاصی بوده‌اند! در صفحه ۴ یک خانم تایلندی که در سوئد عاشق یک ایرانی شده، می‌رود شیراز و در محضر آیت‌الله دستغیب مسلمان می‌شود و اسمش را زهرا می‌گذارد.

در صفحه ۴ عکسی است از ورود لاله و لادن به فرودگاه فرانکفورت که از قرار نظم فرودگاه را به‌خاطر کنجکاوی مردم بالکل به‌هم ریخته‌اند. پزشکان آلمانی قول جدا کردن دوقلوهای به‌هم چسبیده را داده‌اند اما ما می‌دانیم که این قول انجام نمی‌شود. در صفحه سینما انگار پخش‌کننده‌ها یادشان آمده که تماشاگران سینما همه مشتی جوان عزب پرشور و حریص نیستند، پس شروع به اکران تعدادی فیلم حادثه‌ای و فانتزی برای کودکان و خانواده‌ها کرده‌اند. مثلا بزرگ‌ترین سگ دنیا و رازهای مقبره فرعون و جویندگان گنج و افسانه زورو و از این‌جور چیزها.

* در روزنامه اطلاعات اول تیرماه ۱۳۵۶٫ عکس یک ملاقات ذوالفقار بوتو با محمدرضا پهلوی است و البته در کنار صفحه هم تیتر بزرگ پیام «والاحضرت شاهدخت اشرف پهلوی» به مناسبت هفته حمایت از خانواده‌های بی‌سرپرست. در صفحه ۶ و در ستون چهل سال پیش روزنامه خبر اعزام تاریخی اولین قطار مسافربری از مبدا تهران درج شده است. قطار ساعت ۷ از تهران راه می‌افتد و ساعت ۳ بعدازظهر به اراک می‌رسد و به سمت خرمشهر ادامه مسیر می‌دهد.

جمعی از مهندسین و مستشاران شرکت کاپساکس با این قطار می‌روند تا راهی عراق شوند. در اول تیرماه ۱۳۱۷٫ در صفحه سینما سه فیلم باکره جنگل، ‌تجربه تلخ جوانی و یک حادثه‌ای ایتالیایی به اسم تیزچشم اکران شده‌اند. زیر پوست شب ساخته فریدون گله هم سومین هفته نمایش خود را پشت‌سر گذاشته است. پشت و خنجر و همراهان هم از دیگر فیلم‌های ایرانی روی پرده هستند. در صفحه‌ای دیگر خبر ازدواج خواهر بزرگ دده بالا‌ها با منوچهر خانلری درج شده و اینکه گوگوش قرار است در برنامه رنگارنگ نقش شوگرل داشته باشد.

چند شماره قبل درباره قتل خانم ثروتمند شیرازی در خیابان لطفعلی‌خان زند نوشته بودیم و امروز خبر آمده که فعلا از ۱۸ نفر از بستگان مقتول در رابطه با قتل این خانم ۷۵ ساله بازجویی شده است. در همین صفحه از کرامات یک راننده کامیون اهل شهرکرد نوشته شده است که با دو موتورسوار تصادف می‌کند. در کمال خونسردی خون و بقایای تصادف را از ماشین خود پاک می‌کند و با کامیون از روی جسد دو جوان بخت برگشته رد می‌شود و از صحنه قتل می‌گریزد که خب حالا دستگیر شده است. اسم این جناب راننده علی‌اکبر گرجی مرغ ملکی بوده است.
همین دیگر. خبر خاص دیگری نیست.

کدخبر: ۳۹۷۹۹۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر