کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۳۶۳۸۱
تاریخ خبر:

هشدار؛ در آستانه ضربه فنی شدن از کرونا

روزنامه هفت صبح | پنج روز پیاپی بالای ۱۳۰‌نفر روزانه بر اثر کرونا مردند و تیتر یک هیچ روزنامه‌ای نشد. دیروز این تلفات به ۱۴۴ نفر رسیده است. رسما در وسط یک فاجعه غوطه‌ور هستیم. روزانه معادل سقوط یک هواپیمای مسافربری تلفات می‌دهیم و برای افکار عمومی عادی شده است‌. درست سه هفته قبل در سرخوشی باقیمانده از پایین آمدن موقت آمار تلفات‌،‌ تیتر زدیم‌:‌ از کرونا شکست می‌خوریم‌؟‌

آ‌ن تیتر بر مبنای سیر صعودی آرام تلفات بود. آن موقع صدای ما تنها بود. همین پنجشنبه گذشته تیتر زدیم ده هزار نفر. هشداری بر این موضوع که چه به لحاظ پیشگیری با توجه به آمار بالای مبتلایان و چه به لحاظ درمان با توجه به ارقام ترسناک درگذشتگان اوضاعمان خوب نیست. این که از سرخوشی مقطعی اردیبهشت ماه خارج شویم و شکست مقطعی‌مان در مقابله با کرونا را به چشم ببینیم.

به نظر می‌رسد با هشدارهای اخیر مقامات عالیه نظام، استانداری‌ها و شهرداری‌ها و وزارت بهداشت و مهم‌تر از همه مردم متوجه شده‌اند که نبرد با کرونا نه تنها تمام نشده که حریف درآستانه ضربه فنی کردن ما قرار گرفته است.

تابستان سختی درپیش خواهیم داشت. در نبرد با کرونا و گرمای سنگین و نفسگیر و کولرهایی که ویروس‌ها را به همه طرف پراکنده می‌کنند. نبرد با کرونا وارد فاز جدی و سرنوشت ساز خود شده است‌. پیروزی‌های کوچک قبلی را فراموش کنید.

فعلا در صبح نهم تیرماه ما از این ویروس سرسخت عقب مانده‌ایم. شکست خورده‌ایم. برخلاف چینی‌ها و ایتالیایی‌ها و اسپانیایی‌ها و نیوزیلندی‌ها. چه در میان مردم و چه طرح‌های کنترلی و درمانی مشکلات جدی داریم. این مسئله را درک کنیم و جنگ را دوباره شروع کنیم. فرصتی برای استراحت و تمدد قوا نیست.

کدخبر: ۳۳۶۳۸۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر