کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۴۶۷۸۵
تاریخ خبر:

نقدی بر نمایشگاه بدون بازدیدکننده و پرهزینه کیش‌ اینوکس

نقدی بر نمایشگاه بدون بازدیدکننده و پرهزینه کیش‌ اینوکس

روزنامه هفت صبح، احمدرضا نجفی | نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک، بیمه، خصوصی‌سازی و معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری کشور، با همین نام عریض و طویلش هفته گذشته از 15 تا 18 آبان ماه در جزیره کیش برگزار شد. نمایشگاهی که به یک دورهمی خودمانی صنعت مالی تبدیل شده که می‌توان یک تنه چند میلیارد به هر شرکت ضرر و زیان وارد کند.

یک دورهمی پرهزینه که هدف آن حداقل برای ما مشخص نیست. نامش نمایشگاه است، اما بازدیدکننده‌ای ندارد که بخواهند برایش چیزی را به نمایش بگذارند. مثلا فکر می‌کنید چند نفر حاضر هستند بلیت چند میلیونی کیش بخرند، چند میلیون تومان بدهند تا یک هتل رزرو کنند تا ببینند شرکت‌هایی که دفترشان همگی کنار هم و حتی در یک محله تهران است، چه چیزی برای عرضه دارند. انگار همه این حقیقت واضح را می‌دانند ولی چندان تمایلی به پذیرش آن ندارند.

با همه این تفاسیر که این نمایشگاه قرار نیست بازدیدکننده‌ای غیر از غرفه‌دارانش داشته باشد، اما باز هم هر سال و هر سال شاهد برگزاری این رویداد پرهزینه هستیم. اگر قرار است اهالی بازار سرمایه دور هم جمع بشوند و از دستاوردهای هم بازدید کنند و برای هم کف و سوت بزنند، دلیل این همه کاروان سازمانی مسافر به کیش چیست؟

اصلا فکری به حال هزینه بلیت هواپیما و هتل هر کدام از غرفه‌داران کرده‌اید؟ حتی اگر بخواهید برای حال خوش کارمندانتان هزینه کنید، همین هزینه‌ها را می‌توانید در یک دورهمی سوپرلاکچری در تهران خرج کنید. مطمئن باشید کارمندانتان هم خوشحال‌تر خواهند بود.

سوال اینجاست؛ سازمان بورس که سابقه سه سال عدم همکاری با نمایشگاه بورس‌، بانک و بیمه را دارد و به سادگی و بر سر مسائل کوچک چند سال نمایشگاه صنعت مالی را از رونق انداخته بود، چطور با قدرت هرچه تمام هرساله با حمایت از نمایشگاه کیش‌ اینوکس، میلیاردها تومان سرمایه شرکت‌ها را آتش می‌زند؟ آن هم شرکت‌هایی که اغلب آنها سهامی عام هستند و سهامداران بیچاره‌شان چند ماه است چشمشان به شاخص بورس گره خورده که کی از محدوده دو میلیون واحد دست برمی‌دارد.

کدخبر: ۵۴۶۷۸۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر