کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۴۵۱۸۸
تاریخ خبر:

نخستین خودروی برقی‌ بازار ایران رونمایی شد

روزنامه هفت صبح| اولین کراس‌اوور تمام برقی و مونتاژی ایران معرفی شد و به‌زودی در دسترس عموم قرار خواهد گرفت. اسکای ول (Skywell) ET5 یا همان اسکای‌ورث (Skyworth) EV6 اولین کراس‌اوور تمام الکتریکی مونتاژی در داخل کشور است که توسط شرکن نبکا مونتاژ خواهد شد. شرکت نبکا به صورت رسمی از اسکای ول ET5 در آبان ماه ۱۴۰۲ رونمایی کرد.

به هرحال مبحث واردات و مونتاژ خودروی برقی در کشور حسابی داغ است و در نتیجه تلاش‌ها برای حفظ محیط زیست در تمام دنیا به این سمت می‌رود. نشان اسکای ول یکی از سازندگان خودروهای مسافربری در بازار چین است که قدمت ۲۲ ساله دارد. این شرکت هفت سال قبل با برنامه تولید خودروهای سواری برقی نشان اسکای ورث را ثبت کرد و حال کراس‌اوور EV6 را به بازار عرضه کرده است. البته که این خودروساز چینی کراس‌اوور برقی خود را با نشان اسکای ول و با نام ET5 هم به فروش می‌رساند.

مشخصات فنی خودرو
به گزارش عصر خدمات، اسكاي ول كه در حقيقت يك كراس‌اوور اندازه متوسط و تمام برقي است با كد ET5 شناخته مي‌شود و حاصل همكاري نبكا و شريك چيني خود است.موتور برقي اين خودرو ٢٠٤ اسب بخار نيرو و ٣٢٠ نيوتن متر گشتاور توليد مي‌كند و گنجايش باتری‌هاي آن ٧٢ كيلووات است.

اين باتري‌ها مي‌توانند در ٣٠ دقيقه تا ٨٠ درصد شارژ دريافت كنند و فول شارژ باتري‌هاي آن به ١٢ ساعت زمان نياز دارد. اين خودرو با شارژ فول باتري‌ها مي‌تواند تا ٥٢٠ كيلومتر پيمايش داشته باشد.شتاب صفر تا ١٠٠ آن 9/6 ثانيه است كه براي خودرويي با وزن 1/9 تن درخور توجه است.اين خودرو با سامانه‌هاي الكترونيكي كمكي ترمز سامانه‌های الکترونیکی بسیاری چون EBD/CBC، ESC/DSC،ARS/TCS وBA/EBA عرضه خواهد شد. همچنين سيستم كنترل حركت در سربالايي و سرپاييني و نمایشگر 12/8 اینچی و نشانگرهای آمپر سایز 3/12 اینچی از ديگر تجهيزات اين خودرو هستند.

مشخصات باتری ET5
برای این خودروی تمام برقی از پکیج باتری ۷۲ کیلو وات ساعتی با سیستم آب خنک استفاده شده که در عرض ۳۵ دقیقه طی شارژ سریع از ۲۰ به ۸۰ درصد می‌رسد و از طرفی دیگر طی شارژ عادی ۱۲ ساعته کاملاً پر می‌شود.با سیستم بازیابی انرژی توسط ترمز می‌توان تا حدود ۳۰ درصد انرژی باتری را مجدداً به آن برگرداند. در مورد میزان مصرف باتری در حالت ایستایی این خودرو می‌توان گفت که هر یک ساعت کمی بیشتر از یک درصد شارژ باتری کم می‌شود.

امکانات رفاهی و آپشن‌های اسکای ول ET5
در نسخه انتخاب شده برای مونتاژ اسکای ول ET5 امکاناتی مانند شش کیسه هوای ۱۰ نقطه‌ای، سقف پانوراما، نور‌پردازی کابین، دوربین ۳۶۰ درجه، رادار خطی، رادار نقطه کور، رانندگی بین خطوط خودکار، ترمز اضطراری، کروز کنترل هوشمند، صندلی VIP و تخت‌خواب‌شو راننده، کولباکس، شیب‌سنج، گرم‌کن و سرد‌کن صندلی‌های جلو، خروجی برق ۲۲۰ ولت، سیستم تصفیه هوای درون کابین PM2.5 و… دیده می‌شود.

ابعاد و ظاهر خودرو
فاصله بین دو محور ET5 دقیقاً ۲۸۰۰ میلی‌متر است که این مقدار می‌تواند فضای بار، فضای کابین و فضای پای بسیار مناسبی برای سرنشینان عقب و جلو فراهم کند.از طرفی دیگر با توجه به قرار گرفتن پکیج باتری در زیر خودرو، ارتفاع آن حدود ۱۶ سانتی‌متر (15/9 سانتی‌متر) در نظر گرفته شده تا در جاده‌های ناهموار آسیب بسیار کمی به زیر خودرو وارد شود و باتری در امان بماند.

قیمت اسکای ول ET5
قیمت اعلام شده برای این کراس‌اوور تمام برقی ۲ میلیارد و ۷۹۰ میلیون تومان اعلام شده است. مشتریان با خرید این خودرو یک سال بیمه بدنه رایگان و و همچنین کارت شارژ رایگان تا ۲۰ هزار کیلومتر دریافت می‌کنند. گارانتی این خودرو ۵ سال یا ۱۵۰ هزار کیلومتر و گارانتی باتری آن ۸ سال یا ۲۰۰ هزار کیلومتر توسط شرکت نبکا اعلام شده است. مشتریانی که تا ۵ روز آینده این خودرو را خریداری کنند، یک دستگاه شارژر خانگی دریافت خواهند کرد.

کدخبر: ۵۴۵۱۸۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر