کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۴۷۹۷۶
تاریخ خبر:

معرفی یک پژو خانوادگی‌تر به نام ۵۰۰۸

روزنامه هفت صبح، گروه خودرو | پژو برند خاصی است و برخلاف رنو هرگز نخواسته عامه‌پسند باشد. این شرکت چه در دوره‌های پیش از دهه ۷۰ و چه در قرن ۲۱ خودروسازی بوده که خواسته به جز ساخت خودرو در تولیدات خود نگاه و نگرش خود را هنرمندانه در بدنه، کابین و نحوه حرکت به کار برده است.

این شرکت از ابتدای قرن ۲۱ با افزایش دامنه حرکت خود به رده شاسی‌بلندها تلاش کرده تفکر خود را در قالب‌های متفاوتی پیاده کند. ۳۰۰۸، ۲۰۰۸ و ۵۰۰۸ از جمله محصولاتی هستند که با همین نگرش تولید شده و از قضا موفقیت‌های چشمگیری را عاید شیر فرانسوی کرده است. ۵۰۰۸ به عنوان آخرین نمونه از این محصولات در نمونه فیس‌لیفت و ۲۰۲۱ حاوی نکات جالب توجهی است.

این خودرو که به فاصله چند روز پس از معرفی فیس‌لیفت پژو ۳۰۰۸، با چهره‌ای به‌روزرسانی شده مشابه سایر محصولات جدید پژو و همچنین با فضای داخلی بزرگ‌تر، معرفی شده بزرگ‌ترین ساخته پژو و شاید گروه PSA است. نصب نشان ۵۰۰۸ ‌ روی لبه کاپوت، چراغ‌های LED جلو و عقب (در تریم‌های کامل‌تر)‌، طراحی اختصاصی جلوپنجره در تریم‌هایGT و GT Pack و تریم مشکی قطعات در این دو تریم را می‌توان جزو تغییرات شاخص در بدنه این مدل دانست.

همچون برادر کوچک‌تر، پژو ۵۰۰۸ نیز به نمایشگر ۱۰ اینچی لمسی اطلاعات سرگرمی مجهز شده که در همکاری با نمایشگر ۱۲٫۳ اینچی در صفحه کیلومتر فعالیت می‌کند. علاوه بر این، انتخاب‌گر مدل‌های مختلف رانندگی از میان حالت‌های نرمال، اسپورت و اکو، سیستم کنترل کشش با انتخاب حالت رانندگی روی مسیرهای عادی، برفی، گل و لای و شنی، کروز کنترل هوشمند با قابلیت توقف و حرکت، سیستم نایت ویژن و چندین سامانه ایمنی مثل ترمز اضطراری خودکار، قابلیت تشخیص علائم ترافیکی و دستیار حفظ موقعیت بین خطوط نیز در شاسی‌بلند بزرگ پژو نصب شده است. صندلی‌ها با ماساژور، سیستم صوتی Focal به قدرت ۵۱۵ وات، سقف شیشه‌ای و در برقی صندوق نیز جزو امکانات رفاهی پژو ۵۰۰۸ محسوب می‌شود.

پیشرانه بنزین سوز ۱٫۲ لیتری مجهز به توربوشارژ با قدرت ۱۳۰ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۲۳۰ نیوتن متر به همراه جعبه دنده شش سرعته دستی یا هشت سرعته خودکار و موتور چهار سیلندر ۱٫۶ لیتری با نیروی ۱۸۰ اسب بخار و ۲۵۰ نیوتن متر با گیربکس هشت دنده خودکار برای نصب روی پژو ۵۰۰۸ قابل سفارش است.

طرفداران پیشرانه‌های دیزل نیز می‌توانند موتور ۱٫۵ لیتری چهارسیلندر به قدرت ۱۳۰ اسب بخار و ۳۰۰ نیوتن متر گشتاور یا پیشرانه دو لیتری به نیروی ۱۸۰ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۴۰۰ نیوتن متر را سفارش دهند که با جعبه دنده هشت سرعته خودکار همراه می‌شود.احتمالا افرادی که خودرویی در ابعاد پژو ۵۰۰۸ خریداری می‌کنند چندان به شتاب آن توجه نشان نخواهند داد.

ولی به هرحال باید توجه داشت که قوی‌ترین نسخه این خودرو با پیشرانه بنزین‌سوز به قدرت ۱۸۰ اسب بخار می‌تواند ظرف ۸٫۳ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر برساعت دست یافته و تا سرعت ۲۲۰ کیلومتر برساعت نیز به حرکتش ادامه دهد. همچون مدل کوچک‌تر ۳۰۰۸، فروش پژو ۵۰۰۸ نیز از اواخر ۲۰۲۰ در اروپا آغاز خواهد شد.

توضیحات

*

توضیحات

*

کدخبر: ۳۴۷۹۷۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر