کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۰۶۲۷
تاریخ خبر:

معرفی پورشه پانامرا GTS مدل ۲۰۲۳

معرفی پورشه پانامرا GTS مدل ۲۰۲۳

روزنامه هفت صبح، ارسلان سلیمانیان| ‌اگر بخواهیم پانامرا GTS را در یک خط تعریف کنیم، باید بگوییم که همان پانامرا 4S با 30 اسب بخار اضافه! اما تمام ماجرا این نیست. در حقیقت مهندسان پورشه در نسخه GTS خلق و خوی وحشی مدل توربو را با زور دوپینگ به کالبد GTS تزریق کرده‌اند تا این عضو جدید بیش از پیش شبیه ‌ نسخه توربو باشد.

پیشرانه GTS که همان پیشرانه 4 لیتری پانامراست، دارای قدرتی معادل 460 اسب بخار و 620 نیوتن متر است. مهندسان پورشه با تعویض بادامک و میل سوپاپ‌های پیشرانه 4S با قطعات ارتقا‌ یافته و تجهیز پیشرانه به دریچه ورود هوای بزرگ‌تر توانسته‌اند علاوه بر افزایش قدرت و گشتاور پیشرانه، بیشینه سرعت دورانی موتور را نیز به رقم 7100 دور در دقیقه افزایش دهند.

تمامی این تغییرات سبب شده تا پانامرا GTS ظرف مدت 4 ثانیه خود را از حالت سکون به مرز سرعت 100 کیلومتر بر‌ساعت برساند که این زمان 0/3 ثانیه کمتر از زمان شتاب صفر تا 100 نسخه 4S است. اما مهندسان پورشه به این ارقام رضایت نداده و با کاهش ارتفاع خودرو به میزان 10 میلیمتر و تعویض رینگ‌های استاندارد پانامرا با رینگ‌های آلیاژی 19 اینچی خصوصیات دینامیکی GTS را نسبت به دیگر برادران آن کاملا دگرگون ساخته‌اند.

ضمن آنکه با بهینه‌سازی مجموعه اگزوز و سامانه سوخت‌رسانی این خودرو، میزان مصرف سوخت GTS در سیکل ترکیبی تنها 10/9 لیتر در هر 100 کیلومتر از مسیر پیمایش اعلام شده است. در کنار همه این موارد، شاید بتوان هیجان‌انگیزترین مشخصه GTS را سامانه جدید قابلیت شنیدن صدای ورود هوا به پیشرانه دانست!

بدین ترتیب با درگیر ساختن دکمه مربوطه، سوپاپ‌های مخصوص انتقال صوت باز شده و صدای تنفس پیشرانه را می‌توان از طریق ارتعاشات به‌وجود آمده در داخل کابین شنید. همچنین بیشینه سرعت این خودرو به رقم هیجان‌انگیز 292 کیلومتر بر‌ساعت می‌رسد.

تغییرات ظاهری
طراحان پورش در تمامی زوایای این خودرو از همان الفبای همیشگی طراحی خود استفاده کرده‌اند. الفبایی که سالیان سال است بدون تغییر مانده ‌ و طراحان پورش را به تنبل‌ترین طراحان دنیا مبدل ساخته است. صرف‌نظر از تغییرات اعمال شده در مجموعه قوای محرکه جدیدترین نسخه پانامرا، چهره GTS نیز به برادر قدرتمند خود یعنی مدل توربو نزدیک شده است.

از مهم‌ترین تغییرات اعمال شده در قسمت ظاهری GTS می‌توان به جایگزینی سپر جلو با سپر مدل توربو اشاره کرد که با داشتن هواگیرهای بزرگ‌تر، علاوه بر ظاهر خشن و اغواگر خود سبب تنفس بهتر پیشرانه نیز می‌شود‌ اما گل سرسبد تغییرات ظاهری GTS که شناساگر این نسخه نیز به شمار می‌آید پکیج ادوات مشکی‌رنگ بدنه نام دارد.

این پکیج سبب شده تا تمامی قیمت‌های غیرفلزی بدنه از جمله زه‌های پنجره، دیفیوزر، خروجی‌های اگزوز و اسپویلر عقب به رنگ مشکیِ پیانو رنگ‌آمیزی شود تا پانامرا GTS از هر زاویه قابل شناسایی باشد. شرکت پورشه اعلام کرده که جدیدترین نسخه پانامرا با قیمت پایه 138 هزار یورو به دست مشتریان خواهد رسید.

کدخبر: ۵۵۰۶۲۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر