کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۴۶۵۹۰
تاریخ خبر:

معرفی ماشین‌های جدید در نمایشگاه خودروی نصف جهان

معرفی ماشین‌های جدید در نمایشگاه خودروی نصف جهان

روزنامه هفت صبح|‌ هفدهمين نمايشگاه خودروي اصفهان از روز سه‌شنبه در این شهر آغاز به کار کرد. در اين نمايشگاه حدود ٢٠ برند از شركت‌هاي خودروسازي كشور حضور دارند و ٥ خودروی جديد نيز براي اولين بار است كه به نمايش عمومي درآمدند. گفتني است، محصولاتي كه در هفدهمين نمايشگاه خودروی اصفهان حضور دارند، در سگمنت‌هاي مختلف سبك و سنگين به نمايش درآمدند. خودروهای چینی طبق معمول همیشه نمایشگاه‌ها، در این نمایشگاه هم سکاندار بودند و بیش از همه معرفی شدند. در این نمایشگاه خودروسازان بخش خصوصی و خودروهای وارداتی نیز حضور داشتند که شش خودروی جدید را از این نمایشگاه برای شما معرفی خواهیم کرد.

کی‌ام‌سی X5/ کرمان موتور
شرکت کرمان یکی از غرفه‌های بزرگ این نمایشگاه را به خود اختصاص داده و تقریباً تمام محصولات خود را در آن به نمایش گذاشته است. کی‌ام‌سی X5 یکی از محصولات جدید کرمان موتور است که در واقع یک فیس‌لیفت از مدل جک S5 محسوب می‌شود. خودروی KMC X5 در بازار چین با نام سهول X6 شناخته می‌شود. کرمان موتور با توجه به استقبال مثبت از جک S5 در بازار ایران، تصمیم گرفته این مدل جدید را نیز معرفی کند تا مشتریان بتوانند از آخرین فناوری‌های روز در خودروهای این شرکت بهره‌مند شوند. X5در مقایسه با S5 تغییرات چشمگیری در ظاهر و طراحی داخلی داشته است.

در بیرون خودرو، جلوپنجره تیره رنگ با حاشیه باریک کرومی جایگزین نوارهای افقی S5 شده و چراغ‌های اصلی نیز باریک‌تر و مدرن‌تر شده‌اند. در مجموع، طراحی جدید جلوپنجره و چراغ‌ها باعث شده تا نمای جلوی X5 نسبت به S5 خیلی مدرن‌تر و شیک‌تر به نظر برسد.در داخل کابین نیز تغییرات اساسی به وجود آمده است. صفحه نمایشگر لمسی بزرگ اطلاعات سرگرمی به صورت عمودی در مرکز داشبورد قرار گرفته است. غربیلک فرمان طراحی دی‌کات دارد و کلاستر پشت آن به صورت دیجیتالی و کاملا مدرن طراحی شده است.

دریچه‌های تهویه نیز بدون حاشیه و مشبک هستند. در مجموع، فضای داخل کابین X5 بسیار مدرن‌تر از S5 شده و همخوانی بیشتری با خودروهای امروزی دارد.X5 همانند S5 از موتور 4 سیلندر 1/5 لیتری توربوشارژ با قدرت 181 اسب بخار بهره می‌برد که نیروی تولیدی آن از طریق گیربکس 6 سرعته اتوماتیک دوکلاچه به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. حداکثر سرعت این خودرو 170 کیلومتر بر‌ساعت اعلام شده و مصرف سوخت ترکیبی آن نیز 7/9 لیتر در هر 100 کیلومتر است که در سطح مشابه سایر خودروهای هم‌رده خود محسوب می‌شود.

کی‌ام‌سی A5/ کرمان موتور
کی‌ام‌سی A5 محصول دیگری است که قبلاً در نمایشگاه مشهد نیز به نمایش درآمده بود و در واقع همان SWM G01 است.خودروی KMC A5 از لحاظ ظاهر و طراحی داخل کابین تفاوت چندانی با مدل SWM G01 ندارد‌ اما در بخش موتور و انتقال قدرت، به جای گیربکس 6 سرعته اتوماتیک، از گیربکس 7 سرعته دوکلاچه استفاده کرده است.این خودرو با رنگ قرمز جذاب خود در غرفه کرمان‌موتور توجه بسیاری از بازدیدکنندگان را جلب کرده است.

طراحی منحصربه‌فرد جلوپنجره دوتکه و سپر عقب، آن را از سایر کراس‌اوورهای چینی متمایز می‌سازد.در کابین نیز اکثر تجهیزات از جمله صفحه نمایشگر، غربیلک فرمان و دریچه‌های تهویه از مدل قبلی به ارث رسیده‌اند. اما کنسول مرکزی با استفاده از سلکتور دنده و دکمه ترمز پارک الکتریکی، طراحی مدرن‌تری پیدا کرده است.A5 همچنان از موتور 1/5 لیتری توربوشارژ 4 سیلندر با 155 اسب بخار قدرت بهره می‌برد اما گشتاور آن از 230 به 212 نیوتن متر کاهش یافته است. قدرت از طریق گیربکس 7 سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.این خودرو مجهز به امکانات رفاهی و ایمنی متعددی از جمله سیستم‌های ترمزی پیشرفته، کیسه هوای اطراف، دوربین ثبت تصادف و غیره است.

اکستریم TXL/ مدیران خودرو برند اکسید
برند اکستریم در حال حاضر لوکس‌ترین زیر‌شاخه برند مدیران خودرو محسوب می‌شود و از برند فونیکس دارای سطح کیفی بالاتری است. این نشان با سه مدل VX، LX و TXL به نمایشگاه اصفهان آمده است. یکی دیگر از خودروهای جدید مدیران خودرو در نمایشگاه خودروی اصفهان 1402، اکستریم TXL است. این خودرو یکی از سه محصول برند لوکس اکستریم است که به زودی وارد بازار ایران می‌شوند. اکستریم TXL نیز همانند اکستریم VX براساس پلتفرم مشترکی با تیگو 8 پرو توسعه یافته ‌ اما در مقایسه با برادر بزرگ‌تر خود، شباهت بیشتری به محصولات خانواده تیگو دارد.

علاوه بر شباهت ظاهری، اکستریم TXL اندکی روحیه اسپرت را نیز از دیگر کراس‌اوورهای چری به ارث برده است. به همین دلیل اکستریم TXL می‌تواند گزینه‌ای مطلوب برای افرادی باشد که به کراس‌اوورهای اسپرت و لوکسی همچون لکسوس NX یا ب.ام.و X4 علاقه‌مند هستند.مشابهت‌ها میان اکستریم TXL و خانواده تیگو 8 در بخش فنی نیز ادامه دارد. این خودرو از مشخصات فنی مشابه با تیگو 8 پرومکس بهره می‌برد. بنابراین پیشرانه دو لیتری چهار سیلندر توربوشارژر را زیر کاپوت اکستریم TXL خواهیم دید. این پیشرانه حداکثر 254 اسب‌بخار قدرت و 400 نیوتن‌متر گشتاور آزاد می‌کند.

عبارت 400T که روی در پنجم خودرو درج شده است نیز این مطلب را نشان می‌دهد. سیستم صوتی سونی با هشت بلندگو به همراه نمایشگر 12/3 اینچی، رینگ‌های 19 اینچی آلیاژی، سنسور پارک جلو و عقب، تهویه اتوماتیک دوکاناله، سیستم ورود و استارت بدون کلید، در صندوق برقی، سنسور باران و نور، سیستم کنترل باد لاستیک‌ها TPMS، سانروف، چراغ‌های LED با قابلیت چرخش، صندلی‌های برقی جلو به همراه گرمکن و سردکن و کول‌باکس تجهیزات رفاهی اکستریم TXL را تشکیل می‌دهند. این خودرو در زمینه ایمنی نیز عملکرد مطلوبی دارد و در کنار سامانه‌های ایمنی متعدد، دستیار رانندگی خودران سطح دوم را نیز در اختیار مشتریان قرار می‌دهد.

اکستریم VX/ مدیران خودرو
از میان سه مدل اکستریم، VX بزرگ‌ترین و لوکس‌ترین نمونه است‌ اما قرار است اول از همه اینها، TXL در ایران عرضه شود. در نمای ظاهریِ اکستریم VX تقریباً هیچگونه اغراق و حجم‌پردازی‌های مختص چینی‌‌ها و به طور کلی، شرق آسیا را مشاهده نمی‌کنیم. در قسمت جلوی خودرو یک جلوپنجره ساده و بزرگ با خطوط افقی کروم‌کاری شده را شاهد هستیم که چراغ‌های کشیده خودرو از دو طرف به آن متصل شده‌اند.

دو پنل عمودی در دو طرف سپر و یک ورودی هوای بزرگ به همراه دیفیوزر در مرکز سپر خودرو تکمیل‌کننده نمای جلوی خودرو هستند. اکستریم VX همانند چری تیگو ۹ از یک پیشرانه ۲ لیتری توربوشارژ با ۲۶۱ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور بهره می‌گیرد. نیروی تولیدی پیشرانه در این خودرو از طریق یک جعبه‌دنده ۷ سرعته دو‌کلاچه به هر چهار چرخ منتقل می‌شود و این یعنی با یک شاسی‌بلند دو دیفرانسیل مواجه هستیم. حدود قیمت جهانی اکستریم وی ایکس ۳۱ تا ۳۳ هزار دلار، بسته به سطح تجهیزات و نوع انتقال قدرت و…‌ اعلام شده است. به نظر می‌رسد در صورت عرضه VX در ایران، این خودرو را می‌بایست لوکس‌ترین کراس‌اوور سه‌ردیف مونتاژی در کشور به حساب آورد.

بایک X55/ تیگارد موتور
شرکت تیگارد موتور از شرکت‌کنندگان حاضر در این نمایشگاه است که محصولات مونتاژی و وارداتی خود را به نمایش گذاشته است. این شرکت اقدام به رونمایی از خودروی جدید بایک X55 کرده که به زودی به عنوان محصول وارداتی جدید به بازار ایران خواهد آمد. خودروی BAIC X55 نیز یک کراس‌اوور متوسط با طراحی مدرن است که از موتور 1/5 لیتری توربوشارژ 185 اسب بخاری بهره می‌برد. این خودرو در 8/7 ثانیه به 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد و مصرف سوخت ترکیبی آن 7/18لیتر در 100 کیلومتر است.کراس‌اوور جدید وارداتی تیگارد موتور از لحاظ طراحی، یکی از مدرن‌ترین خودروهای احتمالی بازار ایران خواهد بود. نمای جلوی این خودرو با چراغ‌های LED خطی و جلوپنجره باریک و یکپارچه، بسیار آینده‌نگرانه طراحی شده است.

در قسمت عقب نیز بال‌های جدا از هم و آنتن بال کوسه‌ای مدرنیته را برجسته می‌کنند.دستگیره‌های مخفی در باعث کاهش مقاومت در برابر باد می‌شوند. همچنین با نزدیک شدن به خودرو، در‌ها به صورت خودکار باز و قفل می‌شوند. در شرایط سرد نیز ویژگی یخ‌زدایی اتوماتیک دستگیره‌ها وجود دارد.داخل کابین نیز با دریچه‌های تهویه، فرمان ویژه، نورپردازی محیطی و صفحات نمایشگر، فضایی مدرن و آینده‌نگر دارد. از نظر آیرودینامیک نیز ویژگی‌هایی مانند شیشه جلو بدون حاشیه، بدنه صاف، دستگیره‌های مخفی و … باعث کاهش مصرف سوخت می‌شوند.در مجموع، این خودرو از نظر طراحی خارجی و داخلی، یکی از مدرن‌ترین خودروها برای بازار ایران خواهد بود.

هونگچی H5/ گروه بهمن(بی‌ام کارز)
نخستین نمایش عمومی هونگچی H5 در نمایشگاه اصفهان است. گروه بهمن با برند بی‌ام کارز، سدان هونگچی H5 را از این شرکت در نمایشگاه اصفهان به نمایش عمومی درآورد. از جمله جذاب‌ترين خودروهاي حاضر در هفدهمين نمايشگاه خودروی اصفهان سدان لوكس BM CARS يعني هونگچي H5 است. هونگچی H5 كه در رده سدان‌هاي باكيفيت و لوكس چيني جای می‌گیرد، توسط شركت بي‌ام كارز از زيرمجموعه‌هاي بهمن موتور به كشور وارد مي‌شود و به اين ترتيب بايد اين خودرو را يكي از وارداتي‌هاي حاضر در هفدهمین نمايشگاه خودروی اصفهان به حساب آورد.

این سدان لوکس از يك موتور ٤ سيلندر ٢ ليتري توربوشارژ بهره می‌برد كه مي‌تواند ٢٢٢ اسب بخار نيرو توليد كند. گشتاور اين خودرو نيز به ٣٤٠ نيوتن متر مي‌رسد. پیشرانه هونگچي با يك گيربكس ٨ سرعته آيسين جفت می‌شود. سيستم كنترل حركت در سربالايي و سراشيبي، سامانه كنترل كشش، سامانه كنترل پايداري، سيستم هشدار توقف، سيستم توقف خودكار، رادار تشخيص نقطه كور، سيستم هشدار تصادف، رادار ٣٦٠ درجه بخشي از تجهيزات ايمني و رفاهي اين خودرو هستند.از جمله نكات جالب توجه در مورد اين خودرو طراحي لوكس و شيك آن است . ضمن اينكه از نظر كيفيت قطعات داخلي و مونتاژ بدنه يكي از بهترين‌هاي موجود در ايران است. به‌طوري كه مي‌توان كيفيت ساخت و مونتاژ آن را با خودروهاي كره‌اي مقايسه كرد.

کدخبر: ۵۴۶۵۹۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر