کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۳۶۷۲۴
تاریخ خبر:

معرفی بهترین بازی‌های رایگان سال ۲۰۲۱

روزنامه هفت صبح، امیر پایدار | بازی‌های موبایلی برای جلب اعتماد مخاطب‌ها به سراغ برنامه اقتصادی متفاوتی رفتند. این دسته از بازی‌ها معمولا به شکل رایگان منتشر می‌شوند و گزینه هزینه کردن را تبدیل به انتخابی برای گیمر می‌کنند. حالا این روش به بازی‌های آنلاین کنسولی یا کامپیوترهای شخصی نیز وارد شده. بازی‌هایی که برای موفقیت نیاز به تعداد زیادی کاربر داشته و در همین راستا به سراغ روش اقتصادی عرضه رایگان می‌روند.

در ادامه بازی مورد نظر مخاطب مورد نیاز برای باقی ماندن در بازار را کسب کرده و رویکرد فروش درون برنامه‌ای را به عنوان اولویت اصلی خود در بحث درآمدزایی قرار می‌دهد. با توجه به این موضوع سعی کرده‌ایم نگاهی داشته باشیم به بهترین بازی‌های رایگانی که در سال ۲۰۲۱ عرضه شده یا در ۱۲ ماه گذشته توانسته‌اند به موفقیت قابل توجهی دست پیدا کنند. بازی‌هایی که هزینه کردن در آنها تنها یک انتخاب است و اجباری برای انجام آن وجود ندارد.

امسال سال طرفداران ایکس‌باکس و ویندوز بود. بخش آنلاین چند نفره بازی هیلو اینفینیت در ماه‌های پایانی سال ۲۰۲۱ عرضه شد و همه ما را از نو با حس و حال بازی‌های آنلاین چند نفره نسل هفتم روبه‌رو کرد. عنوان شوتر اول شخص هیلو اینفینیت پس از شکست عنوان هیلو ۵ تبدیل به تنها امید طرفداران شد و البته توانست انتظارات آن‌ها را به بهترین شکل برآورده کرده و نام هیلو را بار دیگر و پس از سال‌ها بر زبان‌ها بیندازد. بخشی که عنوان هیلو اینفینیت را جذاب می‌کند،

جامعه طرفداران آن است که همه با شور و اشتیاق غیر قابل توصیف به تجربه این بازی می‌پردازند و بسیاری اعتقاد دارند که جامعه طرفداران این بازی از لحاظ پویایی و شور و اشتیاق در کنار جامعه طرفداران عناوینی فوق‌العاده قدرتمند چون CS:GO یا DOTA2 قرار می‌گیرد و همین موضوع باعث شده طرفداران بسیاری از دیگر عناوین شوتر چون Call of Duty یا Battlefield که سال خوبی را پشت‌سر نمی‌گذارند جذب این بازی شوند. این نکته را نیز باید گوشزد کرد که تنها بخش آنلاین چند نفره بازی هیلو اینفینیت رایگان بوده و برای تجربه بخش داستانی آن باید مبلغ ۶۰ دلار را پرداخت یا کاربر اشتراک ایکس‌باکس گیم‌پس باشید.

جنگ جهانی دوم همیشه زمین بازی خارق‌العاده برای بازی‌های شوتر اول شخص بوده و عنوان رایگان Enlisted توانسته به بهترین شکل از این فضا بهره ببرد. این بازی به شدت حس و حال عناوین سری بازی Battlefield را به شما القا کرده و وجود وسایل نقلیه متفاوت بیش از پیش این حس را منتقل می‌کند. این عنوان از مدهای متفاوتی نیز برخوردار بوده و شاهد Conquest، Invasion، Assault و Destruction در این بازی هستیم.

عنوان Enlisted در ابتدا در انحصار ایکس‌باکس بود و پس از مدتی برای کنسول‌های پلی‌استیشن نیز در دسترس قرار گرفت. بدون شک این بازی می‌تواند جای خالی بازی‌هایی چون Call of Duty Vanguard، بتلفیلد ۵ و بتلفیلد ۱ را برای شما پر کرده و شما را سرگرم کند. بازی Enlisted همچنین از بخش داستانی برخوردار بوده که شما را در نبردهای مسکو، نورماندی، تونس و البته برلین جای داده و تب و تاب نبردهای خون‌آلود جنگ جهانی دوم را به زیباترین شکل به تصویر می‌کشد.

عنوان رایگان PUBG: New State گرچه عنوانی کاملا جدید از سری بازی PUBG قلمداد می‌شود، پیشرفت چندانی به خود ندیده و بزرگ‌ترین پیشرفت آن را می‌توان گرافیک و جلوه‌های بصری ارتقا یافته آن دانست. ما همیشه در بازی‌های پابجی شاهد عرضه نقشه‌های جدید بوده‌ایم و این همان چیزی‌ست که New State نیز برای ما در بر داشت و گیم‌پلی تکراری و تقریبا یکسان آن با بازی PUBG Mobile باعث شد این بازی چندان مورد توجه کاربران و منتقدین قرار نگیرد.

با این حال ما با یک عنوان جدید روبه‌رو هستیم و بدون شک از این پس استودیو سازنده تمرکز خود را بیشتر روی آن قرار داده و کمتر شاهد پیشرفت عنوان PUBG Mobile خواهیم بود و ما گمان داریم که همین موضوع باعث جذب مخاطبین می‌شود. عنوان PUBG Mobile انقلابی بزرگ در بازی‌های بتل رویال در بازی‌های موبایل بود و PUBG: New State نیز همان مسیر را پیش گرفته است. به هیچ عنوان نباید عرضه بازی PUBG: New State را یک شکست دانست، ولی می‌توان آن را یک بسته الحاقی برای PUBG Mobile در نظر گرفت و وجود نقشه‌های جدید و گرافیک ارتقا یافته را بزرگ‌ترین نکته مثبت این عنوان دانست.

اگر بگوییم انتشار بازی Rocket League در سال ۲۰۱۵ یک بمب در دنیای بازی‌های ویدئویی بود، بیراه نگفته‌ایم. عنوانی عجیب و غریب و البته فوق‌العاده دوست‌داشتنی، سرگرم‌کننده و پر‌هیجان که راهش را به کنسول و رایانه‌های شخصی بسیاری پیدا کرد. طی سال ۲۰۲۰ این عنوان به‌طور رایگان در دسترس کاربران قرار گرفت و سال ۲۰۲۱، نسخه موبایل این بازی با نام Rocket League: Sideswipe معرفی شد که بار دیگر توانست دنیای بازی‌های ویدئویی را منفجر کند. این عنوان تفاوت چندانی با نسخه کنسولی و رایانه‌ای راکت لیگ نداشته و همان حس و حال خوب و هیجان را به شما منتقل می‌کند. بازی Rocket League: Sideswipe در مدتی کوتاه تبدیل به یکی از عناوین پرطرفدار گوگل‌پلی استور و اپ‌استور شد و همچنان در حال رشد است.

شرح عکس: با حضور ندای وظیفه و Enlisted، ۲۰۲۱ سال بازگشت جنگ جهانی بود.

کدخبر: ۴۳۶۷۲۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر