کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۴۴۲۶۶
تاریخ خبر:

مشخصات ۶ خودروی وارداتی جدید سامانه

روزنامه هفت صبح، گروه خودرو | سه‌شنبه سامانه فروش خودروهای وارداتی برای 9 ماشین خارجی باز شد تا متقاضیان بتوانند از ‌ دوم آبان ‌ماه تا ساعت ۲۳:۵۹ روز جمعه پنجم آبان‌ خودروهای خود را انتخاب کنند. در میان این 9 خودرو، هفت خودروی جدید وجود دارد که قبلا در سامانه معرفی نشده بودند. به گفته مهدی تقدسی، مدیر سامانه یکپارچه فروش خودرو «متقاضیان این مرحله، مجاز به انتخاب 3 خودرو هستند؛

انتخاب نخست متقاضیان مهمترین انتخاب است، در ابتدا سامانه به ترتیب اولویت متقاضی، انتخاب نخست را بررسی و در صورت داشتن ظرفیت، تخصیص خودرو صورت می‌گیرد لذا ابتدا همه انتخاب‌های نخست بررسی و فرآیند تخصیص انجام می‌پذیرد.» اگرچه قیمت‌های قطعی این خودروها تا لحظه تنظیم گزارش مشخص نیست و قیمت‌گذاری آنها برعهده سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان گذاشته شده است. فعلا متقاضیان باید با همین قیمت‌های علی‌الحساب اعلام شده اقدام به انتخاب خودروهای مورد نظر خود کنند. در این پرونده مشخصات شش خودرویی که اطلاعات کمتری از آنها وجود دارد، بررسی می‌کنیم. قیمت‌های علی‌الحساب این خودروها که در سامانه اعلام شده، جلوی نام‌ها ذکر می‌شود.

هونگچی H5/ بهمن موتور (BM Cars) قیمت یک میلیارد و 950 میلیون تومان

جدیدترین محصول گروه بهمن با نام هونگچی H5 به عنوان گرانقیمت‌ترین خودروی وارداتی تا به الان وارد سامانه یکپارچه شده. البته باید در نظر گرفت این خودرو، در نوع خود ماشین گرانقیمت، پرآپشن و لاکچری به شمار می‌آید که یکی از قدیمی‌ترین برندها در چین است. موتور خودروی وارداتی گروه بهمن توانایی تولید 224 اسب بخار قدرت و 340 نیوتن متر گشتاور را دارد که به راننده کمک می‌کند تا با سرعت بیشتری حرکت کند.

گیربکس این مدل از نوع هشت سرعته بوده و انتقال قوا به صورت جلو محوری انجام می‌شود. مصرف سوخت این مدل 4/6 لیتر در هر 100 کیلومتر اعلام شده است. شتاب صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت این خودرو 7/8 ثانیه برآورد می‌شود و سرعت بیشینه‌اش 230 کیلومتر بر ساعت است. سیستم تعلیق جلوی آن از نوع مک‌فرسون و عقب آن از نوع چند اتصالی است که باعث راحتی و ایمنی بیشتری می‌شود.

ترمزهای آن نیز از نوع دیسکی در چهار چرخ هستند. پیشرانه فوق مطابق استاندارد آلایندگی یورو 6 عمل می‌کند و نیازمند سوخت باکیفیت است. برخلاف بسیاری از محصولات وارداتی جدید کشور که نسخه‌های پایه با امکانات حداقلی‌اند، بی‌ام کارز هونگچی H5 را در بالارده‌ترین نسخه با انواع و اقسام امکانات رفاهی و ایمنی روانه بازار می‌کند. در کاتالوگ سدان وارداتی بهمن موتور رنگ‌های آن هم ذکر شده است. این خودرو در رنگ‌های متنوع مشکی، سفید، خاکستری، آبی و قرمز در دسترس قرار خواهد گرفت.

‌ بستیون T77/ بهمن موتور (BM Cars) قیمت یک میلیارد و 400 میلیون تومان


بر اساس کاتالوگ بستیون تی ۷۷ وارداتی بهمن در سامانه یکپارچه فروش خودرو، این کراس‌اوور چینی کامپکت زیر کاپوت خود یک موتور 1/5 لیتری ۴ سیلندر توربوشارژ با استاندارد آلایندگی یورو ۵ دارد. این پیشرانه می‌تواند حداکثر ۱۶۶ اسب بخار قدرت و ۲۵۸ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند و نیرو محرکه آن به‌وسیله یک گیربکس دو‌کلاچه ۷ سرعته از نوع «تر» به محور جلو منتقل می‌شود. مصرف سوخت این پیشرانه هم 7/1 لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر برآورد می‌شود که البته مطابق انتظار، در شرایط آزمایشی محاسبه شده است.

خودروی Bestune T77 دارای 4505 میلی‌متر طول، 1840 میلی‌متر عرض و 1615 میلی‌متر ارتفاع است و دو محور آن با فاصله 2680 میلی‌متری از یکدیگر پیاده‌سازی شده‌اند. داخل کابین با تریم دورنگ طراحی شده و شامل نمایشگر بزرگ اطلاعات سرگرمی و حیاتی خودرو، غربیلک زیبا با دکمه‌های کنترلی و صندلی‌های ارگونومیک است. فضای داخلی این خودرو با فاصله 2700 میلی‌متری محورها جادار و راحت است. از لحاظ ایمنی و امکانات رفاهی، این خودرو مجهز به پکیج کامل سیستم‌های ESC، ESP، ABS به همراه EBD، TCS، ASR، CBC، EBA، BAS، BA و DSC است. این سیستم‌ها در کنار ۶ کیسه هوا، ایمنی سرنشینان را تأمین می‌کنند.

‌دانگ‌فنگ شاین مکس/ ایران‌خودرو/ قیمت یک میلیارد تومان


ایران‌خودرو که عنوان بزرگ‌ترین خودروساز کشور را در اختیار دارد و محصولات مختلفی را تولید می‌کند، در دور جدید واردات خودرو، سدان چینی را وارد خواهد کرد. ایولوس ییژوان مکس (Aeolus Yixuan Max)، سدان لوکسی است که روی خط تولید گروه دانگ‌فنگ چین قرار دارد و با دو پیشرانه بنزینی و هیبریدی در بازارهای جهانی عرضه می‌شود. این خودرو با نام دانگ‌فنگ شاین مکس (Shine Max) در دو نسخه بنزینی و هیبرید در اختیار مشتریان ایرانی قرار می‌گیرد.

شاین ‌مکس یک سدان بزرگ خانوادگی است که با طول ۴۷۹۷ میلی‌متر، عرض ۱۸۷۰ میلی‌متر و ارتفاع ۱۴۷۵ میلی‌متر، بزرگ‌ترین سدان صفر کیلومتر حاضر در بازار ایران به‌شمار می‌رود. فاصله بین دو محور ۲۷۷۰ میلی‌متری این خودرو باعث شده فضای داخلی بسیار ارگونومیک و راحتی برای سرنشینان فراهم شود. وزن خالص آن در نسخه بنزینی ۱۴۸۶ کیلوگرم است که برای یک خودروی سدان بزرگ این ابعاد، وزن مناسبی محسوب می‌شود.

نسخه بنزینی شاین‌مکس مجهز به موتور 1/5 لیتری چهار سیلندر توربوشارژر با قدرت ۱۹۰ اسب‌بخار و گشتاور ۳۰۰ نیوتن‌متر است که نیروی تولیدی آن از طریق گیربکس اتوماتیک ۷ سرعته دوکلاچه به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. مصرف سوخت این مدل در شرایط ایده‌آل حدود 6/8 لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است.نسخه هیبریدی نیز دارای همان موتور بنزینی 1/5 لیتری و یک موتور الکتریکی است که توان کلی ۱۷۶ اسب‌بخار و گشتاور ۳۰۰ نیوتن‌متر تولید می‌کند.

‌جتا VS5/ ماموت خودرو/ قیمت یک میلیارد و 450 میلیون تومان


جتا ابتدا یک محصول از شرکت فولکس‌واگن بود‌ اما در حال حاضر، تبدیل به یک جوینت ونچر یا یک زیرمجموعه چینی شده است. فولکس‌واگن جتا یک خودروی سدان بود که توانست طرفداران بسیاری در چین پیدا و فروش بسیار خوبی را تجربه کند. شرکت جتا‌ که حاصل همکاری فولکس‌واگن آلمان و فاو چین است، اکنون محصولات‌ اقتصادی را برای بازار چین تولید می‌کند که از نظر کیفی سطح قابل قبولی دارند.

محصولات جتا قرار است توسط شرکت ماموت خودرو وارد ایران شوند. جتا VS5 خودرویی است که براساس پلتفرم فولکس‌واگن تیگوان ساخته شده ‌ و در اصل می‌توان آن را نسخه نسخه اقتصادی تیگوان دانست. در نمای جلو شاهد خط طراحی ثابت جتا هستیم که در هر سه مدل آن وجود دارد. چراغ‌های اصلی با فرمی نسبتاً بزرگ و کشیده و البته خشمگین متصل به جلوپنجره خودرو طراحی شده‌اند. جلوپنجره نیز بیشتر نمای جلوی خودرو را اشغال کرده و با خطوط کوچک کرومی نیز تزئین شده است.

طراحی سپر نیز اسپرت بوده و ظاهر جلوی خودرو را جذاب‌تر کرده است. جتا VS5 مجهز به پیشرانه 1/4 لیتری TSI توربوشارژ است. این پیشرانه با اتصال به گیربکس 6 سرعته اتوماتیک، توانایی تولید 148 اسب بخار، قدرت و 250 نیوتن متر‌ گشتاور را دارد. این خودرو تک‌دیفرانسیل بوده و خبری از سامانه چهارچرخ محرک در آن نیست.

‌ هیوندای اکسنت/ تجارت کرمان/ قیمت یک میلیارد و 350 میلیون تومان


اکسنت وارداتی مجهز به موتور 1/6 لیتری تنفس طبیعی است که با اتصال به گیربکس 6 سرعته اتوماتیک، توانایی تولید 121 اسب بخار‌ قدرت و 150 نیوتن متر‌ گشتاور را دارد. اولین چیزی که با مشاهده هیوندای اکسنت 2023 توجه شما را جلب خواهد کرد، چراغ‌های جلو پیوسته آن است. دقیقا یک رشته با پهنای کم از چراغ‌های LED در قسمت بالای جلو پنجره وجود دارد که جلوه خاصی به نمای جلوی آن داده است. همچنین خبری از چراغ‌های جلوی بزرگ در دو سمت جلو پنجره نیست.

در عوض دو چراغ LED نسبتا کوچک با طراحی زیبا در دو سمت جلو پنجره و دقیقا چسبیده به آن وجود دارند. برای بررسی هیوندای اکسنت در طراحی داخلی نیز نکات مثبت زیادی به چشم می‌خورند. بدون تردید اولین موضوع، جادار بودن کابین هیوندای اکسنت است. این خودرو به معنی واقعی کلمه گنجایش 5 نفر را دارد. سه نفر خیلی راحت می‌توانند روی صندلی‌های عقب این خودرو بنشینند حتی اگر قد بلندی داشته باشند. فاصله بین دو محور خودرو به 2670 میلی متر افزایش یافته و به همین دلیل فضای کابین نیز بزرگ‌تر شده است.

‌تویوتا کرولا 1/2 لیتری/ معین خودرو/ قیمت یک میلیارد و 550 میلیون تومان


طراحی ظاهری کرولا را باید به‌طور کلی ساده و شکیل دانست. در بخش دماغه شاهد چراغ‌هایی کشیده با زوایای تند و تیز هستیم که با یک نوار مشکی در نقش جلوپنجره به یکدیگر متصل هستند و در پیشانی این نوار، لوگوی تویوتا خودنمایی می‌کند. سپر دارای یک ورودی هوای بزرگ است و دو طرح Cشکل نیز در دو طرف آن خودنمایی می‌کند.

از جمله امکانات ایمنی و رفاهی کرولای وارداتی توسط معین خودرو می‌توان به مواردی همچون کیسه هوای جلو و کناری و پرده‌ای، سیستم استارت و ورود بدون کلید، ترمز پارک برقی ایزوفیکس، سیستم پایش فشار باد تایرها، سیستم ترمز ضد قفل، سیستم توزیع نیروی ترمز، سیستم کمکی ترمز، سیستم کنترل پایداری و کنترل کشش، سیستم هشدار خروج از خط، سیستم کمکی حفظ حرکت بین خطوط، سیستم ترمز فعال، اتو پارک، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی، قفل مرکزی با ریموت، تنظیم چهار جهته فرمان، کروز کنترل تطبیقی، دوربین ثبت وقایع، سیستم رانندگی خودکار سطح دو، هدآپ دیسپلی، دی‌لایت، اتو لایت، مانیتور، بلوتوث، اپل کارپلی، آینه‌های کناری برقی و… اشاره کرد.

تویوتا کرولا مدل ۲۰۲۳ دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب برابر با ۴۶۳۵، ۱۷۸۰ و ۱۴۵۵ میلی‌متر و فاصله محوری آن هم ۲۷۰۰ میلی‌متر است. تویوتا کرولا وارداتی معین موتور دارای یک پیشرانه ۱۲۰۰ سی‌سی ۴ سیلندر توربوشارژ است‌. حداکثر قدرت این پیشرانه ۱۱۶ اسب بخار و بیشینه گشتاور آن ۱۸۵ نیوتن متر اعلام شده است. قدرت تولیدی توسط پیشرانه کرولا هم از طریق یک جعبه‌دنده اتوماتیک CVT به چرخ‌های جلوی این خودرو انتقال می‌یابد.

کدخبر: ۵۴۴۲۶۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر