کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۴۴۲۱۲
تاریخ خبر:

مرد دیوانه محله سرآسیاب و حوادث تبریز

روزنامه هفت صبح، آرش خوشخو | ‌پنجشنبه ۴ اسفند ۱۳۵۶٫ صفحه اول برای پنجمین شماره پیاپی در انحصار وقایع ۲۹ بهمن در تبریز است‌. در صفحه ۳ خبرآمده که پروژه فرودگاه بزرگ آریامهر آغاز شد. در موقعیت جغرافیایی این فرودگاه نوشته شده :‌۲۵ کیلومتری جنوب غربی تهران در حدفاصل جاده تهران به ساوه تا شاهراه تهران قم قرار دارد.

نمی‌دانم فرودگاه بین‌المللی امام خمینی بر این لوکیشن منطبق است یا نه. از ۹ جانباخته حوادث تبریز هویت هشت نفر شناخته شده. نفر هشتم محرمعلی جبرئیلی ۲۸ ساله و کارگر کارخانه کبریت سازی بوده است‌. فردا روز پرستار است و روزنامه پراست از گزارش‌هایی درباره مشکلات فرشته‌های سفیدپوش. از همان دوران عذاب وجدان جامعه پزشکی و مردم در برابر شرایط کاری پرستاران کاملا مشهود بوده است. تیتر گزارش این است‌: ‌۲۵ هزار پرستار کم داریم و این که هنوز در جامعه به پرستار می‌گویند باجی‌!

بازی‌های جام ولیعهد در رده سنی جوانان در شیراز و آبادان همزمان در جریان است. در شیراز تیم الف ایران،‌ تیم فارس و تیم‌های مجارستان، لهستان‌،‌ چین و مکزیک همگروه هستند و درآبادان نماینده‌هایی از برزیل و شوروی و یونان در کنار ایران ب و خوزستان. در تیم جوانان الف ایران نام‌های آشنایی مثل ضیا عربشاهی و مجید سبزی به چشم می‌خورند.

شنبه میلاد حضرت محمد است و تلویزیون برای دو روز تعطیلی چند تا فیلم سینمایی آماده کرده. از پنجره ساخته جلال مقدم تا خدا می‌داند آقای آلیسون ساخته جان هیوستن و کلاسیک‌های دیگری مثل کارسون سیتی‌،‌ علامت زورو و سپیده دم دیگر. در منطقه دولاب و سرآسیاب یک ماه است که یک مرد دیوانه و ناشناس هر صبح به زنان چادری از پشت سر با چاقو حمله می‌کند و آنها را مجروح می‌سازد. تا به حال ۱۵ زن مورد حملات این مرد قرار گرفته‌اند که کسی مشخصاتش را نمی‌داند‌.

یکشنبه ۷ اسفند. صفحه اول باز هم به ناآرامی‌های تبریز اختصاص دارد و روایت‌های جدیدی که خبرنگار اطلاعات مخابره کرده است‌. در شیراز مردم به خاطر گرانی‌، خرید نارنگی را تحریم کرده‌اند‌. در صفحه ۵ گزارشی کار شده تحت عنوان: عکس و نشریات سکسی در تهران آزادانه فروخته می‌شوند. چند عکس ضمیمه این گزارش است که درآن یک جوان در حال برداشتن مجله پلی بوی از ردیف پشتی روزنامه‌ها در یک کیوسک است و همچنین حضور پوسترهای بی‌پروا در بساطی‌های کنار خیابان‌ها و پیاده‌روها که به سادگی در انظار قرار داده شده‌اند.

این حجم بی‌توجهی به روحیات و عقاید بخش‌های بزرگی از مردم کشورت واقعا حیرت‌انگیز است‌. مسابقه خداحافظی رضا وطنخواه در امجدیه با حضور ده هزار تماشاگر بین پرسپولیس و شهباز برگزار شده است. وطنخواه یک نیمه بازی کرده و بعد پیراهنش را به محمد پنجعلی داده و از مسابقات خداحافظی کرده است‌. اشرف پهلوی گفته عدم تساوی مرد و زن در ایران طی یک دهه آینده به پایان می‌رسد‌. در صفحه آگهی‌های سینمایی چند فیلم جدید اکران شده است‌:‌

تجربه‌های قبل از ازدواج‌،‌ چهار دختر شیطون‌،‌ مدل‌های زیبای من و…. از قرار اکران فیلم جاده از فدریکو فلینی هم با استقبال روبه‌رو بوده‌. سوته دلان آخرین روزهای اکران خود را می‌گذراند و در امتداد شب هم همچنان پرفروش است. در منطقه ۵ تهران خانمی به اسم نازی از یک سوپرمارکت یک بطری ویسکی دزدیده بوده که فروشنده‌ها متوجه می‌شوند و تحویل پلیس می‌دهند.

نازی خانم گفته امشب آخه تولد پسرم بوده‌! در همین منطقه ۵ هم کلانتری یک زن مست را از خیابان‌ها جمع‌آوری کرده که در حال مزاحمت برای عابرین بوده. او را به کلانتری می‌برند و او یکی دوتا شیشه را آنجا می‌شکند. بعد او را می‌فرستند بیمارستان لقمان‌الدوله برای شست‌وشوی معده اما آنجا هم کلی خسارت به بار می‌آورد‌. منطقه ۵ دیشب روی شانس نبوده .

کدخبر: ۴۴۴۲۱۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • _user_1568532767

    ما خاطرات پراکنده میخوایم.