کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۰۴۶۶۸
تاریخ خبر:

ماجرای چک برگشت‌ خورده فرزانه‌ تاییدی

روزنامه هفت صبح، آرش خوشخو | ‌صفحه اول اطلاعات دوم مرداد ۱۳۵۶٫ تیتر یک مربوط به جدال مرزی مصر و لیبی است. در صفحه ۳ وزیر نیرو مژده داده که به‌زودی خاموشی به شبی دو ساعت کاهش پیدا می‌کند. در ستون چهل سال پیش یک آگهی درج شده از اطلاعات مرداد ۱۳۱۷ که طی آن فردی به اسم عیسی ساعد نقاش اعلام کرده از تابلوهای نقاشی آرتیست‌های مشهور خارجی هرکدام را که طالب باشید مطابق اصل می‌سازد. آدرس هم داده:‌ سه راه بازارچه‌نو بخش‌۶٫ دمای هوای تهران در دوم‌مرداد ۱۳۱۷ هم به حداکثر ۳۸ درجه و حداقل ۲۱ درجه رسیده است‌.

در صفحه ورزشی خبر دیدار تیم تنیس ایران و الجزایر درج شده که اعضای تیم ایران را منصور بهرامی‌،‌ یدالله صالحی‌،‌ علی مدنی و روح‌الله خدایی تشکیل داده‌اند. منصور بهرامی در حال حاضر مشهورترین چهره تنیس نمایشی در فرانسه است. در سینماها فیلم‌های جدیدی اکران شده‌اند: ‌یاکوزا ساخته سیدنی پولاک با بازی رابرت میچم‌،‌ وسوسه‌های شیطانی زن یک کمدی ایتالیایی و خب زیر هجده سال ممنوع‌،‌ خوشگل‌های آتشپاره یک اکشن درجه ۲ آمریکایی و فیلم ایرانی سلام تهران با بازی مرتضی عقیلی و فرشته صادقی است.

همین‌طور فیلمی از لاندو بوزانکا با اسم آقا بچه‌اش نمیشه‌! و فیلم مشهور ماتیک با شرکت مارگو همینگوی که فریدون جیرانی بیست سال بعد فیلم قرمز را با اقتباس ازآن ساخت. حیفم آمد آگهی برنامه‌های کاباره باکارای مشهور را هم برایتان نقل نکنم:‌ رقص عربی هلا صفی از قاهره‌، ‌زیبارویان تایلندی‌، مه‌رویان سنگاپوری‌،‌ پریوشان انگلیسی، ‌آرش و آتش‌!

زنی به نام لاله‌زار که ۲۷ روز یک کودک سه ساله را در خانه‌اش مخفی کرده بود با حکم دیوانعالی کشور به شش سال حبس قطعی هدایت شد، او کودک را از کنار یک کیوسک تلفن دزدیده بود‌. زن متاهل بوده و یک دختر ۱۵ ساله داشته و با همسرش زندگی می‌کرده است. کارخانه کارتن‌سازی البرز در قزوین هم ۳۷ساعت درآتش سوخته است. یک اتوبوس مسافربری در ۳۴کیلومتری بروجرد به یک تریلر برخورد می‌کند و ۹ نفر کشته می‌شوند. علت حادثه خوابالود بودن راننده تریلر اعلام شده که تبعه ترکیه بود و در این حادثه کشته شده است.

در صفحه اول اطلاعات سوم مرداد ۱۳۵۶ خبر و عکس جالب به خط شدن ماموران راهنمایی و رانندگی برای مقابله با تاکسی‌هایی است که از سوار کردن مسافران معمولی طفره می‌روند و یا در خارج از ایستگاه‌های تاکسی مسافر سوار می‌کنند. در صفحه حوادث نقل شده که شریک بیک ایمانوردی او را به دادگاه کشانده است.

از قرار سه شریک بوده‌اند به نام‌های رضا بیک ایمانوردی‌،‌ غلامرضا کریمی و حمید دلشکیب که برای تهیه و ساخت فیلم واسطه‌ها با شرکت فرزانه تاییدی ۳۵۰هزار تومان سرمایه‌گذاری کرده بودند که درآمد فیلم حدود ۱۵۰هزار تومان بوده و سهم دلشکیب را آن دو نفر دیگر نداده‌اند و تازه چک فرزانه تاییدی هم برگشت خورده است‌! تاریخ محاکمه داریوش اقبالی بر اثر شکایت ایرج خواجه امیری هم ۹ مهرماه اعلام شده. خواجه امیری و شریکش یک شرکت پخش کاست موسیقی داشته‌اند و از قرار داریوش به قراردادش با این شرکت پایبند نبوده.

اطلاعات چهارم مرداد مهم‌ترین خبرش به گلوله بسته شدن ۵دانش‌آموز اصفهانی توسط دو شهروند افغانی بوده که از قرار براثر یک نزاع دسته جمعی بوده است و در نتیجه آن محمود جبار زارع یک محصل ۱۶ساله مورد اصابت دو گلوله قرار می‌گیرد و در بیمارستان بستری می‌شود. از مشهد خبر رسیده که یک میلیون زائر در هوای ۴۰ درجه مشهد به این شهر رفته‌اند و جای خالی در هیچ هتلی وجود ندارد‌. خبر آمده که امشب قرار است فیلم هرشب ساعت ۸ ساخته کلاسیک رائول والش پخش شود. صفحه حوادث پر است از تلفات سانحه‌های رانندگی که واقعا وحشتناک بوده‌اند‌.

مطمئنا راننده‌های بسیار بدی داشته‌ایم (و احتمالا هنوز هم داریم ) که این حجم تلفات رانندگی در هر شماره روزنامه به چشم می‌خورد و بی‌خود نباید یقه پیکان و پراید و پژو را گرفت. از ریشه کار خراب بوده است. یک مورد آدم‌ربایی و تجاوز دیگر هم در روزنامه ۴ مرداد ثبت شده. این بار نادره دختر ۱۸ ساله و مطلقه و اهل محله نظام‌آباد که در گذر از خیابان شاهپور به عنوان مسافر سوار یک ب.ام.و شده و از قرار راننده او را به جای رساندن به نظام آباد به لواسان می‌برد و پس از تجاوز‌، ‌او را به شدت کتک می‌زند تا نتواند شماره ماشینش را بخواند و همان جا رهایش می‌کند. این دختر ۴۸ ساعت در بیمارستان بستری بوده تا توانسته به حرف بیاید. پلیس به دنبال راننده این اتومبیل ب.ام.‌و است.

کدخبر: ۴۰۴۶۶۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر