کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۲۴۶۶۷
تاریخ خبر:

ماجرای قاتلی‌ با انجام دو قتل عمد و غیرعمد

امین دوبار برای قتل دادگاهی شده است. یک بار قتل عمد که در درگیری در سن کم رخ می‌دهد و دفعه دوم قتل غیرعمد که برای دفاع از خود و همسرش در برابر سارقان رخ می‌دهد. ماجرای قتل اول از این قرار است که امین ۱۹ سال بیشتر نداشت که مرتکب قتل شد.کسی که برای دختر مورد علاقه‌اش ایجاد مزاحمت کرده بود به قتل رسانده بود.

او به تازگی با ناهید که همسایه‌شان بود آشنا شده و قرار ازدواج گذاشته بودند. تا این‌که یک روز ناهید سراسیمه و ناراحت به سراغ او می‌آید و می‌گوید یکی از بچه محل‌های‌شان به نام رضا برای او ایجاد مزاحمت کرده است. امین می‌گوید: از شنیدن این حرف خیلی ناراحت شدم، رضا می‌دانست که من به ناهید علاقه دارم و می‌خواهم با او ازدواج کنم.

درگیری من و رضا از همان موقع شروع شد. اما او دست بردار نبود و در نهایت با هم در خیابان قرار گذاشتیم. درگیری ما در خیابان بالا گرفت و من با چاقو به رضا ضربه زدم که بعد از انتقال به بیمارستان جان باخت. بعد از آن ماجرا امین به زندان رفت و خانواده‌اش برای گرفتن رضایت وارد عمل شدند.

اما خانواده رضا حاضر به رضایت نبودند. با درخواست قصاص آنها، دادگاه نیز برای امین اشد مجازات را که همان قصاص بود صادر کرد. او در چند قدمی چوبه دار بود که با لطف خداوند و تلاش واحد صلح و سازش، خانواده رضا در آخرین لحظات و پای چوبه دار به شرط دریافت دیه رضایت دادند.

امین می‌گوید: واقعاً توانایی پرداخت این هزینه را من و خانواده‌‌‌ام نداشتیم. اما در نهایت با کمک چند خیر موفق شدم دیه را تهیه کنم و بعد از ۱۰ سال حبس از زندان آزاد شوم.۲۹ ساله بودم و باید کار می‌کردم تا بدهی که برای پرداخت بخشی از دیه داشتیم را بپردازم. زمانی که پایم را از زندان بیرون گذاشتم با خودم عهد کردم که دیگر کاری نکنم که راهی زندان شوم، به همین دلیل بعد از آزاد شدن از زندان به خانواده‌ام گفتم می‌خواهم ازدواج کنم.

چرا که ناهید هم پای من نمانده بود و خانواده‌اش او را شوهر داده بودند. او چند ماه بعد از آزادی با دختری که مادرش معرفی کرده بود ازدواج کرد.چند ماه بعد از ازدواج برای سفر به شمال می‌روند که باز هم پایش به ماجرای یک قتل دیگر باز می‌شود. طبقه بالای ویلایی که اجاره کرده بودند با همسرش در حال استراحت بود که از طبقه پایین سر و صدا می‌شنود.

خودش را به طبقه پایین می‌رساند و با دو نفر که برای دزدی به ویلا آمده بودند و نمی‌دانستند که اجاره رفته است مواجه می‌شود. سارقان با او درگیر می‌شوند و در درگیری ضربه‌ای چاقو به گردن یکی از سارقان می‌خورد و دیگری از ترس فرار می‌کند.سارقی که با امین درگیر شده بود می‌میرد و این بار هم امین دادگاهی می‌شود.

اما دوربین‌های مدار بسته بیرون ویلا نشان می‌دهد که دو نفر برای سرقت وارد ویلا می‌شوند و تصاویر این درگیری و اظهارات متهم و مدارکی که در ادامه بررسی‌ها به‌دست آمد، امین پای میز محاکمه رفت و سرانجام با دفاعیات وکیل متهم دادگاه موضوع دفاع مشروع را تأیید کرد و بدین ترتیب مرد جوان بار دیگر از مجازات قصاص رهایی یافت. او به زودی از جنبه عمومی جرم محاکمه خواهد شد.

کدخبر: ۳۲۴۶۶۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر