کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۲۱۴۹۳
تاریخ خبر:

قیمت یکسان چانگان CS۷۵ و ‌میتسوبیشی اوتلندر!

روزنامه هفت صبح، سیدمحمدرضا دادگستر| معمولاً کشورهای عربی حوزه خلیج فارس را به شاسی‌بلندهای آفرودی ژاپنی مثل تویوتا لندکروزر، نیسان پاترول، میتسوبیشی پاجرو، لکسوس LX و اینفینیتی QX80 می‌شناسیم اما شاسی‌بلندهای مقبول در بازه قیمتی زیر ۳۰ هزار دلار هم در این کشورها محبوبیت زیادی دارند. جالب است بدانید که چینی‌ها توانسته‌اند در این بخش از بازار خوب جای پایشان را با چانگان CS75 محکم کنند.

برای خرید چانگان CS75 پلاس فول باید ۲۷ هزار دلار بپردازید که پیشرانه ۲ لیتری توربوی آن می‌تواند ۲۳۳ اسب بخار نیرو و ۳۶۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند اما قیمت پایه میتسوبیشی اوتلندر ۲۰۲۱ هم ۲۷ هزار دلار است. البته به جز این واقعیت که خبری از تریم چرمی قرمز جذاب و آپشن‌های CS75 پلاس در آن نیست، پیشرانه ضعیف‌تری زیر کاپوت اوتلندر پایه وظیفه نیرورسانی را برعهده دارد:

پیشرانه ۲٫۵ لیتری ۱۸۱ اسب بخاری با ۲۴۵ نیوتن‌متر گشتاور که مشابه آن را در نیسان ایکس تریل دیده‌ایم اما چه خودروهای دیگری در این بازه قیمتی قابل خریداری است. لازم است بگوییم که با نرخ ارز روز به سراغ خودروهای در بازه قیمتی زیر ۸۵۰ میلیون تومان رفته‌ایم. یعنی تقریباً همان قیمت هایما S7 توربو پلاس و فیدلیتی درب کارخانه.

تویوتا راوفور
قیمت شاسی‌بلندهای آفرودی تویوتا در امارات به پول ما معمولاً بیشتر از یک میلیارد می‌شود. همچنین استقبال از آنها به قدری بالاست که کماکان تویوتا اف‌جی کروزر به‌رغم اتمام تولید جهانی، به صورت اختصاصی برای بازار امارات تولید می‌شود که قیمتی فراتر از یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان دارد اما راوفور هم گزینه مقبولی با توانایی‌های خارج از شهر متوسط است. قدرت هر تیپ از راوفور توسط یک موتور ۲٫۵ لیتری تامین می‌شود. در مدل‌های غیرهیبریدی، موتور کمی بیش از ۲۰۰ اسب بخار قدرت به همراه ۲۴۹ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. ظرفیت یدک‌کشی در بیشتر مدل‌ها ۶۸۰ کیلوگرم است که در نسخه مخصوص آفرود TRD به ۱۵۸۷ کیلوگرم افزایش پیدا می‌کند.

شورولت کپتیوا
کپتیوا نسبت به بقیه شاسی‌بلندهای آمریکایی خودرویی نیست که چندان به چشم بیاید. به‌خصوص طراحی کابین آن به‌شدت قدیمی و کسل‌کننده است. با این حال از چین و هند گرفته تا امارات و قطر عاشق آن هستند و جنرال موتورز سود هنگفتی از فروش کپتیوا در این کشورها می‌برد. پیشرانه ۱٫۵ لیتری توربوی کپتیوا ۱۵۰ اسب بخار نیرو و ۲۳۰ نیوتن‌متر گشتاور را از طریق گیربکس CVT به چرخ‌های این شاسی‌بلند هفت‌نفره آمریکایی می‌فرستد. از جمله آپشن‌های این مدل از شورولت در تیپ فول می‌توان به حالت رانندگی اکو، سانروف پانوراما، صفحه نمایشگر لمسی ۸ اینچی و اتو هلد اشاره کرد.

هیوندای کرتا
مگر می‌شود سخن از کراس‌اوور و شاسی‌بلند به میان بیاید و یک کره‌ای حضور نداشته باشد؟ اگر طراحی هیوندای کنا را یک طراحی ساده و نه‌چندان هیجان‌انگیز می‌دانید چرا به سراغ کرتا که اختلاف قیمت کمی با آن دارد نمی‌روید؟ مزیت کرتا نسبت به رقبای ژاپنی‌اش در انبوه فناوری‌هایی است که هیوندای به صورت سخاوتمندانه آنها را در کرتا به کار برده است. به جای صفحه نمایشگر بزرگ میانه کنسول، این خودرو از فناوری بلولینک هیوندای استفاده می‌کند و دارای حالت ترین مود برای مسیرهای خارج از جاده است. همین مجموعه کامل امکانات باعث شده تا علاوه بر خاورمیانه، کرتا در هند و روسیه هم خودرویی محبوب باشد.

کدخبر: ۴۲۱۴۹۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر