کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۴۴۵۲۸
تاریخ خبر:

قصه هونگچی H۵‌؛ سدان لوکس چینی در ایران

روزنامه هفت صبح| سدان لوکس هونگچی که اتفاقا بالاترین رقم را در علی‌الحساب‌های سامانه فروش خودروهای وارداتی دارد، یک خودروی پرآپشن از یک برند لاکچری محسوب می‌شود که گروه بهمن تحت برند بی‌ام کارز، این خودرو را به ایران آورده است. قیمت علی‌الحساب این خودرو در سامانه یک میلیارد و 950 میلیون تومان است.

‌تاریخچه برند هونگچی
هونگچی نشان لوکس‌ساز فاو است و از نظر کیفیت و سطح لوکس بودن در رده‌ای بالاتر نسبت به دیگر خودروهای چینی قرار می‌گیرد. فعالیت هونگچی در سال ۱۹۵۸ آغاز شد و این برند همواره در راستای معرفی و تولید خودروهای لوکس و متفاوت از سایر محصولات چینی فعالیت کرده است.

نام این برند به معنی پرچم سرخ است و در ابتدا به عرضه خودروهایی مناسب برای تردد نمایندگان حزب کمونیست چین می‌‌پرداخت. اکنون نیز رئیس‌جمهور کشور چین با محصولات ویژه و حفاظتی از برند هونگچی تردد دارد و این مورد قطعاً افتخاری برای برند باسابقه هونگچی به‌شمار می‌آید. به نوعی می‌توان هونگچی را رولزرویس چینی‌ها دانست.

مشخصات فنی هونگچی H5
موتور خودروی وارداتی گروه بهمن توانایی تولید 224 اسب بخار قدرت و 340 نیوتن متر گشتاور را دارد که به راننده کمک می‌کند تا با سرعت بیشتری حرکت کند. گیربکس این مدل از نوع هشت سرعته بوده و انتقال قوا به صورت جلو محوری انجام می‌شود. مصرف سوخت این مدل 6/4 لیتر در هر 100 کیلومتر اعلام شده است.

شتاب صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت این خودرو 7/8 ثانیه برآورد می‌شود و سرعت بیشینه‌اش 230 کیلومتر بر ساعت است. سیستم تعلیق جلوی آن از نوع مک‌فرسون و عقب آن از نوع چند اتصالی است که باعث راحتی و ایمنی بیشتر‌ می‌شود. ترمزهای آن نیز از نوع دیسکی در چهار چرخ هستند. پیشرانه فوق مطابق استاندارد آلایندگی یورو 6 عمل می‌کند و نیازمند سوخت باکیفیت است.

‌داخل کابین خودرو
درون کابین فضایی لوکس و در عین حال باکیفیت و مدرن را شاهد هستیم؛ تریم داخلی کاملاً چرم است و در برخی مدل‌ها دارای رنگ قرمز، کرم، مشکی ‌ یا نسکافه‌ای است که نمونه وارداتی بهمن از نوع نسکافه‌ای است.در این سدان لوکس چینی شاهد به‌کارگیری امکاناتی همچون مانیتور عمودی، کلاستر دیجیتالی، ۹ عدد کیسه هوا، اتوپارک، قابلیت کنترل خودرو از طریق تلفن همراه

سیستم کنترل پایداری و کشش، دوربین ۳۶۰ درجه، تنظیم حالت رانندگی، سنسور نور و باران، کروز کنترل تطبیق‌پذیر، سامانه پیشگیری از تصادف، رادار نقطه کور، صندلی‌های برقی جلو، گرم‌کن صندلی‌های جلو، اتوهلد، ترمز پارک برقی، سامانه کمکی شروع حرکت در سربالایی، سیستم تهویه اتومات و… هستیم.لازم به ذکر است که نمونه اولیه واردشده از این خودرو‌ که در شوروم بی‌ام کارز موجود است، فاقد دوربین ۳۶۰ درجه و صندوق بار برقی بود که البته طبق گفته مسئولان بهمن، نسخه‌های فول این خودرو وارد کشور می‌شوند.

البته طی برخی اخبار که در این دو روز منتشر شده، باید به‌زودی در انتظار هونگچی H5 HEV، نسخه هیبریدی لوکس چینی در ایران باشیم. چرخان در مطلبی عنوان کرده است،به تازگی نام خودروی هونگچی H5 هیبرید (HEV) در لیست خودروهای وارداتی قرار گرفته است. اینطور که گفته می‌شود، به‌زودی نمونه‌های اولیه خودروی هونگچی H5 HEV وارد ایران خواهد شد.

کدخبر: ۵۴۴۵۲۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر