کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۴۴۶۵۱
تاریخ خبر:

شاهین اتومات در بازار ۷۵۰ میلیون تومان

روزنامه هفت صبح| از صبح شنبه ششم آبان ماه، تحویل خودروی شاهین اتوماتیک به مشتریان از سوی سایپا آغاز شده و قیمت این محصول در بازار مشخص شده است.همانطور که می‌دانید، شورای رقابت در تاریخ 21 شهریورماه، پایه قیمت شاهین اتومات (قیمت خام) را معادل 545 میلیون و 992 هزار تومان تعیین کرد.

سپس در تاریخ 5 مهرماه، باخبر شدیم که شرکت سایپا، قیمت نهایی این خودرو را 641 میلیون و 718 هزار تومان مشخص کرده است. این خودرو در روز شنبه در بازار بین 750 تا 760 میلیون تومان قیمت خورده است. شاهین اتوماتیک با گیربکس CVT، جدیدترین محصول عرضه شده به بازار توسط سایپاست که حالا قیمت بازار آزادش مشخص شده است.

روز شنبه بلافاصله پس از تحویل اولین شاهین‌های CVT، آگهی‌هایش در پلتفرم‌های فروش ساخته شد و شاهد حضور برخی از آنها در نمایشگاه‌های اتوموبیل هم بودیم.به همین بهانه مشخصات این خودرو را مورد بررسی قرار خواهیم داد. نسخه اتوماتیک شاهین که البته به گیربکس CVT مجهز است نه به گیربکس AT، در بیست و سومین نمایشگاه خودروی مشهد 1402 رونمایی شد.

مشخصات فنی شاهین اتوماتیک CVT
همانطور که در کاتالوگ فنی این خودرو منتشر شده است، ‌ آپشن کنترل پایداری (ESC) ، کنترل کشش (TCS) و کمکی حرکت در سربالایی (HSA) روی هر دو نسخه شاهین، نصب شده است؛ در حالی که تا پیش از این، این سه ویژگی فقط برای شاهین اتوماتیک اعلام شده بود‌ اما خوشبختانه‌ حالا می‌بینیم که به لطف استانداردهای جدید ایمنی که برای خودروسازان اجباری شده است، هم شاهین اتومات و هم شاهین دستی، دارای این سه ویژگی هستند. شاهین، در واقع یک سدان ملی است که روی پلتفرم SP100 تولید می‌شود و تاکنون به‌صورت دنده‌ای در تیپ G عرضه می‌شد.

شاهین اتوماتیک به‌عنوان اولین تیپ جدید این خودرو در سال ۱۴۰۲، به خط تولید اضافه شده است. با سیاست‌های جدید سایپا، پروژه ارتقای کیفیت شاهین آغاز شده و شاهین اتومات با بهبود سطح کیفیت قطعات عایق‌بندی، سیم‌کشی خودرو و قوای محرکه، مونتاژ شده است. پیشرانه توربوشارژر M15T در این نسخه از شاهین ۴ سیلندر و ۸ سوپاپ دارد. جعبه‌دنده شاهین اتوماتیک توسط شرکت پانچ بلژیک تولید می‌شود که در سطح جهانی شناخته شده است و در بازارهای جهانی حضور فعال دارد. این جعبه‌دنده در تیپ ترونیک قابلیت تعویض دنده ۷ سرعته به‌صورت مصنوعی را دارد.

طراحی بدنه شاهین اتوماتیک
شاید بتوان گفت سایپا شاهین اتوماتیک با هماهنگی بین قطعات مختلف بدنه و طراحی زیبا، یکی از جذاب‌ترین و یکپارچه‌ترین خودروهای تولید داخل در چند سال اخیر است. طراحی شاهین اتوماتیک تفاوت چندانی با شاهین دنده‌ای ندارد‌ اما برخی تغییرات ظاهری جزئی باعث شده‌اند این خودرو ظریف‌تر شود.

به‌عنوان مثال، افزوده شدن تزئینات کرومی به بدنه، طراحی جدید رینگ‌ها و استفاده از شیشه‌های دودی در قسمت عقب، ازجمله تغییراتی هستند که به ظاهر خودرو جلوه‌ای لوکس‌تر بخشیده‌اند. همچنین، جلوپنجره شاهین اتوماتیک با تزئینات کرومی، حسی شبیه ‌ جلوپنجره خودروهای جدید چری به خود گرفته است.

تمامی این تغییرات باعث شده‌اند شاهین اتوماتیک نسبت به نسخه دنده‌ای خود ظاهر بهتری داشته باشد. این زیبایی به‌ویژه در رنگ‌های تیره آن بیشتر مشاهده می‌شود. شاهین CVT با مجموعه‌ای از تغییرات بهبودیافته همراه بوده است؛ ازجمله: تغییراتی در دستگیره‌ها، جلوپنجره و گارنیش پشتی که با کروم‌کاری زیبا شده‌اند. همچنین داشبورد داخلی این خودرو با طراحی دورنگ و جذابی بهبود یافته است.

بررسی کابین شاهین اتوماتیک
در داخل کابین شاهین اتوماتیک، تغییرات بسیار جذابی اعمال شده است. تریم کابین این خودرو دو رنگ است و بخش‌هایی از داشبورد و روکش داخلی درها با رنگ کرم تزئین شده‌اند. ترکیب رنگ‌های کرم و مشکی به‌همراه قطعات دکوراتیو با طرح چوب، کابین این خودرو را بسیار زیبا و شیک کرده است.

به گفته سایپا، از مواد اولیه بهتری در ساخت کابین شاهین اتوماتیک استفاده شده است. صفحه نمایش سیستم سرگرمی شاهین اتومات لمسی ۱۰ اینچی است و دکمه‌های کنترل کروز در سمت راست فرمان، تجربه رانندگی را بهبود می‌بخشد.برتری‌های شاهین اتوماتیک نسبت به شاهین دنده‌ای:

کیفیت بهتر متریال کابین
‌ترکیب رنگ‌های متفاوت نسبت به نسخه دنده‌ای
‌اضافه کردن کیسه هوای جانبی
‌صندلی‌های برقی در تیپ SP100.

کدخبر: ۵۴۴۶۵۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر