کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۶۰۸۶۳
تاریخ خبر:

شاهکار‌ جوجه‌ تیغی در‌ آرژانتین

روزنامه هفت صبح، آرش خوشخو | ‌ ۱۶ خرداد ۱۳۵۷٫ هیچ خبر مهمی در صفحه اول روزنامه اطلاعات نیست. جز این که سپهبد نصیری سفیر ایران در پاکستان شده است. در صفحه ۳ حاشیه‌نویس اطلاعات به تفاوت نثر مفسران ورزشی روزنامه‌های آیندگان و رستاخیز در توصیف تیم ملی ایران درآرژانتین پرداخته است‌. مثلا رستاخیز نوشته: درپایان بازی ایران و هلند حشمت مهاجرانی با رویی گشاده و لبخند به جمع خبرنگاران آمد و این امر باعث تعجب خیلی‌ها شد و…

روزنامه آیندگان همین صحنه را این گونه توصیف کرده است:‌ مهاجرانی رنگ پریده و وحشت زده به محل مصاحبه مطبوعاتی آمد و مشخص بود حرف چندانی برای گفتن ندارد! افزایش قیمت میوه‌ها همچنان سوژه گزارش است و قیمت توت فرنگی از همه میوه‌ها گران‌تر است و به ۴۲ تومان برای هرکیلو می‌رسد. گیلاس مشاع‌السلطنه و زردآلو شکرپاره با اختلاف و قیمت‌های ۱۹٫۵ و ۱۸٫۵ تومان در رده بعدی قرار دارند.

در این هاگیر واگیر انقلاب و ناآرامی‌ها کاباره‌ها مدام برنامه‌های خود را تبلیغ می‌کنند و اکران سینماها مدام در حال تغییر و ترمیم است. فیلم آفتاب سرخ، ‌لیدی کارولین لمب و نسخه آمریکایی فیلم ماتیک به پرده سینماها رسیده‌اند و همزمان دو فیلم فرد زینه‌مان هم در حال اکران است. یعنی جولیا و ماجرای نیمروز. و البته فیلم‌های دهاتی ناقلا و عشق‌های آتشین ملوان.

نکته جالب اکران متناوب و تکراری فیلم‌های نورمن ویزدم است که معلوم نیست چرا این قدر در ایران محبوب بوده است. نکته جالب الزام خبرنگاران صفحه حوادث در اشاره به حوادثی است که اتباع افغانستان بانی آن بودند و به جای کلمه افغان از اتباع خارجی استفاده می‌کنند. مثلا دو مردخارجی دو هموطن خودرا کشتند. این خبر مربوط به کارگرهایی در حومه طرقبه مشهد است.

‌۱۷ خرداد ۱۳۵۷٫ مهم‌ترین خبر انتصاب تیمسار مقدم به ریاست ساواک و جانشینی نصیری است. صفحه ۳ گزارشی کار شده که عطا بهمنش در بخش‌های گزارش ورزشی اجازه هرگونه خودنمایی را از مانوک خدابخشیان گرفته و همه ابتکار را خودش در دست دارد‌. زوج دیگر گزارشگر تلویزیون هم حبیب روشن زاده و مهدی اسداللهی هستند. در صفحات سینمایی گزارش‌های مبالغه آمیزی از استقبال گسترده مردم از فیلم بوی گندم منتشر شده است که احتمالا ترفند تبلیغاتی است.

۱۸ خرداد ۱۳۵۷٫ مهم‌ترین خبر بازی ایران و اسکاتلند در آرژانتین است که بعد از شکست روز اول مقابل هلند تا حدی روحیه را به اردوی ایران بازگردانده است. در این بازی ایرج دانایی‌فرد به جای حسن نایب آقا در ترکیب قرار گرفته بود و ستاره زمین بود. این بازیکن خوب که لقب جوجه تیغی داشته و همیشه دستکم گرفته می‌شد آن قدر درخشان بوده که نویسنده اطلاعات رسما با شگفتی از او یاد کرده و شوت منجر به گل ایران را ضربه‌ای دانسته که از دانایی فرد بعید بوده است‌!

گل اسکاتلند را نیز اسکندریان در یک سراسیمگی و قاطی کردن با حجازی به اشتباه درون دروازه خودمان کاشته است‌. حسن روشن که با آسیب دیدگی دست به گریبان است در این بازی هم فقط ۸ دقیقه فرصت بازی پیدا کرد و غفور جهانی و حسین فرکی دو مهاجم ثابت تیم ایران بوده‌اند.

در تفسیر بازی خوب ایران روزنامه دیلی میل ایران را جزو اعراب صحرا گرد دانسته و این اشتباه دوباره غرور ملی ایرانی‌ها را خدشه‌دار کرده است و مفسر روزنامه اطلاعات خشمگینانه در مورد عقده‌های این مفسر قلم زده است‌. به هرحال شانس صعود ایران زنده شده به شرطی که بتوانیم از سد پرو با سه گل عبور کنیم‌! در شیراز راننده‌ای به نام اکبری زن جوانی را به عنوان مسافر سوار می‌کند و او را به قصد تجاوز به جاده کفترک می‌برد که چند رهگذر با صدای فریاد کمک زن مداخله می‌کنند و این راننده متجاوز ۲۵ ساله دستگیر می‌شود.

در تهران هم جوانی به اسم مسلم جعفری دختر ۱۰ساله‌ای به نام زهرا را می‌دزدد و به نائین می‌برد و وقتی قصد داشته او را با اتوبوس به خور ببرد بر اثر داد و فریاد دخترک توسط مسافرین اتوبوس دستگیر و تحویل پلیس می‌شود. یک کتابفروشی در تبریز هم در کار خرید و فروش مواد مخدر بوده و مواد را در ویترین کتابفروشی مخفی می‌کرده که خب دستگیر شده است‌.

کدخبر: ۴۶۰۸۶۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر