کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۶۶۴۰
تاریخ خبر:

سینما ماشین؛ از کوبا تا روسیه با هرکول‌ها!

روزنامه هفت صبح | سری هشتم از فیلم‌های سریع و خشن بیش از آنکه با مسابقات خیابانی هیجان‌‎انگیزش شناخته شود، به صحنه‌های اکشن و خودروهای محدود اما ستایش ‌شده شهرت دارد. خلاصه داستان: داستان فیلم، درباره قهرمان اصلی دومینیک تورتو (با بازی وین دیزل) است. این بار تورتو با نامزد خود در کوبا به سر می‌برد که با پیشنهاد همکاری زنی به نام سایفر مواجه می‌شود. قصد سایفر دزدیدن یک زیردریایی اتمی و پرتاب موشک اتمی از آن است.

به همین دلیل می‌خواهد با کمک تورتو به آب‌های روسیه برود و زیردریایی را بدزدد. تورتو نمی‌خواهد پیشنهاد سایفر را قبول کند ولی وقتی سایفر فیلم گروگان گرفتن پسر و نامزد قبلی تورتو را به او نشان می‌دهد، مجبور به همکاری با سایفر می‌شود. تورتو و سایفر راهی آب‌های روسیه می‌شوند ولی از طرف دیگر گروه تورتو و دوستانش برای نجات تورتو و فرزندش وارد عمل شده و خودشان را به هواپیمای حامل تورتو و سایفر می‌رسانند.

* دوج چلنجر دیمون: شاید فکر کنید خفن‌ترین نسخه دوج چلنجر همان مدل SRT با کیت هل‌کت باشد اما وقتی دیمون وارد شد به قدری ویژگی‌هایش خیره‌کننده بود که حضورش در رقابت‌های درگ در آمریکا ممنوع شد! دیمون با پیشرانه‌‌ ۶.۲ لیتری با توربوشارژ ۲.۷ لیتری، قدرت ۸۴۰ اسب‌ بخار و گشتاور باورنکردنی ۱۰۴۵ نیوتن‌متر را تولید می‌کند. این واقعیت بدان معناست که با قوی‌ترین خودروی هشت سیلندر دنیا روبه‌رو هستیم. شتاب‌گیری این خودرو به ابرخودروهای اروپایی مثل بوگاتی شیرون و کونیگزگ شبیه است. دوج چلنجر دیمون، ظرف ۲.۳ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید و تنها در یک ثانیه بعد از شروع حرکت، به سرعت ۵۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

* لامبورگینی مورسیه لاگو LP640: این گاو وحشی ایتالیایی نارنجی‌رنگ تنها چند دقیقه بیشتر در فیلم حضور نداشت اما همان چند دقیقه کافی بود تا قلب عاشقان لامبو تند‌تر بزند. شاید این روزها کابین مورسیه لاگو شبیه خودروهای عهد بوق به نظر برسد و ایمنی‌اش هم همچنان محل تردید باشد اما طراحی تند و تیز، ۵۷۲ اسب بخار نیرو و شتاب ۳٫۸ ثانیه‌ای در کنار عملکرد کم‌نظیر آن در مسابقات باعث می‌شود همچنان مورسیه لاگو طرفداران دوآتیشه‌‌ خاص خودش را داشته باشد.

* مرسدس بنز AMG GTS: تقریباً می‌توان گفت ماهی نیست که خبری از رکوردشکنی‌ و افتخارآفرینی GTS به گوش نرسد. مرسدس در این شاهکار هنری از پیشرانه تویین توربو هشت سیلندر خورجینی با حجم چهار لیتر استفاده کرده که می‌تواند قدرتی معادل ۵۰۴ اسب‌بخار و گشتاور ۶۵۰ نیوتن‌متر را تولید کند. صفر تا ۱۰۰ این خودرو حدود ۳.۸ ثانیه و حداکثر سرعت آن ۳۱۲ کیلومتر برساعت است.

* شورولت کوروت استینگری: این خودروی آنتیک مربوط به سال ۱۹۶۶ است اما همچنان با چراغ‌های مخفی و کاپوت منحنی‌دارش دلبری می‌کند. مدل استاندارد این خودرو از یک پیشرانه هشت سیلندر خورجینی با حجم هفت لیتر بهره می‌برد. توان تولیدی این پیشرانه ۴۳۵ اسب‌بخار و گشتاور حداکثری آن ۶۲۳ نیوتن‌متر است. همین پیشرانه قادر است که ظرف ۵.۶ ثانیه، راننده را از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند. حداکثر سرعت این اتومبیل ۲۲۵ کیلومتر برساعت است. این خودرو هم‌اکنون در بازار آمریکا حدود ۱۰۰ هزار دلار ارزش دارد

کدخبر: ۳۷۶۶۴۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر