کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۰۴۴۴۱
تاریخ خبر:

سه خودرو که نباید آخرین مدل‌شان را خرید!

روزنامه هفت صبح، سیدمحمدرضا دادگستر| برخی از خودروهای بازار وقتی آخرین سری‌شان به بازار وارد شد تازه توانستند نظر مساعد خریداران را جلب کنند؛ مثل لکسوس NX یا رنو کولیوس. برخی مثل هیوندای سانتافه هم در بدترین روزهای بازار فروش خوبشان را حفظ کردند. اما بازار برای بعضی از خودروها روند نزولی را طی کرده بود. این خودروها در نسل‌های اول و دومی که به ایران وارد شدند در اوج محبوبیت بودند اما بازنشستگی خوبی را (البته در ایران!) تجربه نکردند. سه نماینده از کره جنوبی، آلمان و ژاپن که ذیل این گروه قابل بررسی هستند، در این گزارش حضور دارند.

‌هیوندای سوناتا
باورکردنی نبود که سدانی پرطرفدار در ایران که اوج محبوبیتش را با تریم YF تجربه کرده بود و نماد سدان اسپرت در بازار خودروی ایران بود روزی به این وضعیت دچار شود! اما راست است و سرانجام کیا اپتیما توانست رای خریداران سوناتا را بزند و آنها را به سمت خود جذب کند. برخلاف اپتیما که ظاهرش بهبودی اساسی را تجربه کرد ظاهر سوناتا LF نوعی بازگشت رو به عقب بود.

گویی طراحان این خودرو نیم نگاهی به طراحی محافظه‌کارانه ژاپنی‌ها داشتند و حس و حال خاص سوناتایی را کامل نابود کردند. سوناتا به خاطر مشکلات عجیب فنی‌اش از جمله اویل پمپ و مصرف سوخت بالا در بازار بدنام است. بهتر است اگر قصد خرید سوناتا دارید به سراغ نمونه‌های کم‌کارکرد YF بروید که با زیر یک میلیارد تومان قابل خریداری هستند.

‌ب.ام.و سری ۷
پرچمدار ب.ام.و در غیاب مدل‌های جدید پورشه پانامرا و مرسدس بنز کلاس اس این روزها بازار خوبی را تجربه می‌کند و معمولا به کسانی که به‌دنبال خرید سدان فول‌سایز لوکس کم‌خرجی هستند توصیه می‌شود. همین باعث شده قیمت ۷۳۰ ال آی مدل ۲۰۱۸ در ارزان‌ترین تریم به ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برسد.

اما به‌رغم تمام محاسن این خودرو همچون مجموعه بی‌نقصی از آپشن‌ها و هزینه نگهداری پایین‌تر نسبت به مرسدس کلاس اس، آخرین نسل از سری ۷ در ایران ارزش خرید بالایی ندارد چون با پیشرانه ضعیف ۲ لیتری به بازار آمده که قدرتش به ۲۸۵ اسب بخار محدود می‌شود. برای مقایسه کافی است بدانید که ضعیف‌ترین نسخه پورشه پانامرا ۳۱۰ اسب بخار تولید می‌کند و قدرت لکسوس LS460 و مرسدس بنز S500 به ترتیب ۳۸۰ و ۴۵۵ اسب بخار است.

‌تویوتا هایلوکس
نسل هشتم هایلوکس آخرین سری این پیکاپ محبوب بود که به ایران آمد و در بازار به «دوکابین بلند» شهرت دارد. به‌رغم آنکه با پیکاپی در بازار روبه‌رو هستیم که بهترین کیفیت ساخت را دارد اما قیمت بالای خودرو، گرانی و کمبود قطعات، فنربندی خشک، فرمان‌پذیری بد و کمبود آپشن‌ها باعث می‌شود که توصیه کنیم در خرید آخرین مدل هایلوکس تجدیدنظر کنید. شما می‌توانید به جای خرید هایلوکس ۲۰۱۶ که بین ۲ میلیارد تا ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون (در نسخه صفرکیلومتر) قیمت دارد به سراغ مدل ۲۰۱۰ بروید که بین یک میلیارد تا یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون قابل خریداری است و می‌توانید با خیال راحت آن را به آفرود ببرید.

کدخبر: ۴۰۴۴۴۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر